Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2612 ggr
Simuala
1

Elak - på skoj

"jag älskar dig, trots att du är dum i huvudet/allmänt dryg/ etc etc" är ett exempel på sådant jag har fått höra en hel del den senaste veckan.

Min sambo har slutat röka för ett tag sedan, vilket gör honom allmänt rastlös, och även litet vass gentemot mig, som i exemplet ovan.

Jag vet att han bara skämtar, och har oftast ingenting emot den typen av skämt, om dom inte är för elaka, men den senaste veckan har det blivit för ofta. Ibland är man inte på humör för att bli kallad dum och dryg ens på skoj, om ni förstår.

Någon annan som varit med om samma sak, eller har en partner/vän som är såhär?

Fridaaaa
2

Jag hade inte tolererat såna "skämt". De är inte roliga alls och det är absolut inte snällt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
4

Det där är inte kul för fem öre. Skulle inte heller tolerera det. Det är inte ett skämt, och han/du/ni kan inte skylla på att han har slutat röka för såna saker säger man inte, det är inte samma sak som att vara vresig eller lättretad. Säg till honom på skarpen att det inte är okej!

Karmatarerskanise
2

Ser inte heller det roliga i sådana kommentarer. Känns respektlöst och det är inget du ska behöva höra bara för att han slutat röka.

Toxics
4

Ta upp det med honom. Säg att det är för ofta.

Jag kan tåla såna skämt om de inte är för elaka typ som "Du dansar som skit, men du är söt ändå"eller"jag älskar dig, fastän du är flintis och heter göteove. "

Men det du beskriver skulle jag säga ifrån om.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Simuala
0

Tack för svaren!

Vi har pratat lite nu, så vi får se hur det blir.

Det som gör mig frustrerad egentligen är väl att han verkar orka vara trevlig mot de flesta, utom mig, nu när han har det lite jobbigt.

[Qimsid]
2

Jag och min partner är nog rätt grova i vårat språk, men vi är så nära att vi känner varandras brister och accepterar dem. Jag kan säga att han är en grinig jävla scrooge och vi båda vet att det är sant på sätt och vis men han vet att jag älskar honom för den han är. Så fortsätter skojandet och han ger igen på mig genom att säga något annat.

Har din kille plötsligt ändrat sig till att bli så och du inte har någon aning om hur du ska ta det, då är det väldigt fel.

ChristineL
1

#5 - Jag tycker fortfarande inte att det handlar om hurvida han är trevlig eller otrevlig när han säger sånna saker. Och att han orkar vara trevligare mot andra, är nog för att han "slipper" hålla uppe en fasad mot dig. Så gör många andra också i olika situationer, det är de närmaste som vår se sanningen.

Klart ni kan tjaffsa och det slutar med att han ber om ursäkt och säger att han älskar dig, men inte "jag älskar dig trots att du är dum i huvudet". Det känns bara fel enligt mig.

[Tilde]
0

Jag och min sambo brukar dra elaka skämt ibland, men vi båda brukar skratta åt sånt :) Är jag dock inte på humör säger jag till på skarpen och då ber han om ursäkt och kramas. :)

Sweelin
0

Jag och min kille brukar använda rätt grovt språk gentemot varandra. Vi busar på det sättet Förvånad

Men blir det känsligt så ger jag honom en blick och han säger förlåt, inte mer problem än så

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

nettipletti
0

Jag hade blivit ledsen, alltså riktigt ledsen. Usch vad hemskt få höra såna saker av en som står en så nära =(

Jag har själv slutat röka, och visst snäser jag ibland, men skulle aldrig säga något nedlåtande till någon. Det tycker jag inte han har "rätt" att göra mot dig.