OT Jul
Nu är det mindre än en månad kvar till julafton. Har ni börjat stressa som tyvärr så många gör, eller tar ni det lugnt?
Har ni hittat julklappar om ni köper sådana?
Själv fick jag upp julpyntet för någon månad sedan ;) Och idag inhandlades julklappar och ikväll slog jag in dom. Mysigt, även fast dom aldrig blir så snygga som jag vill!
Själv ska jag inte fira julen alls.
Har ingen att fira den med, min pappa är död och min mamma & låtsaspappa och jag är osams. Så dem ska åka bort över julen.
Så jag tänker ärligt talat inte fixa något alls här hemma. Känns inte det minsta skoj.
Hoppas däremot att andra kommer få en toppenjul.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Tar det relativt lugnt iår. Har bara 2 julklappar kvar att köpa :)
Ska sätta upp julgardiner i sovrummet i helgen, sedan är det bara köket kvar som ska ha julgardiner.
Julpynt blir längre fram.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#1 Så himla tråkigt för dej Madde, vet precis hur det kan vara med osämja.. Hoppas du får en fin jul ändå, har själv haft dom bästa när det inte blivit som jag tänkt mej.
Här blir det inget julfirande, har aldrig varit så mkt för det så tar en sväng till Åre istället.
Jag kommer inte pynta, vilket jag iofs aldrig gjort men i år slipper jag dåligt samvete då det brukar bli ett jäkla tjat på alla kring det.
Blir några julklappar till dom närmaste, eller presenter hur man nu ska se det eftersom dom inte kommer ges kring jul hehe. Uppskattningspresenter låter fint :D
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Julpyntet kommer upp söndag, vi ska folk här i helgen då sambon fyller 30 på tisdag och jag orkar inte fixa innan. Julafton är jag ledig men jobbar juldagen och annandagen samt helgen innan. Julafton kommer firas med sambons familj som kommer hit, knytkalas! Börjar bli dags att skriva ner vem som ska ha med sig vad känner jag…
/Christine
Jag brukar inte fira jul och kommer nog inte göra det i år heller. Inte för att jag har något emot det, men skall man vara för sig själv så känns det lite meningslöst. Jag kanske ställer fram några elljusstakar i fönstret och äter lite god mat kring jul eller så. Mer än så lär det inte bli.

Det blir en annorlunda jul i år. Idag är vårt första barn beräknat att födas så inom ett par veckor blir vi föräldrar. Till jul kommer sedan sambons föräldrar o hälsar på så det blir första julfirandet med dem här nere.
Det ska bli skönt att de kommer då vi ska fira med dem hos min familj. Det gör att vi inte behöver fixa något julstök själva i år, med ny bebeis och allt.
Julklappar har jag köpt mycket från nätet i år eftersom jag inte orkar springa i affärer nu och sedan blir det väl än svårare när barnet är här.
Ska delta i två julmarknader (sälja min keramik) denna och nästa helg och nästa är jag dessutom med o arrangerar, så kring detta är det mycket att göra (på gränsen till stress, fast jag försöker mota stresspöket i dörrn) Angånede våran egen jul tänker jag inte stressa och brukar inte göra det heller. Tycker jul ska vara mysigt i första hand.
Vi tar det lugnt. Jag har redan slagit in 11 julklappar… Föredrar at göra det tidigt, helst i slutet av November. Dessutom kan man ju ha paketen framme till julafton, som julpynt :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Här förekommer ingen julstress, sånt sysslar vi inte med här
Jag och mannen köper varsin julklapp till varann och sen en till hans dotter. Sen blir det ett besök hos mina föräldrar som bor några mil härifrån. Vi fokuserar på att ha det mysigt och vara lediga och laga och äta en massa god mat och dricka goda viner! Det är livet det kring jul.
/Christina
Jag tar det lugnt, började köpa julklappar i oktober och sedan dess köpt och slagit in runt 20 st skulle jag tro :)
Skönt att vara ute i tid, har några år fått stressa och jag hittar sällan något jag verkligen vill ge bort då.
Ljusstakar och stjärnor åker upp i morgon och tänds på söndag, annars är det bara gardiner som ska upp nu, resten av julpyntet är det för tidigt för :)
Ingen stress över julen i sig, just nu. Det är först en resa till London att tänka på. Och sedan tänker jag enbart på flytten, även om julen är innan flytten. Julen blir nog väldigt lugn och skön i år. Blir att åka till pappa en dag, mamma en annan etc. Det blir lugnet före stormen, sedan när vi ska flytta.
Pappa köper inte julklappar längre. Men vi har pratat om någon slags present-tävling för att göra något.
Mamma har jag i princip redan fått min julklapp av. Och hon brukar få igen mer när hon fyller år och jag har råd. Annars blir det inga mer julklappar heller. Då typ ingen av min familj byter sånt längre. Så neeh, ingen stress över julklappar heller. Tack o lov, har nog. ^^
Och min lägenhet är full av kartonger och kärlek. Inget julpynt heller.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Har inte ens börjat shoppa julklappar och har då 3 barn :-O
Jag stressar inget. Enda julklappen jag ska fixa r åt min systerson på 3 år, så det känns som att man inte kan misslyckas ;) Julpyntat har jag slutat med för länge sen, det ska ju ändå ner i lådan snart igen. Julhelgen firas ändå 50 mil bort. Så ingen stress, jag bara njuter, dricker glögg, lyssnar julmusik och iaktar människor och julpyntet på staden (Lnköping är så väldigt julmysigt nu när snön äntligen kommit!).
Jag chillar. Paniken kommer möjligen dagarna innan jul när jag upptäcker att jag glömt bort att skicka paketet eller så.
Förr var en tradition att jag målade och pysslade ihop helt egna, unika julkort till varenda kotte jag kände…:P Det….var stressigt. Så det ger jag fan i nu.
Trevlig första advent och jag passar på att önska alla som läser en god jul och ett gott nytt år!!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Köpt en enda liten julklapp och börjar få lite panik nu när jag läser att alla nästan är klara haha =)
Fått upp julpyntet idag i alla fall. Bara att fundera ut lite julklappar, kommer inte lägga så mycket tid på det i år. Får bli en vända på stan, de jag inte hittar till då får ingenting alls 
~mikkan
Julklapparna inköpptes för redan en månad sen och julgarduneran kom upp i går:
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump
jag och killen har gjort slut! WOW vilken jul
och inte minst på tal om nyår.. mina föräldrar bor 86mil här ifrån och jag har inget körkort! fint!
så jag firar min jul ensam i "vår" lägenhet..
#16 Nej fy vad tråkigt!
för mig blir de julfirande med pojkvännen och barnen :)
ska bli riktigt mysigt !
På dagen innan julafton ska vi till min mamma och äta lite julmat och byta klappar och på julafton ska vi till pojkvännens mamma för samma där :)
känner dock ingen stress med nånting :)
#16 tråkigt att höra, jag och min numer ex-sambo gjorde slut 1 december ett år, jag hade flyttat ca 100 mil till honom. Den julen och nyååret firade jag ensam, hemma. Det sög. Vi hade ju planer att fira hos hans fmailj, bpokat biljetter osv. MEn du kan inte boka tåg/flyg hem till din familj över jul eller är biljetterna slut/för dyra nu? :(( Lider med dig men du, det är bra en jul av många!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#16 Vad tråkigt :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här hemma blir det lugnt.
Jullunch enbart då min man jobbar på eftermiddagen.
Sonen hade samma arbetspasspass förra julen.
Sena kvällen blir det soffan med pyjamas på
/Maria
Ska inte köpa så mycket julklappar i år och är inget stor fan av julen så förhoppningsvis kommer jag jobbar julafton och ha en "ursäkt" till att komma senare.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!