Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3298 ggr
[linaar]
0

KK/kompis/känslor... förvirrad!

Det finns en kille som jag under ett år har haft kontakt med, vi har träffats ute och varit på samma fester och sådär. När vi inte har varit på fester så har vi smsat och sånt där (vi båda är 19), men endast som kompisar. För jag har alltid tyckt att han varit den slampiga typen på krogen, ska hålla på med allt och alla..

För ungefär någon månad sedan blev jag bjuden på fest hos honom. Men väl där har jag sjukt kul, var så orolig hur han skullevara. Men jag tyckte verkligen om honom. Det var massa tjejer på den festen men den enda han var på var mig, vi började strula och det slutade med att jag sov där - vi hade sex. Han var väldigt full, så han minns inte så mycket. Var kvar till eftermiddagen och sedan åkte jag hem.

En och en halv vecka efter var det dags för juldagen, den klassiska dagen då alla i vår stad går ut (folk kommer hem från studier och vill träffa alla vänner). Vi båda skulle ut på samma ställe men det var liksom inte bestämt att vi skulle hänga. När jag är på min förfest så smsar han och vill att jag  ska komma till honom, varpå jag svarar "vi ses på dansgolvet ;)", för att inte vara för tillgänglig. Av någon anledning blir det inte utgång för hans del men vi hade bestämt att jag skulle höra av mig när jag hade kommit ut från utestället. Jag ringde honom, och vi gick hem till honom. Båda var i stort sett nyktra den här gången. Vi hade sex och låg och pratade.. det var så mysigt. Vi pratade om det här med sex och hur många vi hade legat med, det visade sig att vi hade legat med lika många och då kände jag att.. "oj… han är inte så slampig ändå". Jag menar.. 3 stycken är ingenting, och hans senaste var ett halvårsedan. Så på något sätt kände jag mig speciell. Jag var kvar till sent på kvällen, han skjutsade hem mig och det kändes verkligen bra.

Sedan var det dags för nyår och båda skulle vara i samma stad. Vi bestämde inget här heller. Jag ringde honom bara under kvällen och han sa att han kanske ville ses sedan.. men när jag pratade med honm visade det sig att han inte var själv, jag hörde att det var en tjej i bakgrunden. Han förnekade det. Jag blev sjukt besviken, arg och allt… jättearg. Men jag lät det vara. Dock sa jag att jag itne ville att han skulle ringa mig sedan, det kändes fel. Han sa att han skulle göra det i alla fall, för han tycker jag är nice. Han gjorde det och vid 3 gick vi hem till honom och hade sex. Sedan låg vi och pratade, tills vi somnade. Vaknade och hade sex igen. Sedan trillade vi in på samtalet sexpartners igen. Det visade sig att hans lista hade ökat med +1, alltså hade han haft sex med någon inom den perioden jag har legat med honom.

Dagen efter skrev jag som det var, att jaginte är en tjej man bara ligger med sådär. För jag tycker om honom… men vet inte hur. Han är verkligen så jävla snäll och söt.. men problemet är att han ska spela så jävla bad hela tiden. Jag vet sedan tidigare att han inte vill binda sig till någon, så jag vet inte vad jag har förväntningar egentligen. Väntar väl mest på att han ska ändra sig. Det som jag stör mig mest på är att han spelar bad, fast han inte är det och han VILL ligga runt. Han vill inte bara ligga med mig, han vill ligga med flera.

Trots detta, som jag helst bara vill spy på, kan jag inte låta honom vara. Det som också stör mig är att han är så himla nyfiken när jag berättar att jag pratar i telfon, eller om jag ska någonstans.. vem jag ska träffa osv! Han tycker det är bra att jag inte ligger runt, men varför är det ok att han gör det? Jag vet att ju mer jag jagar honom, ju mer kommer han köra med mig.. för han vet om vad jag tycker om hans attityd. Snälla någon.. hjälp mig. Han har ju redan min attention, varför ska han då spela så jävla fult? Det vet han ju om dessutom..

Toxics
5

Ja, om du trivs med sexet så varför inte göra det på dina villkor. Inte alltid när han vill. Det är annars svårt, för han är uppenbarligen inte klar med att ha sex med människor och leka runt. Så om du känner att det blir för jobbigt kanske du borde ta avstånd från honom. Jag menar det finns förmodligen andra fina killar på utestället du brukar vara på. Eller kanske en väns vän. Ja du vet. Det finns massor av fler fiskar i havet. Men mitt stående råd är helt klart att prata med honom. Fråga hur han känner och vad han vill. Och förklara hur du vill ha det. Kanske fråga honom varför han hade sex med någon annan emellan. :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
7

Han vill ha sex,…du skulle ha lyssnat på din första magkänsla om honom :) En player. Att tro att en player förändras för DIN skull, för DU är fin, finare än alla andra tjejer han varit med och planerar att vara med? Hej hollywood-romantiska film. Reality check.

"Dagen efter skrev jag som det var, att jaginte är en tjej man bara ligger med sådär." - du ÄR redan den tjejen. Du låg med honom trots att du VET vad du sett- at than inte låg emd tjejerna betyder inte att han inte slemmat runt och försökt (vad nu det har för betydelse hur många man haft sex med om man väl träffar en man är kär i!). Du låg med honom utan att sätta några parametrar, du har visat honom precis vad du går för. Han ringe,r du kommer…för mer.

Det viktiga är att du låg med en haj och nu är du upprörd för att hajen åt en annan fisk… fast ni aldrig rpatat om att bli vegetarianer.

Prolemetär alltås hos dig. ÄVen Hitler hade vänner, han är inte en bra kille för det. Du har lärt känna denna charmör men ni har snackat när ni haft sex, nojsat lite…när ni ahft sex, du ahr ställt upp som en booty call… Har ni pratat om relationer? :)

JAg låter hård, men jag ser inte problemet. Du är nog mest arg på dig själv för att du legat med en som inte riktigt var på din nivå egentligen. Varför inte fortsätta om det är så trevligt, varför är etiketter så viktigt…man kan ine tvinga någon in i relationer.

Om du vet att han vill sätta på fler fiskar än dig, sluta störa dig på det, gå vidare eller fortsätt vara en av de fiskarna. När han slutar sätta på andra fiskar är då han själv vill sluta med det.

Säg som du vill ha det, men jag tycker inte att han verkar pålitlig för fem öre- för ni verkar inte ha ett etablerat förhållande just nu men ändå ljög han om tjejen du hörde i bakgrunden. Vill man ingå en relation där tillit är viktigt, med en sådan person? O.o Mja… lita på maginstinkten på denna.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com