Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2825 ggr
gickan87
0

Birka paradise, leg?

Visst gäller mitt körkort som legitimation vid inchecken? Det är ju till åland den båten åker. Läste nåt om pass på deras hemsida, och det har jag ju inget. Dessutom är resan kommande vecka. Så, duger körkortet som legitimaion?

MVH Erika :)

JustMySelf
0

Ja, det gör det :)

Wand
0

Körkort ÄR legitimation. Pass är bara standard för de som inte har en id-bricka.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

gickan87
0

#2 Läste nu att pass var krav vid julresan till tallink. Tusen tack för snabba svar!

ru4real
0

Det som egentligen krävs är att det står medborgarskap på id-handlingen, därav kravet på pass. De svenska körkorten har inte den informtationen.

Mer information om körkort/id/pass här: http://www.polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Fakta-om-pass-och-nationellt-id-kort/

Men eftersom Tallin är med i schengenavtalet, skall du ha ett nationellt id-kort (eller pass). Dock, om du ser svensk ut tror jag inte du kommer att ha några problem m vanligt id-kort (fast det kan vara dumt att chansa). När jag läser på hemsidan för detta är det dock tvetydigt

"http://www.polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Fakta-om-pass-och-nationellt-id-kort/"

Trots att passkontroll endast sker i undantagsfall inom Schengenområdet, måste du kunna legitimera dig under vistelsen utomlands. Passet och det nationella id-kortet är då de enda giltiga dokument som styrker identitet och medborgarskap.

Så, för säkerhetsskull, antingen pass eller nationellt ID-kort, men då inte till åland. BLev det rörigt?

Karmatarerskanise
0

Det är som sagt säkrast att ha antingen pass eller nationella id kortet.

Maria
0

Jag är så nojig så jag har både byxor och hängslen som man säger och har både pass och nationellt ID.

/Maria

gickan87
0

#4 En aning ^^ men körkortet räcker när jag bara åker till Åland? #6 Okej, känner mig rätt nojig nu jag också och då har jag ingetdera :(

VeronicaKahlbäck
0

Senaste gångerna har jag åkt på körkort och har inte blivit några problem:)

Både passet mitt och Nationella ID-kortet har gått ut..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

gickan87
0

#8 Härligt! Tack för ditt svar nu blir jag lugn!