Gemensamma intressen
Har du och din partner några gemensamma intressen? Vilka i så fall?
Datorspel :) WoW bland annat :) Annars är det inte så mycket faktiskt…
Djur till viss del :) han älskar reptiler och typ spindlar och andra rysliga djur haha. Medan jag har gnagare kaniner hund och häst :) fast han tycker att dom är mysig och har själv chinchillor. Hmm lite tvspel men också i olika "teman". Annars har vi typ helt olika tyvärr :/ han är mer aktiviteter ute, fiske, bilar, och hela tiden ha något att göra, projekt med motorbyggen osv. Jag är mer resa, gå på marknader, spontana utgångar, mysa hemma, pygla inomhus, laga mat, shoppa, gå i stan, fika på uteserveringar, äta restaurang osv. Det gör inte han för det är tråkigt eller dyrt eller "för mkt folk". Vi är ganska så olika! Kan dock tycka att fiske kan vara mysigt i rätt väder.
En del! Odling t.ex. Sen har vi ju en massa gemensamma måsten, som husrenoverig och rätt ofte är gränsenmellan måste och intresse otydlig.
Nej. Skulle vara wow men räknar inte det som gemensamt intresse längre…eller någonsin, dpå vi gör helt olika saker i spelet. Han gillar PVP och raid, jag gillar pyssle och knåp runt omkring, farmar, chattar etc. Så nej, vi har nästan inga gemensamma intressen, men vi har gemensamm värdegrund och syn på världen.
Sen uppskattar vi liknande saker i form av mat, promenader, motion, umgänge osv- men inge jag skulle kalla för intressen. Vi uppskattar varandras intressen däremot, tror det kan vara bra att ha sitt eget men ändå kunna visa intresse för varandra, det är iallafall viktigt för mig.
Men nej, kan inte komma på något gemensamt intresse, föriutom skogspromenader- men jag räknar inte det som ett intresse direkt. De tär som att säga att ÄTA eller BAJSA är ett intresse. I så fall delar vi även dessa intressen ;)
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Ja många gemensamma intressen. Resor, skidåkning, fjällvandra, djuren och att pyssla med huset. Matlagning har också blivit ett gemensamt intresse även om han när vi träffades på sin höjd kunde koka snabbmakaroner.
Matlagning, djur, hundar i synnerhet, motion och träning, böcker, studier, katter, båda vill resa, vattenlek, bad, ja… Vi har egentligen ganska mkt men det är vad jag kom på på rak arm! :D
Vi älskar båda två att fiska och att laga mat. Är nog de största gemensama intressena vi har.
Vi tycker båda mycket om att både prata om och laga mat (och äta den, givetvis) och vi är båda intresserade av hemmafixande.
/Christina

Inte direkt :)
Vi har väldigt många gemensama intressen. Vi tycker båda om att måla och teckna, laga mat, se film och tycker om samma akademiska ämnen, då främst konst, historia och religion, men även filosofi och psykologi. Och så gillar vi båda djur så klart, vår katt är oerhört bortskämd ;) Vi lyssnar även på samma musik till stor del. Och så läser vi båda mycket fantasy, vi läser faktiskt högt för varandra på kvällarna, oftast blir det Terry Pratchett. Vi är också kulturella båda två och gillar teater och opera. Tja, egentligen har vi nog det mesta gemensamt, förutom att sambon gillar tv-spel och jag tycker om att sy.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Djur, dock skiljer sig intresset lite men lite gemensamt har vi.
Filmer och serier. Något vi älskar båda två och blir att mysa framför någon serie eller film flera gånger/vecka.
Och så har vi hittat några spel vi gärna spelar tillsammans :)
Sen gillar vi ungefär samma musik, och böcker. Men inte mycket man gör tillsammans inom det :P
Djur, han gillar att skjuta och jag gillar att ha som sällskap ;)
Nej, vi har nog inget gemensamt intresse direkt. Han gillar mina hundar mycket, men något större intresse i hundar har han inte.
Vi gillar inte heller samma mat, godis, film, musik, inredning..
MEN, vi har samma humor! Även om det inte är ett intresse ;)
Hm…
Träning har vi gemensamt. Vi gillar att gå till gymmet tillsammans och lyfta/träna.
Lagar mat tillsammans allt som oftast också. Nya saker vi inte lagat förut. Jag hittar gärna på nya recept också, vilket han gärna äter.
Film är ett stort intresse hos båda. Jag har introducerat honom för mycket nytt och han för mig. Och så går vi en hel del på bio.
Han är militär - jag gillar män i uniform = räknas det? :P
Han gillar att spela tv-spel och datorspel med mig. Han är inte lika stor nörd som jag inom ämnet, men han tycker ändå det är kul.
Vi gillar djur, båda två. Han är nog mer en kattmänniska, medan jag är en hundmänniska. Men jag har nog konverterat honom en del tack vare min hund.
Vi har även varandra som gemensamt intresse. Så därför gör vi gärna det allra mesta tillsammans, då vi älskar varandra.
Mer än det kommer jag inte på… Vi är inte speciellt lika.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Vi tycker om att se på samma sorts filmer och tv-serier. Det blir vår lilla höjdpunkt om dagarna. Vi tycker det är mysigt att efter en stressig dag sätta oss ner framför datorn och bara chilla. Nu har vi inte haft tid till det eftersom jag har haft fullt upp, och vi börjar sakna de där stunderna.
Vi tycker båda om att spela spel som t.ex. amnesia. Han får spela i sådana fall och så tittar jag på. Jag håller mig dessa dagar borta från att spela spel eftersom jag blir för beroende. :)
Sen tycker vi båda om att sjunga så det händer att vi sitter någon helg och sjunger singstar tillsammans.
Vi tycker även båda två om att gå på teater, musikaler och stand up comedy.
Båda tycker om att gå och sova en stund mitt under dagen. :D Kan det räknas som ett gemensamt intresse? Det låter kanske konstigt men vi älskar att gå och sova tillsammans en stund mitt på dagen. Det är som för att komma varandra närmare. Svårt att förklara.
Jag vet inte så mycket mera som vi har gemensamt. Han älskar att laga mat och jag njuter av att få äta den. :D
Ja, musik (en del iaf), film, akademiska ämnen som religion, historia m.m. Vi gillar att jobba med händerna i t ex hantverk, måla, rita, sy och sånt.
Sen är vi med i samma historiska reenactmentföreningar, som främst inriktar sig mot medeltiden i tornerspel och allmän living history.
Liss
"Han är militär - jag gillar män i uniform = räknas det? :P"
Självklart räknas det 

Nej, inte direkt. Han har ett intresse som han ägnar sig åt regelbundet utan mig, och jag är aktiv i en förening som han inte har något som helst intresse av. Men vi förstår och respekterar varandras intressen, och ser att vi utvecklas som människor av dem.
Men annars är vi ganska lika. Vi har t.ex. samma inställning till ekonomi vilket underlättar väldigt mycket, liknande grundvärderingar, och båda värderar högt att få hemmet och relationen att fungera. Jag tror det är viktigare än att man gör samma saker.
Sen vore det iofs roligare om han delade mitt intresse för att resa och inte var så motsträvig varenda gång! 
#17 Hahah, vilken tur :) Han slutar ju nu iof för att studera. Men han fortsätter på deltid.
Jag funderade på det här med musik också. Vi har jätte olika musiksmak, men ändå lyckas vi sjunga tillsammans en hel del. Mest i duschen och helt apropå när vi är ute och går med hunden eller liknande. Men alltid lika kul när vi fortsätter på den andras första mening i en låt. Gemensam musik är äldre musik. The Beatles!
Och träningen, vi älskar båda att träna och älskar det ännu mer tillsammans. Men vi har enormt skilda åsikter inom ämnet. Lika kul varje gång, det också.
Annars har vi väldigt lika åsikter inom mycket, så vi går otroligt bra ihop. Men jätte olika åsikter om annat, så vi har något att riktigt gå in på och prata om. För vi är lika envisa båda två.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Nja, vi gillar båda att till exempel laga mat eller promenera/springa tillsammans, men just intressen har vi nog inga gemensamma.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vi har inte så många gemensamma intressen, men vi är filmnördar båda två, så mycket film blir det, av alla möjliga slag. Sen försöker han få mig intresserad av Warhammer och Malifaux som han spelar, men det är så galet komplicerat! :P
/Christine
Träning är väl det mest uppenbara :)

Har ju ingen nuvarande men tidigare har det i alla relationer varit fler egna än delade intressen, även om det är viktigt för mej att man kan visa intresse för den respektives intressen i viss mån.
Om jag skulle leta efter en kille med samma intressen som mej skulle jag bli forever alone haha! För det första har jag så många sedan en hel del som är mer ovanliga än vanliga ;D
För mej är det viktigaste att man har liknande värderingar och liknande syn på en relation.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Djuren är det väl då :) Jag är dock mycket mer intresserad men han har visst intresse med :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Data, skräckfilmer, träning och våra djur.
Skulle vilja säga att livet är vårt stora gemensamma intresse. :P