Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1193 ggr
_Ty_
2007-06-18 14:38
0

Så besviken

Eftersom mina barnm inte har mormor/farmor osv som kan ha barnen ibland har dom en stödfamilj dom är hos ibland och gör roliga saker (trode jag)
Ingen av mina små killar är så glada i att åka dit.
Men jaghar tänkt att de kanske är mest trots för familjen är juh jätte trevlig. Men man måste lyssna på sina barn och nu har de gått till en gräns vart jag sätter stopp. Vi har aldrig träffat mannen vilket för de första är väldigt skumt. Inte soc heller (detta går genom soc på egen begöran vill jag bara påpeka) Mina barn har kommit hem och sagt att han dricker öl. Viss en öl till maten? jag kan juhi nte pumpa dom på info heller. barn kan juh lätt bli vilseledda. Hon kan säga att benjamin tittat på samma film 4 ggr samma kväll. Jag menar är dom där för att kolla på film? Inte för jag kräver att on alltid ska göra saker, men jag menar 2 dagar i månaden kan man väll göra annat än att glo på samma film så många gånger.

Nu till händelserna som fått upp mina ögon rejält. Jag har mått dåligt ett tag. ett år under mitt liv va allt upp och ner. Och de är juh ingen hemlighet. Men nu verkar den här fröken pråper tro att hela mitt liv alltid ser ut så där. Nu i början på våren fick vi även veta att vår ena son har en hjärnskada och därför är lite senare i utväcklingen.

När hon fick veta nu att jag va gravid så fick hon flippen. Hur kan jag tänka på att skaffa barn när jag nyss fått veta detta om min son.
Jag kan minsanninte veta hur de kommer se ut fr honom i framtiden och detta kan skada honom osv osv. IDIOTI!
Jag vetinte om hon gör skilnad på sina barn och tötte bort någon när nästa kom? Menjag älskar mina barn lika mycket och komme rinte sluta med de bara för jag får ett barn till. Jag komme rinte se annorlunda på jacob bara för han får ett syskon. Och jag ser inte mörkt för hans framtid jag ser positivt. vi får hjälp av barnomsorgen och hablitering så allt kommer gå bra. so what om han halkar efter i utveklinegn mer. då får man ta de när de kommer och han är ändå alltid jacob som förtjänar ett syskon lika mycket som alla andra barn.

Edter de kommer bara skiten. Jag sa att jag har barnen lediga på dagis fredagar eftersom jag ändå bara går hemma.
Mn hur kan jag ha de när dom har de bättre på dagis med kompisar att leka med? Hmm jag sitter inte bara hemma och rullar tummar hela dagarna. Vi hittar på saker här i denna familjen.

Sen va dom där över en natt och då malde hon på om att jag inte hade bra nog kläder med till pojkarna och att benjamin va förkylld så han ska inte bada osv osv. Va faaan jag e deras mamma. jag hade inte packat ner något annorlunda denna gången än vad jag brukar.

Sen igår när vi ligger och myser i sängen kommer den värsta av alla smällar. Min son benjamin F E M år gammal kläcker ur sig att ****** inte tycker vi ska ha fler barn. I dag frågar min man om dom ser fram emot att åka till henne helgen efter midsommar. NEJ säger båda. Varpå pappa frågar varför. Nä för hon säger att vi inte ska ha något syskon. Jag hade redan bestämmt att inte lämna barnen där, men jag ville att min man också skulle höra att dom inte vill dit.
De är aldrig någon glädje när dom ska dit. Inga JIPPIE!
Dom säger bara ahh varför de?
Och när dom kommer hem berättar dom aldrig om vad dom gjort så vida man inte pressar de ur dom i stort sätt.

Ibland säger dom att dom inte får mat. de hoppas jag dom får och jag villi nte tnka låga tankar. kan juh va att dom inte får maten dom vill ha? Nä fy fan va detta är jobbigt. Jag ska ringa henne. har redan ringt soc. hon tycker som jag att åsikter har man rätt att ha, men i hennes läge får man hålla dom för sig själv. Har dock inte berättat för soc om ölen och maten. men de e saker som jag tänkt på nu när man försöker få en helhets bild av de hela.

usch detta blev långt. förlåt jag va bara tvungen att ventilera.
Kom gärna med era tankar om de hela.

Rita-S
2007-06-18 14:52
0

Jag tycker definitivt du gjör rätt att inte låta barnen åka dit. Jag tycker inte ett stödhem skall va en plats där barnen kommer och får höra dårliga saker om sitt eget hem. Inte alls! Inte ens fosterhem tycker ajg barnen skal få höra dårliga saker om sina föräldrar!
Barn förgudar sina föräldrar oavsett hur dom är och inte skall vi vuxna komma och trampa på den kärleken! Nej, jag tycker ni heller skall forsöka hitta ett hem där barnen tycker "hurra!!" när det är tiden att åka dit :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Pomperipossa
2007-06-18 16:41
0

Vilka typer!! Lyssna på barnena och låt dom inte åka dit nåt mer…. Bara för att dom är igenom soc så innebär det inte att det är en bra familj.

Johanna
2007-06-18 16:48
0

usch, blir så arg över sånt här! att det alltid är barnen som ska komma i kläm… hur svårt kan det vara att verkligen kolla upp stödfamiljer o se till att dom är bra? gjorde ett stort arbete om soc o barn när jag gick i skolan o en del information vi fick var bara för mkt!

kräv en bra stödfamilj till dina barn! det är dom värda!…

lycka till!

[Sajberlena]
2007-06-19 00:09
0

En stödfamilj har ett jätteansvar och det vet tydligen inte den här stödfamiljen om…

Släpp dem, barnen ska må bra, annars är det fel!

zeretki
2007-06-19 12:26
0

Jag tycker du ska byta stödfamilj direkt. Verkar inte som dina barn mår bra av dessa människor och inte du heller!

abbis
2007-06-19 21:59
0

Vad finns det för krav att stödfamiljer går någon slags "kurs" för att lära sig lite om vad man ska göra och inte göra.Att man inte pratar "problem" eller vad dom tycker om föräldrarna  när barn är närvarande är A och O.Speciellt inte om dom behöver lugn o ro.Jag skulle nog kräva att få vara med ett antal dagar för s.k inskolning och då får man se hur familjen fungerar ihop med ens barn.Det är så himla viktigt med inskolning på andra instutitioner.

Hoppas det ordnar sig till det bästa och grattis till den nya bebisen*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Phantom
2007-06-21 23:51
0

LÅT INTE BARNEN KOMMA TILL DEN DÄR STÖDFAMILJEN IGEN! Jag har haft grannar som var någon typ av stödfamilj och jag kan inte förstå hur de kunde bli godkända, pappan i familjen kunde inte ens sköta om sina adopterade barn utan brydde sig bara om sitt biologiska barn. Han var dessutom psykopat så jag tror inte ett dugg på SOC´s utredningar.

MiroSputnik
2007-06-30 20:46
0

Jag har bekanta som är stödfamilj åt en flicka, det har de varit i sju år och det funkar jättebra. Flickan är superlycklig över att få komma dit.

Men nu till saken. De känner till en annan stödfamilj som fullständigt sk*ter i barnen. Barnen kommer dit och gör inget annat än att titta på tv. Det finns dessutom en missbrukare som brukar komma hem till familjen, fast barnen är där. De kan då sitta och dricka öl och sprit tillsammans på gården utanför (inte barnen, förhoppningsvis). De är stödfamilj enbart pga det arvode de får för att ta hand o barnen.

Familjen är anmäld till soc. och utredning pågår. Trots det får de fortsätta vara stödfamilj och få sitt arvode!

Det känns direkt som om Er stödfamilj är av samma slag. De vill åt arvodet, inte barnens bästa.

Se till att byta familj snarast! Barnen kan inte må bra i en sådan situation!

Lycka till!!

Stravaganza
2007-07-04 16:54
0

Låt dem inte åka dit någe mera, tycker jag. Det är ju inte bra för dem!

Madde
2007-07-04 17:04
0

Hmm nä fy aldrig att du ska skicka dit de mer igen.

Det finns faktiskt de stödfamiljer som gör det här enbart för pengar. Det vet jag pga att mina föredetta grannar gör det.

Som jag då, ensamstående med 5 illrar som husdjur. Som har massa tid och ge till ett barn skulle aldrig klara av en sån genomgång hos soc då jag inte har barn själv. Hmm kanske illrana oxå.

Men vad säger att jag är sämre än någon annan på och ta omhand om något barn och lek, umgås och lära den nya saker.

Nej du, byt stödfamilj. Det är något jag tycker du ska KRÄVA.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.