Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 7582 ggr
moonii
0

Puss på kinden

Föreställ dig att du är en kille på 18 år, är blyg och aldrig riktigt vågat ha ett förhållande pga. att du är rädd för att göra fel. Men en gång hade du faktiskt ett förhållande. Det varade i knappt 2 veckor eftersom du tyckte att det blev för jobbigt då du blev för nervös bara tanken på att träffa tjejen. Det tar slut och det tar ungefär ett halvår innan du har kontakt med tjejen igen. Ni har pratat på facebook då och då, och har även träffats några gånger. Du är något nervös inför att träffas men du vågar iaf, och när ni väl träffas så är allt lugnt. Ni är vänner och kan prata om mycket. Ni har rätt mycket gemensamt och det känns inte pinsamt när ni träffas.

När ni träffas igen en dag, så pussar hon dig på kinden medan ni kramar hejdå. Hur skulle du tolka detta, om du var killen?

moonii
0

När jag frågar hur du skulle tolka det, så menar jag alltså; på ett vänskapligt sätt? Eller som att tjejen fått känslor igen/fortfarande har känslor?

[RadioMG]
0

Jag är kanske lite gammalmodig av mig, men jag hade börjat undra varför hon gjorde det.

Jag pussar alltid mina syskon på kinden när jag går från de, men skulle aldrig göra det på en vän.

I ditt fall ska du nog inte tänka så mycket på pussen, hon gör kanske så med alla? Börjar du få känslor för henne, fråga rätt ut ist!

ChristineL
0

Min erfarenhet säger mig att killar funderar inte särskillt mycket alls på sånt, det är en typisk tjejgrej att älta sånna pyttiga detaljer. Sp nej, jag tror inte att han tolkar det alls.

Karmatarerskanise
0

Tror inte du ska tänka något om det. Många tjejer pussar sina vänner på kinden utan att det betyder annat än att man är vän.

JossanH
0

Tolka inte in för mycket saker i det, men öva på att få bättre självförtroende och strunta i om du gör "rätt eller fel". Var dig själv och slappna av så kommer du märka om det finns mer saker mellan er än bara vänskap.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
2

Vill bara påpeka att TS är en tjej och inte killen i situationen ;)

pyromanen
0

Jag skulle inte försöka tolka. Om jag själv tyckte det var trevligt att vara med den andra och det kändes bra skulle jag försöka se till att ses mer bara.

thisiskillingme
0

Jag gjorde exakt samma sak med min bästa vän (kille) när vi sa hejdå. Han kramade mig och jag pussade honom på kinden. Jag gjorde det lite av båda anledningarna.. Har känslor för honom men det var ändå "vänskapligt".

Gur4m1
1

ojoj…finns gott om killar där ute osm nojjar om varenda liten detalj- trot att tjejen är helt KÄR om hon LER mot honom i busskön. Typ sånt :P

Men nej, en puss på kinden betyder inte ett skit- men det betyder möjligen att hon iaf hyser varma känslor för sin vän, vänskapliga. Det är dock inget tecken på "åh jag är kär":) Men det är iallafall inte negativt!

Blyg eller inte, den där killen borde reda ut sina egna känslor och våga ta upp med tjejen om han anser att han gjort ett misstag när han dumpade henne- och vill försöka på nytt? Vill han bara vara vän och är fine with that så släpp pussen på kinden och sluta analysera saker.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Fuerte
0

Fast om nu tjejen vet att killen är blyg och osäker och det var dessutom därför de gjorde slut, så borde ju hon veta vilka eventuella signaler hon ger honom när hon ger honom en puss på kinden?

Tror definitivt att killen tolkar det som att hon är intresserad på mer än ett vänskapligt sätt.

Gur4m1
1

Att hon vet att han kan tolka det betyde rju inte att hon gör det för att han ska tolka det så? :) Varför skulle en bly person tolka annorlunda? Jag är blyg, jag har däremot inte dåligt självförtroende eller självkänsla pga det. Blyg är att vara försiktig och inte ta stor plats. Ser inte varför en blyg skulle vara sämre på att tolka signaler?

Men de tär unga människor vi talar om så självklart är något tramsigt, subtilt, "signal-språk" inblandat. :> Varför en tjej som blivit dumpad skulle försöka få ihop det med killen igen…? Känns som att en vettig tjej skulle hålla sig ifrån det och låta killen ta steget om han nu ändrat sig? För hennes egen skull.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com