Trekant
Hej!
Jag har länge velat prova på att ha trekant. Lite roligt kanske att det för en gångs skull är tjejen i förhållandet som driver på detta?
Är jag ensam om det?
Vad tycker ni om trekant/gruppsex och hur ska vi gå till väga för att hitta den där andra tjejen som ska vara med?
Tar människor illa upp om man frågar ifall de är intresserade av att vara med i en trekant?
Hoppas på lite kloka tankar kring detta 
Mvh Emma
Först och främst, fantasi är en sak, att genomföra det en annan. Båda bör vara helt säkra på detta innan ni börjar och även vara införstådda att det kan avbrytas av den andre när som helst ifall det blir för jobbigt. Hellre avbryta och må bra än genomföra och ångra.
Bortsett från detta så finns det ju diverse forum och sidor som är inriktade emot sex och det är väl bara att söka. Många par söker flickor så de står högt i kurs men det är väl bara att kontakta de som på något sätt indikerar att de vill vara med ett par. Annars kanske det finns på krogen men kan bli lite fel ifall de misstolkar era signaler och därmed lite svårare. Killar tar nog mindre illa upp över att bli tillfrågade men ställs frågan på ett diplomatiskt sätt så tar nog inte de flesta tjejer illa upp heller.
Risken är ju dock att om ni träffas flera gånger att känslor kan uppstå emellan "fel" personer och det kan ju i sin tur leda till hjärtekross så var medvetna om detta, men det är ju en risk ni väljer att ta i så fall. Sen finns ju alltid risken att dra in någon form av sjukdom i er relation när ni har sex med andra då många smittar även vid oralsex.
Lycka till med sökandet.
Du är inte ensam, inte alls. Vi har pratat om det länge, men kan inte bestämma oss. Än är det nog en bra bit in i framtiden. Vi vill inte att det ska finnas ett enda tvivel.
Det är nog, som ovanstående sagt, lättast att leta på internet, då riskerar ni inte att trampa någon på fötterna, i alla fall inte öga mot öga :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag skulle inte kunna se min sambo ha sex med en annan tjej och tror inte han skulle kunna se mig ha sex med en annan kille, så tja, inte lockande precis :)
Men är nog en kick i förhållandet om man vill och kan göra det :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Har blivit tillfrågade några gånger men avstått av två anledningar, har inte känt att paren det handlat om har haft en jämlik syn på det och sen kanske jag är något främmande för fler än två i en akt.
Som svar på din ena fråga, jag har aldrig tagit illa upp utan snarare blivit smickrad men vid ett tillfälle var det alldeles för tydligt att flickvännen enbart var med på det för att behaga killen vilket ju kändes jobbigt.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Du är inte ensam, jag vill hellre än min kille, han vill inte alls så därför har vi heller inte letat efter någon annan att göra det med.
Du skriver att det är du som driver frågan, men är din pojkvän alls intresserad? Om han är det så finns det sidor på nätet där man kan söka efter andra, det är nog bara att googla. Var engegerade båda två, om någon är tveksam, gör det inte!
/Christine
Han är kanske inte jätteintresserad men vi håller på och pratar om det då och då. Kommer självklart inte tvinga honom till någonting och han tvingar inte heller mig till någonting jag inte vill.
Men vi är väldigt öppna mot varandra vad vi tycker och känner och sådär och jag tycker att vi har allmänt bra kommunikation i vårt förhållande.

#1. Jag vill verkligen inte att han ska bli kär i någon annan eller tycka mer om någon annan än mig såklart och han känner likadant. Därför är det väl viktigt vem man väljer isåfall och man kanske borde fundera lite extra på om det känns som en bra ide och så vidare.
Men det hade varit trevligt ifall det funkade så som man hade önskat. 
Det blir sällan som man tänkt, speciellt inte i relationer har livet lärt mig. Vet vilka gränser ni har och när ni ska dra pluggen. Bättre och prata vidare om det och avstå tills ni är helt säkra på vad ni båda vill.
För det första, ha ett stabilt förhållande innan ni blandar in andra. Känner du att ni kan lita på varandra fullt ut så test.
Personligen har jag testat det och blev riktigt besviken, hädanefter är mina fantasier bara fantasier för det var en riktig glädjedödare :)
Jag blev tillfrågad en gång av ett par om jag ville vara med, jag fann situationen mycket obekväm eftersom jag inte alls var intresserad.
Känner också ett par som bestämde sig för att ha trekant, efter tillfället fick de stora problem då en i paret blev svartsjuk under akten och sedan inte kunde släppa tanken på att partnrn varit med någon annan och gillade det.
Så det är verkligen något man måste tänka igenom noga.
Man ska veta att sexuella drömmar ibland är just enbart drömmar.
När man ställs inför verkligheten så är det en helt annan sak. Det kan få förödande konsekvenser om det inte är djupt förankrat hos båda.
/Maria

Jag skulle ha tagit illa upp iaf om ett par frågat mig om jag vill ha trekant. Jag skulle ha svårt att umgås med dom normalt efter det.
Men det är ju för att jag inte alls är intresserad av sådant
Om ett främmand epar på krogen eller nätet frågade mig: Skulle bli smickrad.
Om en kompis och dennes partner frågade mig: Smickrad men även störd och det skulle kännas akward efteråt. Men jag är öppen och tolerant så jag skulle komma över det så småningom ^_^ Smickrande är det ju att någon vill ha sex med en :> eller?
Jag är heterosexuell och skulle inte vilja bjuda in en till tjej i sovrummet. Min kille är (tyvärr) också hetero och skulle därmed inte bjuda in en till kille…så det är lite döläge där antar jag ;) Ingen av oss är heller speciellt upphetsade över tanken att se någon annan sätta på den andre…så möjligheterna för en trekant är nog förbi för min del :) Men det är säkert spännand,e men utifrån vad jag hört av mina bekanta som utforskat området så verkar det ofta vara devisen som nämns många gånger i tråden: En del fantasier är bäst som just fantasier :P
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Att ha trekanter, fyrkanter och mer är inte alls något som måste resultera i något ont, som det verkar som på kommentarerna.
Har själv erfarenhet av "flerkanter" och har få dåliga erfarenheter av det. Faktiskt mest goda.
Men såklart är det superviktigt att personkemin stämmer helt och att man pratar genom saken noga med vad alla vill ha eller inte vill, göra klart regler ramar och riktlinjer.
Jag kan dock säga att ha sex med flera kan vara mycket mycket trevligt och berikande i livet. Det kan ge mycket inspiration till ens egna förhållande och faktiskt höja det rejält. Det har jag varit med om i de flesta fallen.
14 ingen har väl sagt att det inte kan vara bra. Däremot kan det bli väldigt fel, så det är väl super med alla råd man kan få
Men det verkar inte vara en enda som tar upp det som kan gå bra också? :)…
Det verkar mest som om de flesta avråder från det eller bara drar upp det värsta och det här och det här kan gå dåligt..men åt andra hållet?
#16 Kanske säger det något om det? :)
Att det är lätt hänt att det går dåligt?
Vad vet jag. Jag anser att det är bra att få veta vad som kan gå fel, så man verkligen tänker igenom det noga innan. För när det väl har hänt går det inte att ta tillbaka.
Och nu har vi ju i alla fall fått ett positivt inlägg om det :)
Blir ju oftast inte värre än man gör det till :)
Vet itne vad man lär sig av en trekant :) I ärlighetens namn :) Själv kna jag tänka mig det för jag är sådnär…polyamorös, dvs kna attrahera soch vara kär i flera samtidigt (men jag väljer att leva i monogamt parförhållande). Ser det som en sexuell upplevelse men jag skulle själv helst göra sådant utanför en relation än inne i en redan existerande relation. Det är svårt det där :) Så jag upplever mest att alla i tråden är rörande överrens om vikten av att man är överrens om det man gör och att båda vill samma sak…inte känner sig pressad + att det borde vara logiskt med att där finns tillit osv :)
Men du som verkar välbevandrad i ämnet #18; vad är det man lär sig innom detta? :) Har själv aldrig känt att par-sex varit nära på att bli trist eller tråkigt, rent så.
# 19, för mig så kan det vara så att man lär sig en del nya "knep" av varandra. Det kan fördjupa relationen mellan dig och din partner och era vän.
Jag och frun ser det som ett sätt att kunna umgås med vänner också, på egen hand eller i "mångkantingar".. :)
Inte så mycket mer med det.
Jag tror (personligen) att folk idag är lite för pryda och tabustyrda.
För rädda att prova på något nytt.
Sen kommer ju självklart samma slagdänga och flosker att alla tänder på olika, alla har olika smak. Absolut :D. Det vet jag redan mer än väl.
Skulle inte kalla någon för tabustyrd eller pryd för att de inte vill blanda in en tredje part. Själv känner jag inte att jag måste ha tex en trekant för att lära mig att ha bra sex med min partner :) MEn jag kan förstå att det är så för en del. Jag vill absolut inte ha sex med mina vänner, ser inte hur det skulle fördjupa min vänskap med dem. Sex är sex och sex har jag med dme jag attraheras av eller har djupare känslor för, tyvärr har jag sällan attraherats speciellt mycket av just mina vänner :) Men tack för att du beskrev din inställning lite mer ingående, vad trekant kan innebära för ett par. Det är jätteintressant :)
20 handlar verkligen inte om att vara tabustyrd för att man inte vill dela säng med fler än sin oartner. En del trivs faktiskt med att vara två. Det är verkligen inte alla som klarar av att dela sin partner med någon annan, och inte alla som har behov av det. Tycker det är riktigt bra att man kan välja det sätt som passar än själv, men det bli tråkigt då man utrycker sig som du bara för att folk inte gillar samma som du.
Nej, det är inget för mig och vad jag vet vill inte min kille heller ha trekant. _Jag skulle inte ta illa upp om jag fick frågan, men det skulle kännas obekvämt och än värre om det är någon man känner som frågar.
Jag har varit med om frågan.
Våra allra bästa vänner som vi umgicks med väldigt flitigt tog upp detta en sen kväll efter god mat och en del vin.
Jag har aldrig sett min man nyktra till så snabbt
Detta är ganska många år sedan nu och tyvärr så blev det ett väldigt krystat förhållande mellan oss sedan detta.
Vår vänskap blev aldrig detsamma mer tyvärr.
/Maria
Jag menade inte alls att alla har det så. Och jag har heller inte påstått att trekant eller flerkanter är FÖR att lära sig nya saker. Dock kan det leda till det, andra infallsvinklar synsätt m.m.
Jag vet mycket väl att inte alla gillar det eller skulle acceptera det. Det är väl självklart att det är så, det är just de flosklerna och vanliga svaren som brukar dyka upp. Mainstreamsvaret, alla gillar olika, jag vet det :).
Dock är det trevligt med lite mer nyanserad debatt.
Sen ligger vi ju absolut inte med vem som helst, det måste vara en eller flera personer som vi verkligen verkligen trivs med och går ihop med.
Alla gillar olika, är inget mainstream över det. Jättemånga älskar analsex, jag provade, did not like, ångra rmig rent av :) JAg tänker inte prova trekant eftersom jag inte har dragning "mot det", aldrig haft- såvida det inte är med två/tre…fem….sexiga hunkar :P Men det går ju tyvärr inte min manliga, väldigt heterosexuella partner med på :> Och min längtan är inte så stor att jag msåte välja mellan honom eller denna fantasi-trekant. JAg har många väldigt öppensinnad,e bisexuella vänner- både tjejer och killar som testat trekant. Det roliga är att ingen av dem har rekomenderat det åt mig. När jag varit nyfiken har de snarare fnyst och avrått mig me djust orden "en del saker är bäst att bara fantisera om". Men de tär däröfr mycket intressant och trevligt att ta del av din upplevelse. Men kalla inte de som inte är frälsta på gruppsex för pryda och tabustyrda, precis som jag inte kallar dig för äcklig eller pervers. Förstår du mig?
Kom på att en av mina abrndomvänners pojkvän frågade om trekant med mig….det ble vlite akward för det var inget han diskuterat med sin tjej först :P
För att få till en sån grej skulle krävas att både jag och mannen samtidigt var attraherade av samma person… och att denna dessutom ville…och eftersom mannen enbart är intresserad av tjejer och jag åtmnstone hidtills alldrig varit minsta lilla sugen på att vara intim med någon tjej så lär detta med 99,999% chans alldrig inträffa.
#27 Tycker du sammanfattar det främsta problemet rätt bra där :D
Till TS: Lycka till, men hoppas du chillar/överlever om killen är lite mer sval mot det hela :) Nu när jag läste ditt inlägg igen kom jag på ännu en grej. Av de jag känner som haft trekant är de flesta fkatiskt tjejer, så det är nog inte en typisk "manlig" fantasi….:) Tror bara män haft mer frihet och varit benägna att uttrycka/tillåta sig vara öppen om det.