Sova bredvid partnern
Hur gör ni när ni sover?Kramar/håller ni om varandra eller sover ni på "eran egen plats"?

Jag vill inte att någon håller om mej när jag sover, kompromissen brukar bli att jag håller om väntar till den andre somnar sen rullar jag bort.. Eller ligger på något vis så jag kan ta mej ur enkelt.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Olika, brukar hålla om varandra en stund men sedan blir han för varm eller så vill vi ligga på på olika håll för att ligga som mest bekvämt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi håller alltid om varann en stund innan vi somnar men inte medan vi sover det blir för varmt + att jag aldrig ligger still när jag sover
Vi brukar hålla om varandra till en början, innan man riktigt somnat, men sen tycker jag det blir obekvämt, man har liksom en arm i vägen hela tiden :P Annars sover vi nog ganska nära men inte nödvändigtvis med kroppskontakt.
/Christine
Blir för varmt och knöligt. Plus att båda rör sig väldigt mycket i sömnen :)
Vi håller alltid om varandra på ett eller annat sätt 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Ibörjan håller vi om varandra men sen vill jag sova själv.
Vi ligger alltid och håller om varann en stund men när vi riktigt ska börja sova ligger jag på mage mer vänd mot sängkanten och han ligger på sida med ryggen mot mig eller så, väldigt romantiskt att ligga med ryggarna mot varann på varsin kant av sängen 
Men vi myser ju alltid en stund iaf
ingendera av oss klarar av att somna fast i varann 
Jag skulle jättegärna ligga och kramas hela natten :P Men sambon tycker det blir för varmt efter ett tag.
Vi håller om varann en stund i början, jag gillar och ligga med ansiktet vänt mot väggen och han mot dörren så vi håller inte om varann så mycket. Men han håller alltid om mig en stund på morgonen innan han går upp 
Min plats i sängen är de 100cm och sambon får de resterande 20cm 
Vi sover på våra egna platser. Ibland håller vi varandra i handen. Nu har vi ju en hund som sover mellan och ja för det mesta så ligger min fästman och håller om hunden. Så tyvärr blir det inte lika ofta längre.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Min flickvän slåss i sömnen:P Bäst att se upp:P
Vi sover på var sin sida av sängen.. men ibland så håller vi om varann el att jag har hans hand under min kind :) Men han gillar inte riktigt att vi ligger "på " varann.. så ibland har han funderat på att köpa en plywood skiva att ha i mellan då jag är duktig på att " rulla över på felsida". :-D
Jag sitter klistrad:p Jag gillar väldigt mycket att sova sked te.x.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
ligger nära tills det är dags att sova "på riktigt". Då vill jag ligga vänd mot fönstret, och han mot dörren, så blir rygg mot rygg. Ibland skedar han mig.
Måste ha fri luft runt mig för att sova gott!
Vi sover under varsit täcke eftersom jag är alltid är frusen vid sängående och han alltid blir för varm. När vi somnar brukar det vara hand i hand. Han ligger på rygg och jag ligger vänd mot honom med kinden på hans axel.
Under natten brukar vi vända lite på oss, men alltid så att minst en kroppsdel ligger mot den andra, över enner under täcket.

Vi ligger alltid nära varandra. Han håller om mig eller jag håller om honom. Vänder någon på sig så vänder den andra sig också. Så vi håller alltid i stort sett om varandra.

vi sover på vår respektive sida av sängen. jag sover nästan allti dmed ryggen mot honom. min sambo är en riktig sömnkrigare och lever rövare i sängen och jag vaknar av minsta lilla rörelse, så et är ingen bra "mys"kombination på nätterna :P har blivit både knäad och ordentligt sparkad av honom ett par gånger i sömnen, så jag håller mig borta.
vi brukar dock mysa innan vi somnar, och även en stund när vi vaknar om tid finns.
Vi skedar alltid, jag trivs bäst med hans armar runt mig
Det händer att han vänder sig om någon gång uunder natten, men oftast håller han om mig hela natten 
Vi somnar alltid medan vi håller om varandra, sedan rullar vi omedvetet ifrån varandra i sömnen men så fort någon av oss vaknar håller den om den andre igen! 
vi brukar kramas lite precis när vi lägger oss å myser liksom lite.. sen så vänder vi oss åt varsitt håll.. mest plats så å inga armar i vägen å man blir itne för varm:P å de funkar alldeles utmärkt tycker jag..sen på nätterna ibland kan han lägge en arm om mig men tror de ä rmest för att han itne vet vart han ska göra av armen annars då vi bara har en 140 säng…:P men får akta mig för flygande armar ibland så oftast ligegr jag lite snett om man säger så huduvet är längre ifrån:P
Vi sover på varsin sida :)
Det kan hända att vi håller om varann en stund innan vi ska sova, men sen blir det för varmt och man rullar över på sin sida.
Jag vill sova själv medan exet ville ha hudkontakt med mig för att somna. Så det blev att jag höll om honom för att sedan vända mig om och somna.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Antingen håller han en arm runt mig eller jag en arm runt honom. Så ligger vi när vi ska somna, sedan vaknar man var för sig :P Eller av att han smyger armen om en igen!
Vill helst sova i min egen säng ensam på nätterna eftersom sambon snarkar.
Men på helgmorgnarna efter att vi gosat ett tag, så kan vi båda somna om och då ligger oftast sambon bakom mig och håller om mig. Det är nice 
Jag gillar utrymme när jag ska sova, då jag rör mig ganska mycket. Men han ligger nära intill och har handen på min sida/mage eller liknande. Han skulle nog helst vilja ligga och skeda med mig hela natten dock. Men det funkar inte. ^^ Han skulle antagligen få ett knä i sidan, mitt i natten då.
Några timmar innan vi går upp, ligger vi och skedar under samma täcke. För då är jag lugnare. Morgonmys.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Eftersom både jag och killen ligger relativt stilla när vi sover så somnar vi alltid antingen genom att skeda eller att jag ligger i hans famn, jag föredrar dock att skeda honom för då kan jag lätt kyla ner mig själv ifall de blir för varmt. Närhet när man sover är någonting jag anser viktigt :)
Min sambo vänder sig ofta bort när han somnar, även om vi kramas innan. Jag för min del är dock väldigt klängig när jag sover (jag sov med nallebjörn i famnen när vi bodde ifrån varandra, 19 år gammal ;) ) så jag brukar flytta efter. Detta slutade i förra veckan med att han ramlade ner från sängen mitt i natten för att han ville ha utrymme, haha.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Vill att killen sover med ryggen mot mig. Är känslig för ljud och på så sätt minskar andningsljud och eventuella snarkningar :) Han vill hålla om mig men jag vill inte ha ngn kontakt alls då jag ska sova. Innan är det såklart mysigt, men inte då det ska sovas.
Vi håller oftast om varann, ibland vänder han sig om och då brukar jag följa efter. :)
Vi har en "favorit-sida" att sova på, så det kan bli att vi ligger rygg mot rygg. 
Men självklart är det mycket mysigare att hålla om varandra när man somnar, så det brukar vi göra ändå! Det är värt det, även om man inte vaknar upp i exakt samma position. Vi båda rör oss en del under natten, och ofta knuffar den ena ut den andra ur sängen, haha!
Det är dock något som vi skrattar åt.
Ibland rullar jag efter honom när han försöker flytta på sig. Känner av i sömnen vart han tar vägen. 
Vi kramas i början när vi lagt oss, men jag kan inte somna så. Jag brukar vända mig om när jag håller på att somna, så får han skeda mig om han vill vara nära. Ibland kan vi båda ligga på rygg och då brukar jag lägga mitt ena ben över hans ena och hålla handen. Men vi gillar att ligga nära i alla fall :)
Vi sover på varsitt håll, men brukar kunna "hålla hand" ibland. Det skulle inte funka att sova tätt ihop, då han blir varm som attans och alltså vill ha svalare samt att jag sällan ligger särskilt still när jag sover (
). Även om vi skulle vilja så har vi problemet med 2 hundar som sover i sängen, som gärna ska ligga emellan oss. 
Vi sover på "vår egna plats". Vi har en 180 säng så vi har gott om yta och jag tycker om att bre ut mig ;) Men ibland ligger vi (mest jag) och håller om varandra tills det blir för varmt och klibbigt (eller tröttnar) haha, då blir det jobbigt och han lägger sig på sidan bort från mig och jag på rygg eller sidan bort från han x) Men jag kan även ligga tätt mot han med huvudet på hans nyckelben/axel (ungefär) men han blir så varm så när jag väl ska somna ligger jag själv ioh håller om min hund istället haha.
-Jag vill sova ensam så jag får snarka ostört ;)
Uöver det så är jag som en torktumlare i sänge, snurrar och har mig + att jag vill/måste sova svalt :)
KAn ligga och kramas på morgonen/kvällen en stund och sådär men jag (och lyckligstvist även han) avskyr att sova med andra…
JAg vill kunna väsnas och röra mig, vakna med solen osv. Han vill ha det tyst och mörkt.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com