Totalt kaos.
Hej iFokus, ny här, be gentle.
Vill väl egentligen bara skriva av mig…
Jag och min flickvän har problem.
Det är så att vi börjat bråka mer och mer på sista tiden, nu har det dock gått över i att vi bara går runt här hemma och ignorerar varandra.(Hon är för tillfället bortrest)
Hon står fast vid att jag undanhåller något och tänker inte prata med mig förrän jag talar sanning.
Jag har inte den blekaste aning om vad det är jag undanhåller, frågar jag henne så får jag som svar "Det vet du bäst själv".
Jag mår sämre och sämre varje dag.
Har börjat skära mig och har självmordstankar dagligen.
Vill fan inte leva såhär, och det känns hopplöst, tror inte att det går att fixa.
Överdramatisk? Säkerligen. Emo? Det verkar så.
Håna mig bäst ni vill, om det nu är fullt med troll här.
Tack för mig
Uh, det där är inte direkt hälsosamt någonstans, och ni måste prata med varandra. Annars kan ni inte lösa det, och då kommer relationen att ta slut eller förstöra er två ännu mer.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Svårt att prata när man blir så enormt ignorerad.
Blir en fin liten cirkel av ingenting, inser att det aldrig kommer att funka. vilket får mig att må ännu sämre.
Livet är komiskt….
Vad var det som hon misstänkte att du underhåller något? Fråga henne hur hon menar och vad hon upptäckt/tror osv?
jobbigt kan jag förstå för er och hoppas ni kan lösa situationen. Kan hon inte lita på dig så mår relationen inte bra…
Relationer är inte lätt ibland..
#2 Saken är ju den att ni måste bryta cirkeln för att komma någonstans. Ställ ett ultimatum, kanske?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Skriv ett brev? Bara för att få det du vill säga sagt, som att du verkligen inte vet varför hon är arg på dig och att du mår dåligt av att inte prata med henne.
Tycker det är värt ett försök, hon får lite att tänka på och sen är det bara att hoppas på att hon kommer till dig och att ni kan prata, på riktigt liksom…
Jag råder dig att söka hjälp för ditt självskadebeteende och för dina självmordstankar. Och kan du och din partner inte prata kanske ni ska vara ifrån varandra ett tag. Att som hon säga att något är fel men inte vad är bara fult och inget fu ska acceptera!