Tidigare svärföräldrar
Har ni kontakt med era tidigare svärföräldrar? Har man haft ett långt förhållande kan man ju fått en nära kontakt med svärföräldrarna och det kanske inte är självklart att bryta med dem för att förhållandet med deras son/dotter tar slut.
Men när man träffar en ny partner och får nya svärföräldrar rinner kontakten ut i sanden med dom förra svärföräldrarna då?
Nej ingen kontakt alls :)
Pratar inte med mitt ex heller, är inte ovänner men har ingen anledning att prata heller :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har kontakt med min första pojkväns mamma, men bara genom nätet. Dom andra hade jag ingen bra kontakt med ens under förhållandena.
De ex-svärföräldrar som även är mina döttrars farmor & farfar har jag lite kontakt med. (inte mycket eftersom de bort långt borta, men det lilla som är, är positivt), de finns ju av naturliga orsaker fortfarande med i bilden och det händer att vi träffas.
Min första pojkväns mamma har jag "sprungit på" på gatan i hemtrakten vid två tillfällen genom åren och båda gångarna ignorerade hon mig fullstänidgt, låtsades som hon inte såg mig. Den ena gången sa jag hej men det hjälpe inte
. (vi var ihop i 5 år)

Som tur ät så nej verkligen INTE! Mitt ex mamma tyckte att allt hon gjorde var rätt och så. Jag gillade aldrig henne, pappan var ok.
Okej nej har man inte haft en bra relation med svärföräldrarna är det klart att kontakten avslutas samtidigt med förhållandet.
Min bror gjorde slut med sin dåvarande flickvän och sambo för 4 år sedan. dom hade hållit ihop i nästan 7 år. Hela min familj tycker dock mycket om henne och än idag träffas vi regelbundet trots att hon gift om sig med en annan man.
Min bror är dock mindre glad över detta. Han tycker att jag och våra föräldrar ska bryta kontakten med hans ex. Men jag tycker inte vi ska behöva göra det då vi trivs med henne. Men det har gjort att hela familjen fått sämre kontakt med honom då han är så aggressiv i sättet när det gäller att vi umgås med hans ex. Ingen av oss kan förstå varför han inte låter oss träffa vem vi vill.
#5 Fast när det är hans ex tycker jag familjen ska ta hänsyn till det. Om jag hade varit i hans sits hade jag också blivit irriterad.
#6 Ja, fast samtidigt har hon blivit en mycket nära vän till mig genom åren dom var tillsammans. Känns inte bra att måsta bryta kontakten med henne. Han behöver ju aldrig träffa henne eller prata mer med henne. Men ändå blir han skitförbannad om han råkar se mig med henne ute nånstans. Jag tycker inte han behöver bry sig om det. Men då kan han ringa mig sen och säga att jag ska ge fan i att träffa henne.
Varför skulle en separation bestämma vilka dom andra får umgås med! Tycker det är alldeles självklart att man ska fortsätta umgås om man känner för det!
Kan abra säga …att jag fortf har kotnakt med min lillebrors första flickvän :> inte samma sak men. Sen brukar mitt ex hälsa från sina föräldraroch jag till dem men vi har inte någon direktkontakt, sådär :) Tror det är rätt normalt att det ändå finns en relation där som inte dör med förhållandet direkt. Man har ju varit en i familjen och delat saker.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#8 håller med dig där. MEN inte om det här exet ska dyka upp på familjehögtider, fmailjesemestern etc ;( Där skulle jag nog sätta ner foten lite- för det låter inte som att exet och brodern gjorde en clean break för då skulle han inte varit så arg och anti, tror jag. Så han upplever kanske att ni väljer sida.
Så finns det iofs folk för allt. JAg och mitt ex blir kallade för sinnessjuka för att vi fortf är vänner. Folk kan fortf påtala att vi borde bli tillsammans igen, trots att vi båda har nya partners - "för att vara vänner med ett ex är ju sjukt".
Blev ritkigt förvånad över vilka i umgänget som bar dessa åsikter. Min bror däremot han bryr sig inte ett skit om att jag foprtf är vän och håller kontakt med hans ex, så länge vi inte pratar om honom :P Men så var de fortf vänner när det tog slut. Tror uppbrottet såklart kan påverka hur relationen efteråt ser ut.
Jag ogillade att min syster ville umgås med min första pojkvän som dumpade mig över telefon, från klarblå himmel. JAg blev väldigt överraskad, ledsen och arg och kunde vekrligne inte förstå hur min syster kunde vilja svika mig så och umgås med någon som gjort mig så illa. Idag, om de umgås, kunde inte bry mig mindre. Men så är det ju också´ca 15 år sedan :P
Så… brodern får allt lösa sina känslor för sitt ex men ni kanse också ska visa lite hänsyn (vilket ni redan verkar göra om han slipper möta henne hemma hos er). men var öppen om att det inte är att ni väljer sida, att ni inte gillar henne mer än honom- men att ni blev vänner. Att ni int epratar om honom, att han faktiskt inte alls har med saken att göra.
#8 Vore jag förälder till ett barn som hade haft ett jobbigt "breakup" så hade jag absolut inte haft kontakt med ex-partnern! Jag tar ju självklart mitt barns sida då :)
jag var tillsammans med mitt ex i nästan 7år, fick en nära relation till hans farmor, så henne har jag ringt och pratat med ibland, även om jag har en ny sambo men för honom är det helt okej =)
Med själva svärföräldrarna har jag ingen kontakt… bara farmorn =)
#10 Självklart dyker hon inte upp på familjehögtider, andra släktmiddagar eller semestrar med familjen. Och aldrig när min bror är närvarande.
#11 det var inte direkt synd om min bror vid deras separation. Det var han som valde att lämna henne då han börjat träffa en ny kvinna och hon tog det rätt hårt då, medan han tog sitt pick och pack till synes oberörd och flyttade in till sin nya.
#13 Ja okej, i så fall ser jag inget fel i att hålla kontakten. Men om ens familjemedlem blev djupt sårad så skulle jag inte hålla kontakt med dennes ex. :/
#13 då är din bror bara fjantig och en skitstövel, inte bara mot sin tjej (ex) utan öven mot sin familj. Tråkigt för er, men klart ni ska kunna välja era egna vänner. MEN det är väl förklaringen, han kanske ångrar sig eller känner skuld och nojjar över att hon pratar skit om honom :P