Nyårslöften
snart e de dags att lägga nyårslöften!
Läste en krönika om de för nån dag sen,
Lägger ni några nyårlöften? vad isåfall?
har ni hållt tidigare löften? :)
själv har jag inte lagt några nyårslöften på ett par år men iår tänkte jag faktiskt göra de!
Jag ska satsa mer på musiken,
vara mer självisk och snällare mot mig själv! :)
sen kommer ja nog på fyrtioelva andra saker om jag tänker på de ^^
Ska precis som du vara snällare mot mig själv :)
Mitt första och enda nyårslöfte var för två år sedan då jag slutade röka och det har jag hållit
/Maria
#2 va duktigt! :D
#2 Vad starkt gjort! :D
Ja det är jag väldigt nöjd med
annars gillar jag egentligen inte nyårslöften.
/Maria
Avlägger aldrig nyårslöften, för jag håller dem sällan.
jag sätter upp mål istället :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 ja men är de inte nästan samma sak? :)
vad ska du söätta upp för mål då? :)
#7 Mål och löften är inte samma sak.
Mål är någon man strävar efter, löften är något man ska hålla liksom.
Jag har som mål:
- Träna bra på gymmet
- Gått ner 5-8 kg till sommaren
- Klarat första året på högskola (ett måste dock för mig)
- Bättra min kost
Några jag kom på nu :D
#8 beror ju på hur man ser de :)
att vilja nå ett mål kan ju vara att ge ett löfte till sig själv att försöka nå dit ? ;)
är nog många som blir lika ledsna över att inte nå ett mål som ett löfte :)
vad ska du gå på högskolan? :)
#9 Jag ger inga löften som jag inte vet att jag kan hålla. Därför har jag mål :) Så är inte samma sak för mig :)
Jag blir med ledsen om jag inte håller löften än om jag inte når mål, målen är mest riktlinjer eller vad man ska säga.
Går första året på förskollärarprogrammet. Man måste klara kurs 1 (vet inte om det var kurs 2 med) för att få fortsätta. Så måste klara det :P
#10 nä precis :) olika för alla :)
jag är ganska hård på löften jag ger till andra men lite mer lös när de gäller löften till mig själv :)
okej va kul :D jag håller tummarna! :)
#11 :) Kan behövas hehes svårt att komma in i högskoletänket osv :P
Jag avlägger heller inga löften, har aldrig förstått vitsen med det riktigt. Att sätta upp mål tycker jag istället är fint att göra, inte samma sak enligt mig.
/Christine
#12 jaa kan tänka mig :) jag e lite sugen på att börja plugga men vet inte om jag skulle klara de :) hehe
#13 + allmänt: hehe spännande att det bara e jag som inte ser den stora skillnaden :D
beror nog kanske på att mina löften/mål inte är nåt stort. :)
jag ser ju skillnaen på tex att ha som mål att dra ner på rökningen än att ge ett löfte om att man aldrig ska röka mer :)
men som mitt "bli snällare mot mig själv" så spelar de inte så stor roll om jag ska ge de som löfte eller ha de som mål :)
#14 Jodå fixar du. Man ska bara komma in i det ;)
#15 tack :D jaa de e väl bara ta tag i de :D
#16 Jag gjorde även högskoleprovet. Ökar chanserna att man kommer in :D
#17 ska kolla upp de med :)
haha nu sitter ja å funderar på de där med mål och löften :D haha
blir snurrig i skallen , men jag skiljer nog mkt på om jag ger mig själv löfte eller nån annan ett. =) jag kanske blandar ihop orden lite :)
för mig är nog ett nyårslöfte = mål :) inte löften som i att jag lovar något på dödligt allvar :)
Jag brukar sätta upp "nyårslöften"…ser det som ett sätt att peppa mig själv till att ta tag i saker. Sätter upp ett mål som jag ska klara under ett år då och klarar jag inte det så ger jag mig själv något slags straff haha…=)
Förra året klarade jag inte av ett av målen jag satte upp och straffet blev inget tv-tittande på en månad…det tog nästan kol på mig som har mina serier att följa..
i år ska jag inte slarva.
Ett av målen för nästa år är väl att skaffa ett jobb…tror jag. Har inte hunnit tänka på saken än. Vara snällare mot mina medmänniskor…
~mikkan
Nej, ska inte göra några löften.
Ett litet udda löfte jag har tänkt på ett bra tag.. Att inte slänga något skräp alls på marken :D jag är lite slarvig ibland kanske och kan lätt "råka" tappa nån pappersbit. Är även rökare, försöker att inte slänga ciggaretter överallt men på många ställen finns inga papperskorgar! Men från och med nyår ska de va total stop! Som sagt lite udda löfte men känns som hela sverige skulle behöva detta löfte ;)
#21 Det är böter om man slänger skräp på marken :) Så det ska man ju inte göra. Plus alla djur som kan sätta det i halsen osv :(
Så det är bra att du har det som löfte :)
#22 Böter är ju det som är minst viktigt. Det viktiga är naturen och djuren.
Och vet inte om det finns någon i vårt land som fått böter sedan detta infördes. Förstår att polisen har annat att syssla med.
#21 Jag vet! ;) Men tyvärr är det så många som slänger skräp så.. Jag brukar inte kasta saker på marken, låter kanske så på mitt förra inlägg "bara" ciggaretter.. Konstiga är att det är inte olagligt att slänga snus på marken, kanske förmultnar snabbare men ändå :/
Men kolla tex på polen, jag var där för nått år sen. Där är det förbjudet att slänga skräp på marken och folk lyder. SÅ önskar jag att det såg ut här, aldrig sett en renare stad (kommer inte ihåg vad staden hette nu) :)
#23 Har inte påstått att det är viktigast heller.
Om du läser hela har jag skrivit om naturen och djuren också.
Jo det finns det, har läst det :)
Jag har läst att ingen fått det. Har du länk till någon artikel? :)
#26 Var i tidningen ett tag efter att lagen kom i kfraft :)
Hade ett år att jag skulle komma i gång med träning och det höll.. i år ska jag lägga av med alla sötsaker efter nyår då jag äter alldeles förmycket av sån. Ska värkligen försöka hålla det också…:)
Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump
#26 Jag vet en som fått böter efter att slängt skräp i naturen, fast det var en hel sop påse. Kommer inte ihåg hur mycket personen fick i böter men det var rätt mycket :/ Så det har hänt att folk fått böter :)
Japp! Ett löfte! Jag ska bli mångmiljonär. Så di så!

12e januari ska jag sluta snusa :)
#31 Hur kommer det sig att det blir just den 12:e? :)
I 19 år har jag försökt sluta bita på naglarna. Aldrig givit ett löfte. Men det kanske är dags nu?
Nyårslöften/mål som jag hade i år var; äta mer hälsosamt, träna mer, finnas där för de jag älskar, fotografera mera, leva i nuet, bli en bättre vän och sköta skolan. Jag har lyckats med allt förutom att träna mer (bara i omgångar) och skolan…
Inför 2013 blir nyårslöftet att börja i skolan igen, för jag har i princip hoppat av. Samt ta hand om mig själv bättre.
#33; Du får prova sånt där nagellack som smakar äckligt om du inte gjort det ;)
Mitt nyårslöfte för iår är att komma iform. Ska börja gymma med min kompis direkt efter jul och sedan ska vi köra hela året.
Har mjukstartat men att försöka tackla mitt sockerberoende ett apr månader nu och även små tränat lite då och då så det känns som det kommer fungera! :)
Har ingen målvikt eller så då jag redan är smal, vill mest forma kroppen lite och bli mer vältränad och kanske bränna lite fett.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#33 Har samma problem som du med att sluta bita på naglarna, försökt i flera år :P
Till er som biter på naglarna; Biter ni om ni målar och gör dem fina oxå? Jag bet innan men nu har jag så fina naglar att jag inte vill förstöra dem :)
Jag ska inte dricka en droppe alkohol under hela 2013 - kommer inte vara svårt att hålla då jag inte ens dras till alkhol utan det kommer i perioder då det festas lite mer, men nu har jag vovve så det är inte lika enkelt :). Onödigt med alkhol också..
Jag ska bli bättre på att säga till när folk sårar mig och är elaka.
Skulle vara samma som alla år:
1. Inte dricka alkohol (fail varje år)
2. Gå ned i vikt (årets städnigt besvikelse)
Detta år tänker jag bara lova mig en sak:
- anmäl mig till tjejemilen sthlm, Springa, gå eller krypa…just do it!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag har aldrig haft nyårslöften (eller, en gång tror jag, men minns inte vad det var). I år ska jag satsa på min träning! Lovar mig själv att inte stoppa med den, som jag har en tendens att göra. Ska få en supersnygg fitnesskropp!
Fast den kommer nog tidigt på året då jag redan är smal och har lite muskler, men men! Gotta keep it up!
#37 Japp :/ Gör det omedvetet ibland och kommer på mig själv att jag har börjat bita utan att jag märkt det själv från början :(
Mitt nyårslöfte är att försöka slappna av och inte stressa upp migsjälv.
Jag har lätt för att bli stress-sjuk av ynka småsaker.
Medarbetare på Pokémon Ifokus
2013 ska jag försöka bli bättre på att plugga och inte skjuta upp saker i alla fall, får se om det lyckas bättre denna gång.
Mina nyårslöften är:
lära mig njuta och uppskatta det minsta lilla jag har
Börja vara hälsosam och träna ist för att svälta.
Absolut börja plugga och satsa på HÖGA betyg och visa vad jag står för!
Mina nyårslöften är:
- Träna mer.
- Äta mindre skit.
- Ta cykel/gå istället för att ta bilen så fort vädret tillåter.
- Vara mer noggrann med sopsorteringen.
- Ta hand om mig själv bättre.
Nu har jag faktiskt kommit på ett nytt nyårslöfte :)
jag ska lära mig Polska! :)
Har ett nyårslöfte, som jag gav för flera år sedan, vilket jag verkligen har lyckats hålla sedan dess;
Att aldrig mer lova mig själv saker på nyårsafton, eftersom jag ändå inte kommer att hålla de som kommer efter detta.
Har funkat superbra :)

#32 jag har en tenta den 12e, orkar inte innan det.
Mina nyårslöften är att:
Träna bort mina sociala hämmningar.
Våga ta kontakt med nya människor.
Säga ja till mer saker.
Jag ser framemot 2013, jag tror detta kan vara ett bra år.
Gillar inte heller sk nyårslöften.. Men om det ska vara ett så är det att fortsätta kämpa på mot nikotinet.. Slutade för snart 4 mån sen =)
#2 Bra jobbat där.
Lycka till med era löften =)
I Mars-april kan vi väl ha en tråd om.. Hur gick det med löftena?
Kanske en liten "morot" till någon att absolut hålla till då i alla fall, o sen sätter vi nytt datum osv??
Gott fortsatt 2013 =)
#50 riktigt bra ide! :)
Jag ska försöka läsa mer iår än vad jag gjorde 2012 :)
Jag brukar inte lägga nyårslöften. Men i år så har jag lovat mig själv att skärpa mig lite med mitt bloggande, det blev lite si sådär förra året. Dels mår ajg bra av att skriva av mig och dels är det socialt med alla trevliga kommentarer och diskussioner. Så i år ska jag blogga minst en gång i veckan har jag lovat mig själv :)
. Ska ju vara nyttigt särskild för