Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 949 ggr
Hamsterlycka
2012-11-29 19:02
0

Relationen med mamma

Hej alla!

Jag är en tjej på 14år som är ganska ledsen just nu.

Jo, det är så att jag och min mamma bråkar nästan hela tiden. Jag har skilda föräldrar, är en vecka hos mamma och sen en vecka hos pappa. På fredagar går jag till mamma, och jag har nästan ångest varje gång jag ska gå till henne eftersom jag är jätterädd att vi ska börja bråka, + att hon är sur på mig nästan hela tiden, och varför vet jag inte. Varje gång vi bråkar om något så tar hon upp saker som hände för flera månader sen, och ger mig straff för det, som mobilförbud, dataförbud eller att jag inte får gå ut. Sen ignorerar hon mig i flera dagar efteråt, och svarar knappt när jag frågar om något, och om hon svarar så är det otroligt otrevligt. Förut hade jag en underbar relation med min mamma, vi kunde prata om allt och hon lyssnade alltid. Jag tycker det blir bara värre och värre. Det vi bråkar om mest är väl mina hamstrar, hon tycker inte så mycket om dom och skäller alltid på mig när jag t.ex lämnat saker framme när jag gjort mat åt dom, och hotar att jag inte ska få ha hamstrar mer. Dom betyder otroligt mycket för mig, och hon drar ALLTID in dom i alla våra bråk. Jag är så otroligt ledsen och mår dåligt inombords varje dag som går när jag är här. Gråter

Snälla, säg hur jag ska göra för att få en bättre relation med min mamma. Jag har försökt pratat med henne, men det går inte…Gråter

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Karmatarerskanise
2012-11-29 19:04
0

Har du pratat med din pappa om det? Kanske kan han hjälpa att medle mellan er.