Firat har jag inte direkt gjort, vi bor så långt ifrån varandra. Men jag skickade ett sms där jag sa att jag älskar honom och önskar honom en bra dag :) Det uppskattades, vi är i vanliga fall dåliga på att höra av oss båda två och vi uttrycker inte sådana känslor särskilt ofta :)
Nej jag har inte firat min far. Jag uppfostrades i tron att man inte skulle fira "världsliga" högtider. Inte för att jag sympatiserar med den tron längre, men jag är tveksam till att min far skulle uppskatta ett firande. Vi firar inga andra högtider heller. Lite tråkigt, men så är det, man blir van 
Kan väl säga såhär, han har inte firat mig sen jag konfirmerades, nu över 13 år senare och enstaka telefonsamtal och två möten, nepp! Tror inte jag har hört från honom på ett par år.
/Christine
Vi hörs kanske 3 ggr per år. En gång under sommaren, en gång under jul och kanske en gång när jag fyller år. Ifall han kommer ihåg.
Men jag skickade i alla fall ett sms och skrev även att de gärna får höra av sig om dem är i stan något, så vi kan träffas och ta en fika innan jag flyttar till Sthlm.
Behöver ju inte vara omöjlig…
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Åkte över till honom med syster och hennes barn, för att bjuda på fika. Det visade sig att farmor o farfar också var där, och att pappa hade gjort mat till oss alla. Rena släktkalaset! (Haha, ja, jag har väldigt liten släkt!)
Nix.
Har inga som helst traditioner kring fars dag (inte mors dag heller) och inte alla hjärtansdag heller…
Har jobbat hela dagen men pappa var hemma hos mor min en sväng och där låg ett paket och väntade på honom från mig och syster. En stickad tröja innehöll det :)
Annars ingenting, vi tar inte så seriöst på sådana här dagar i vår familj :)
Jag har ingen kontakt med min far och har inte haft sen jag var 2 år, så nej jag har inte firat. blir lika ledsen varje år vid farsdag, jag har ju ingen att fira..
Pratade med han i telefon lite tidigare idag. Och sa åt syrran att krama honom från mig. Hade gärna velat vara där och fira honom, men dom var upptagna med annat i helgen och bor en bit bort.

Jag gav honom en bok och bakade en kaka till honom. Sedan försökte jag ta disken åt honom när jag var där men det fick jag inte:P
Vi brukar fira både fars- och morsdag. Så även nu. Alla tre systrar (plus barn och en sambo) var hos pappa och firade, det bjöds på fika och han fick enklare presenter, godis, blommor lotter. Jag gav honom bara ett kort där jag skrev ganska långt om vad han betyder för mig och att jag älskar honom, och en liten chokladkaka.
Tycker att det är en mysig "högtid" där man får visa och tänka efter lite extra vad ens försäldrar betyder.
För en gångs skull hade jag faktiskt tänkt fira fars dag med en liten present, en flaska whisky. Men dom planerna grusades när pengarna fick gå till att hjälpa syrran ur en knipa istället.
Men han fick presenter av mina systrar iaf, och tårta. Själv var jag bara förbi en snabbis och åt lite tårta och talade om att jag tyckte om honom. Fast jag är inte helt hundra på att han hörde det.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Vi brukar inte fira mindre helgdagar, och personligen gillar jag inga högtider alls. Men jag var ändå och åt på restaurang med både mamma och pappa idag, men det var inte pga farsdag, utan mer för att umgås allmännt.
Jag brukar se fars dag och mors dag som en dag att umgås med vardera förälder och visa sin uppskattning. Igår tog jag med mig min pappa till Göteborg, gick till Naturhistoriska museet och åt gott. Det tror jag var något som var mycket uppskattat - från båda parter. :)
Nej firade inte min far. Har ingen bra kontakt med varandra och har inte pratat med varandra på 2-3 år.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Min far har bett mig dra åt helvete. Så vi har inte pratat på tre år, så nej.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Nu firar vi ju inte detta särskilt men hur ska man göra när det finns fler pappor att tänka på?
Både jag och min man har våra pappor i livet men min man är ju själv pappa och sonen ville komma till honom.
Vilken pappa ska man prioritera?
/Maria
bumbleboo; hinna med alla? Vi har genom min uppväxt alltid firat pappa på morgonen med frukost, fikat hos farfar på kvällen, och morfar har fått ett telefonsamtal då han bott för långt bort. Skulle dock vara möjligt att lägga till en lunch/middag eller slå samman och fira alla hemma hos den som har störst…
I år "flyttade" jag farsdag till nästa helg då jag inte hade möjlighet att åka hem denna helg utan var upptagen med annat. Gäller att inte vara så låst vid datum… =P
#18 Jo man får säkert göra så och många har ju numera två pappor en biologisk och en "ny" pappa.
Jag har en väninna som upplever sig ha fyra föräldrar då de biologiska skilde sig när hon var liten.
/Maria
Varför ska man ha särskilda dagar att fira sina nära och kära?!
Tycker att det är urlöjligt och nog skulle jag personligen uppskatta det mer om jag fick en gåva en sk vanlig dag men det är ju som sagt min åsikt det.
Jag gillar speciella dagar, det utesluter absolut inte stt man visar sin kärlek vanliga dagar också. Förstår inte hur man kan få det till det.
bumbleboo; oftast kan man lösa det på något sätt med lite god vilja. =) Det är på samma sätt som jul och liknande, de flesta familjer har någon lösning.
Vi firade mest min sambo och hans far eftersom barnen var hos oss i helgen =) På dagen åt vi alla supergod ölstek hemma hos och och så gick vi till sambons föräldrar för kaffe och efterrätt =) Föräldrarna bor granne med oss så det var behändigt…
På kvällen åkte vi till min pappa en sväng =)
Var nog första året som jag inte firade fars dag eller åtminstonde grattade honom. Vår relation har helt brutits och han är inte ett dugg intresserad av att ha någon med mig efter att han fick en son i sommras med sin nya.. Så ja..
Är väl glad för dom åren man haft, synd att det inte blev fler bara.. :)
Mvh Jenna
Fars dag är min deppdag på året. Vissa avskyr jul, jag avskyr fars dag :/. Eftersom min pappa gick bort när jag var 2 år så har det alltid varit något som vi inte firar och när amn gick i skolan och alla andra gjorde fars dag presenter fick jag alltid göra något annat vilket alltid fick mig att känna mig lessen och utanför.
Så nu för tiden försöker jag förtränga farsdag.
Firade min far gneom att ringa två dagar senare ;) Han bor 100 mil bort så det blir inte mycke firand eoch han är int emycket för kort och blommor. Men om jag varit i faggorna så skulle vi firat med en bananstubbe och kaffe, är så vi firat farsdag under hela min uppväxt. Nu får min syster och bror ordna den biten åt honom ;P
Vi har inte superbra kontakt men jag försöker minnas farsdag men det är småsvårt….om inte huvudet satt fast så skulle jag ha glömt den kvar någonstans.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag firade genom att ringa till honom och gratta :)
Vi träffas aldrig och har dålig kontakt. Men han blir alltid glad när man hör av sig på farsdag
Kunde tyvärr inte fira min far, eftersom han gick bort för 2 år sen, men jag blev själv firad av mina barn och exfru, fick god hemmagjord tigerkaka. Mycket gott :)
Men förra årets var bäst, mina barn (7 år då) hade gjort en egen liten teater till mig, med kulisser, dockor på sugrör och en ganska rolig historia runt det hela, allt hade de hittat på själva, det tisslades och tasslades en del i deras rum innan jag fick se resultatet. Roligt och kreativt av dem.
Jag tände ett ljus för min far. Han blev en flygkapten och reste till himlen för knappt 2 år sedan. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Nej. Tycker inte det finns så mycket att fira i hans föräldraskap.
Jag blir glad av alla som firat sin far men jag blir väldigt ledsen av att se hur många som inte längre har sin far eller som inte har en bra relation med sin far.
Själv har jag ingen bra relation med min far, så jag firade inte honom. Men jag känner att jag borde kanske varit större och gjort det.
Blev inget firande dels pga att min Pappa dog i maj.
Däremot har jag en låtsaspappa men vi har inte varit på samma nivå sedan min pappa dog så jag det har känts väldigt ansträngt att åka hem till mina föräldrar. Allt jag gör, gör jag tydligen för att såra mina föräldrar och jag gör bara fel. (Enligt min låtsaspappa)
Så helt enkelt jag orkade inte ringa och säga grattis för jag visste jag skulle få mig en utskällning.
Så nä det här har inte varit något toppenår gällande firande av farsdag.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Han gick bort -05. Jag tänder ett ljus vid hans grav på farsdag
Jag fira bara min mammas man som funnits i mitt liv sen jag var 6 år, min riktiga pappa har i stort sett aldrig brytt sig så jag ödsla ingen tid på honom
Men "styvpappa" blev verkligen glad och uppskattar nog att jag ser honom som en riktigt pappa 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Sent svarat men vi firade farsdag samtidigt som vi hade kalas för mig och min mamma :) Han fick en fin mugg av mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.