Ingen sexlust
Har ni varit i något förhållande där ni helt tappat sexlusten. Då menar jag på alla plan. Partner, till dig själv, att tanken är som bortblåst?
Hur gjorde ni? vad var problemet? Dela gärna med er. Mvh
För mig har antidepp mediciner och p piller ställt till det förr. Senast handlade det om att jag var tillsammans med helt fel persom som jag helt enkelt inte tände på. Kan säga att detta problem inte existerar längre, och det tackar jag kärleken för :) Du mår inte dåligt? Har en deppression? Eller har mycket som du stressar över? Om man har en partner som tjatar om sex ofta lan det bidra till att man tappar lusten
Jepp, det har hänt ofta på sistone. I mitt fall beror det på stress då jag är igång och jobbar från 8-22. Jag har varken tid eller lust till något som har att göra med sex.
Ja, minipiller la lock på min lust ganska rejält. Har även provat bli en "ickesexuell varelse" på grund av stress/utbrändhet/trötthet
Lösningar: Inga hormonella p-medel, minskat arbetstid och att sätta av tid för vila och umgänge med partnern (och utan barn.)
jag har absolut ingen som helst lust till sånt längre, vet inte varför. äter p-piller och så använder vi alltid kondom, är ändå rädd att bli gravid. det kan ju vara en orsak, sen är det sjukt mycket i skolan nu och jag känner stress pga det.
men jag vill jättegärna ha mycket mer sexlust, vill ju inte gå runt och känna att vårt sexliv suger bara för att jag inte vill göra det nån gång.
Tyvärr är jag inne i en period där lusten helt är borta. Tyvärr blir det lite dispyter ibland för att jag inte vill och sambon är tvärtom. Det har varit mycket som har gjort det och nu börjar allt lösa sig, så vi får se om jag ombildas till kanin om ngn månad när allt har ordnat sig :)
Ja jag har tappat sexlusten på alla plan. Inte haft någon på ett år typ men den kommer fram ibland, sällan dock. Jag har dock aldrig lekt med mig själv eller så. Jag tror det började med att man har dels varit tsm ett tag och jag kände mig nästan tvungen att ha sex för att han ville och jag kände mig dum. Förr sa min kille att det var bra att jag sa till när jag inte ville. Jag gjorde det och nu tjatar han på sex hela tiden känns det som. Ibland tar han på mig tills han får något och det är sjukt jobbigt när man vill sova. Ibland kan han till och med bli "små grinig" och bara vända sig om och sova utan ett ord för att han inte får något. Han är så extremt kåt (som aldrig förr) fast vi faktiskt har regelbunden sex (3 gånger i veckan) men han vill ha varje dag och lite till! Det kan jag inte ge honom… Jag kommer aldrig men när jag tycker att det är som skönast då brukar han antingen avbryta eller komma för han har svårt att hålla sig för att det är så skönt… Han vet inte varför och han var inte så förr. Och så är allt förstört för mig och jag måste "börja om". Så jag blir inte helt nöjd vid samlag och då ser jag ingen vits med det. Vill jag bara ligga och mysa, smeka, kramas och pussas då vill han inte det för då blir han kåt och jag vill inte ha sex. Så jag får inte enbart mysa utan i så fall är det mys sen sex, eller bara sex. Hans enorma sexlust är jobbig helt enkelt… Vet inte vad jag ska göra. Provat "piller" som ska öka sexlusten men den gav bara ökad press för min pojkvän hoppades på det bästa men jag kände ingen skillnad. Tror det handlar om attraktion också. Första året när jag hade bra sexlust klädde min kille upp sig lite finare, fixade håret m.m. Nu jobbar han i ett sågverk - han klär aldrig upp sig, går i jobbarkläder, skitig och ovårdat hår. Men när han är uppklädd till fest då känner jag det där lilla extra för honom för jag tycker han är fin :)
Min lust är mer eller mindre helt borta, jag känner lust max en gång/månad. Gissar på att det är min medicin som ställer till det, och min sambo som inte tar för sig så mycket. Än har vi inte gjort något åt det mer än att vi pratat om det, men ärligt talat stör det ingen av oss så mycket. Vi känner att så länge vi kan dela våran närhet så spelar det inte så stor roll. Skulle vi sluta mysa på morgonen och kvällen och sluta pussas så hade det varit en sak, men det har inte ändrats. Vi kan fortfarande duscha tillsammans, så det har ingenting med osäkerhet för våra kroppar att göra, det är bara det att ingen av oss känner för sex :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Tror minskad sexlust är fullkomligt normalt i långa relationer. Ingen orkar upprätthålla kaninperioden man ofta har i början och sen går det nog i vågor för min egen del. Ibland är det "oj hoppsan vi har inte haft sex på en månad" - kontaterar vi båda, ibland vill jag ha mer, ibland vill han ha mer, ibland vill ingen av oss och det är fine. Ibland vill vi båda och plötsligt har vi massa sex under en period. Tror detta är fullkomligt normalt beteende :>
Jag äter dock inga hormoner, aldrig gjort det. Min sexlust styrs ju rätt mycket av fruktbarhetscykeln. Ägglosssning = mer chans för sexuell aktivitet osv.
Regel no 1 i vår relation är: ALDRIG tjatsex men att alltid repsektera varandras sexlust. Dvs är han kåt och jag inte vill så måste han få möjlighet att lösa det på andra sätt, med eller utan min hjälp och andra vägen runt.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
För att väcka lusten med den andra parten så ta tid för att göra mysiga saker med mycket kroppskontakt. Duscha och bada ihop, massera varandra med massageolja, kyssar och smek osv. utan att det behöver gå till penetrerande sex. Att återupptäcka varandra med jämna mellanrum ger ökad sexlust, och sedan är det ju viktigt att göra sig fin för den andra och sköta sin kropp någorlunda. Behövs inte mycket för att göra det om det är tidspress utan en 20 minuters promenad ett par gånger i veckan kan ge tillräckliga resultat. Även små romantiska gester ger ju en ökad känsla av samhörighet så börja göm lappar med gulliga meddelanden i den andres jacka, matlåda eller något.
För att få mer sexlust själv är det ju viktigt att sköta sömnen, kosten och även känna sig attraktiv. Det kan vara allt från att klä sig i snygga kläder eller en rejäl workout, et är individuellt.
Jag blir så glad att det är så många som har öppnat sig och svarat. Tusen tack!
#9 Ibland kommer inte sexlusten trots att man testar på allt sådant där. Ibland har det helt enkelt att göra med att man inte har lust.
Upplever att stress är en riktig lustdödare som startar en ond cirkel iomed att man lätt hamnar i otakt och den andre partnern kommer med osexigt beteende i form av att sluta engagera sig/lägga ner tid eller "kräver" sex och närhet och det känns påtvingat och kvävande. Svårt det där, men jag tror att man alltid kan ta sig ut ur det om man bara testar sig fram, men man får också acceptera att människan som sådan förändras gneom livets gång, kemin i kroppen förändras eller så upptäcker man nya saker med sig själv.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Helt klart och det måste ju också accepteras, både av sig själv och partnern, men har det inte testats så är det ju värt ett försök. Att bara säga att det inte går att göra nått åt fast det upplevs vara ett problem är inte helt rätt i min bok, men var och en blir salig på sin tro.

Som de tidigare i tråden nämnt så är stress något som påverkar och det går nog i vågor för oss alla. I om gångar kan jag och min sambo vara helt off båda två, pratar man bara om det så löser sig sånt.
Dock märkte jag att jag fick en liten ökning i min lust då jag började träna. Precis som att jag fick lite mer energi och kände mig mer åstadkommen på något vis.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/