Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 3125 ggr
Toxics
14

gammalt par.

Jag vart så otroligt glad igår när jag var ute med hundarna. På en tomt inne i villaområdet stod ett gammalt par, fullt påklädda med mössa och halsdukar, och höll varandra i handen. Det såg ut som dom nyss hade satt upp en julslinga. Och är stod dom tätt intill varandra, smålog och höll varandra i handen! Det gjorde mig så otroligt glad. Jag och min kille håller fortfarande varandra i handen. Jämt, vart vi än går. Vi har varit tillsammans i 3,5 år. Och vännerna omkring oss brukar fråga om det inte är dags för oss att sluta hålla i handen. För enligt dom är det någon man bara gör i början av ett förhållande. Men sen igår när jag såg den gamla gumman och gubben så tänkte jag, att som dom, precis som dom, vill jag ha det när jag blir gammal :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Maria
6

Så fintGlad

Jag och min man håller varandra alltid i handen när vi är ute och går. Vi har varit ihop i 32 år.

Jag känner mig visserligen inte så lastgammal men jag hoppas få hålla hans hand många år till.

/Maria

Cochon
1

Håller med, blir alltid så glad när man ser ett äldre par som fortfarande kramas och är kära, man blir så glad liksom. ^^ Och jag hoppas också att jag får det så när jag blir gammal. =D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

pyromanen
1

Precis så glad blir jag när jag ser mina gamla föräldrar kramas, gosa och busa. Min pappa fyller 80 nästa gång och de har varit gifta i 45 år.

ChristineL
1

Åh, det är så gulligt! Blir alltid alldeles varm i hjärtat när jag ser sånt =)

Toxics
3

Jag också! Hoppas verkligen att jag och min sambo blir likadana. Det värmer så gott att de delar massor av kärlek till varandra. Och när äldre människor ler ochser på sina partners och verkligen tycker att de är det vackraste i världen. Jag blir så glad! Mer kärlek från gamlingar till folket! :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

nettipletti
1

Jag tycker de e såååå fint o se just "äldre" o hålla handen… Jag är oxå mycket för de där… MYYYYS =))

Gur4m1
1

Enda saken som hindrar mig från att alltid hålla i handen är att jag blir svettig i händerna..:) Det finns ingen gräns för sådan omtanke och ömhet.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

OttoIsTheShit
0

ååh, påminner mig om det äldre paret jag såg för några år sen. Dom gick å höll varandra i händerna sen stannade dom för en liten puss innan dom fortsatte gå igen :) man kan ju alltid hoppas att man har det så

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

CelsiusT
0

Vad lustigt av dina vänner omkring dig att tycka att det är dags att sluta hålla handen. Finns det en tid då det är dags att sluta kramas också?

I mina ögon finns ingen gräns för sådant. Det är ett sätt att visa och känna omhet och närhet. Jag är mycket för att ta i mina nära och kära, inte bara min sambo. Jag vill gärna vidröra med händerna, lägga en hand på axeln eller ryggen eller ge en kram (dock får man vara lite försiktig och respektera att alla inte gillar närhet hela tiden, men dom flesta mår bra av närhet iaf nångång ibland).

Jag och min sambo brukar stoppa varandra när vi passerar varandra hemma, ibland är det dags för en paus och bara hålla om varandra. Det är viktigt att inte glömma. Vi vill hålla handen tex när vi är ute och går, men jag får så ont i handen så oftast gör vi det bara en liten stund. Däremot så håller vi handen i andra situationer, tex om vi står och tittar på något, sitter o ser på film osv. Vi tycker det är viktigt att ta i varandra.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Tilde]
0

Aww vad gulligt, älskar att se sånt! :) Jag och min sambo håller också alltid varandra i hand, överallt! Vill aldrig sluta hålla i hand! Hoppas jag och pojkvännen blir som det gamla paret i framtiden Skrattande

Håller med #9, varför skulle det på någon tidspunkt vara dags att sluta vara vardagskärleksfull (eller vad man ska säga)? Att hålla hand är ett tecken på att man hör ihop och älskar varandra. Tycker aldrig man ska sluta med det! :D Jag blir riktigt glad när jag ibland ser mina föräldrar hålla hand ute på promenader. De är knappast romantiska, eller min pappa är väl, men inte mamma… så det är jättegulligt att se!

MarajLowajz
1

Jag jobbar inom äldrevården och på ett ställe där jag har jobbat så var det en änka och en änkling som bodde. Änkan hade nyss flyttat in och var fyllda 87 år, änklingen var bortåt 90. Ända sedan den andra dagen änkan hade flyttat in så har dom hjälpt varandra, dom åker rullstol bredvid varandra i korridoren, såg på tv, hämtade kaffe och bröd till varandra och dom ger vandra små pussar på händerna. Jag älskade att se dom tillsammans för att det säger mycket:

'Man kan vara hur ung eller hur gammal som helst - kärleken hittar alltid hem' =)

Jag älskar att se par som håller händerna, man kan vara hur gammal man vill, älskar man att hålla handen så varför sluta? =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Karmatarerskanise
0

Det är så trevligt att se gammal kärlek :) det ger mig hopp om frammtiden!