Deppig efter sex:(
Känner någon igen mitt problem eller e jag bara konstig? Jag å min flickvän har jättebra sex men precis när jag kommit så känner jag mig nere å deppig i nån timme. sen lättar det. Tacksam för era svar:)
Har hört talas om detta förr. Att en del människor kan känna sig nere efter en orgasm. Vet inte om det är för att man använder så mycket endorfiner när man kommer eller vad det beror på.
Endorfiner ska ju göra tvärtom?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Känns så konstigt bara. Man e lycklig å vild å tar i för kung å fosterland å sen efter sprutandet så bara man känner att allt känns piss fastän det inte är det.
Och det är inte så att du blir deppig av att det roliga är över?
#2 Du använder slut på dom sas. Är nog inte endorfiner jag menar, utan det ämnet som gör oss glada/ får oss att må bra.
dopaminet kanske tog slut
#6 Det är inte helt omöjligt. Har som sagt läst om att detta inte är helt ovanligt.
Så blir det för mig ibland, men det beror på mitt psykiska mående och inte mitt fysiska. Men jag känner iallafall igen mig.
#5 Endorfiner får en att må bra, det är en awsome hormon:p
Men jag förstår vad du menar. Det kan ju vara en hormon störning som får det att bli så?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Blir det efter varje gång du kommer, eller bara vid samlag? Tänkte om det är en aspekt att det är nåt med själva sexet…
/Christine
Blir så ganska ofta både med å utan samlag, dock inte jämt. Deppig en timme typ å sen e man glad igen. Känns märkligt att det blir så. känns ju liksom inte som att nåt e fel.
det blir alltid så för mig, jag hatar det
Jag får så med !
För mig är det så ibland. Har hänt att vi till och med fått avbryta en gång för att jag bröt ihop under sex och började storgråta. I mitt fall har det väldigt mycket att göra med att det blir en så stor känslomässig urladdning och så många både fysiska och psykiska känslor som rörs runt. Det är överväldigande både psykiskt och fysiskt och det händer när det varit särskillt starka känslor som kommit upp att jag ibland blir lite ledsen och nere efteråt.
Skönt ändå å höra att man inte e ensam om detta problem:)