Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 3397 ggr
kvinnanavidag
0

Paus? Ligga runt?

Min kille som jag älskar mer än allt annat sa för 1 månad sen att han ville vi skulle "ta en paus" sedan flyttade han till en kompis och jag förstod ingenting.

Vi hade inte haft det dåligt på något sätt men han ville inte förklara mer än att han behövde en paus.

Han tyckte vi kunde höras igen i slutet av november och "försöka igen"

Jag har sett honom  sedan på en restaurang sitta och äta med en tjej, de höll varandras hand ovanpå bordet och tittade varann i ögonen - jag började må illa och gick ut.

En väninna till mig har sett honom på ett uteställe hångla upp 2 olika tjejer på samma kväll. Visserligen var han full men ändå.

Är man singel under en "paus"? Jag har nämligen bara suttit här hemma snällt och väntat på att han ska bestämma sig för att komma tillbaka? Jag skulle känna mig otrogen om jag höll på som honom.

Jag förstår ju inte ens varför vi har en paus

Geru
42

Dumpa fanskapet? Det där är riktigt jävla dåligt beteende. Man ska inte behandla någon man älskar på det viset, och om jag vore du skulle jag aldrig gå tillbaka till den människan.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Falurven
2

Nädu det där skulle jag inte acceptera. Det känns verkligen som att han skulle ha berättat hur han verkligen menade med denna pausen! Förstår verkligen om du känner dig utnyttjad av det här, när han vill både äta kakan och ha den kvar.

Tycker inte att han har varit helt ärlig med dig, så jag hade nog aldrig kunnat gå tillbaka i ett sånt där läge :/

Mvh Nathalie

Karmatarerskanise
4

Eftersom du inte ens fått en förklaring så hade jag inte väntat på honom.

kvinnanavidag
3

ok tack, själv är jag inte riktigt klar över vad en paus innebär. Har ju hört om en del som tar pauser i sitt förhållande och sedan hittar tillbaka till varann, men jag trodde inte paus var att leva singelliv utan mer att vara själv, fundera över vad man vill.

Karmatarerskanise
2

#4 Det är så jag ser på en paus jag med. Tar man paus för att ligga runt med andra så är det ju något so är allvarligt fel.

Maria
14

Det var väl ett smidigt sätt att göra slut. Ganska fegt av honom tycker jag men tyvärr tror jag inte att du kan räkna med killen i framtiden.

/Maria

[glitterglam]
1

Kunde inte säga det bättre än #1. Vilket svin han måste vara!

#4 Så ser jag också på det.

Sarah
5

Inte ok ngnstans! Man måste duskutera vad en paus innebär. Här har han velat vara singel och leka runt, det är ju samma som att han vill göra slut och ha kul och sen när han lekt ett tag förväntar han sig att du ska sitta och vänta på honom. ILLA! Skulle aldrig gå tillbaka till en kille som inte kan visa den respekten att diskutera ngt sådant med mig.

Sarah
1

Jag och min kille hittade tillbaka till varandra, men vi gjorde slut, ingen paus. Jag träffade då andra och han träffade andra, men det var helt över och det är en helt annan sak.

Gur4m1
1

Det där med paus definierar man tillsammans, så utifrån hans beteende och att ni verkar uppleva allt helt olika och han inte vill prata om det och inte definierat VAD pausen innebär- så …vill du fortfarande ha honom trots sitt egoistiska, otroligt själviska beteende? :)

JAg kan förstå idén med en paus men inte att någon tar paus och definierar det helt på egen hand utan att samtala med sin partner. JAg ldier verkligen med dig…:(

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[WickedAlly]
0

Tycker också att det låter som ett smidigt sätt att göra slut på, en paus och sedan låta det rinna ut i sanden.
Ska jag vara ärlig så låter han som ett ärkepucko.

Litenburk
0

Det känns som att han är avsiktligt oärlig mot dig för att han sedan ska kunna säga att, jag trodde du förstod och att det var ok typ. Och att han tror att du därför ska ta honom tillbaka.

Har man gjort en sån här sak en gång och blivit tagen tillbaka så lär det nog inte bli sista heller…

Mitt tips är att om du inte klarar vara utan så lägg honom på is ett bra tag framöver, spendera din tid på annat som du gillar och på människor som förtjänar och värnar om dig!

Mvh Tanja

pistenbully
1

En paus är vad man gemensamt kommit fram till. Han verkar inte ha velat prata om varför och hur, så hans beteende hade jag inte accepterat. Hade iof aldrig accepterat en paus som innehöll något annat än egentid! Att min parter ska fladdra med andra och sedan tro att han kan komma tillbaka till mig när det börjar bli tråkigt är för mig helt otänkbart! Hoppas att det löser sig för dig.

[RadioMG]
0

Jag förstår inte alls detta med en paus. Jag hade aldrig accepterat en paus. Men det är förståss jag :)

Min enda tanke är att han inte är färdigväxt så detta lär inte vara sista gången. Jag hade sagt farväl till honom. Du verkar betydligt smartare än att sitta kvar och vänta på honom när han gör så. Att utsätta sig själv för sånt här är bara dumt.

Träffa honom, säg till honom att han var ett riktigt dåligt ligg och du inte vill fortsätta längre.

Då kommer han ist få ngt att tänka på, hehe…

hemmafru
1

För mig existerar inte paus. Han får allt bestämma sig för att vara tillsammans med mig eller inte vara det.