Relationer iFokus

Relationer

Etikettskilsmässa
Läst 677 ggr
Madde
0

vad gör man åt ett ex...

… som inte berättar att man har flyttat isär???

Systrar som inte vet om något osv, föräldrar vet jag inte dock.

Behöver råd, jag är den som får ta all skit, vilket är jobbigt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

abbis
0

Känner igen mig…Mitt X berättade inte så dom ringde från olika avd på jobbet etc i 4 år….Kan det bero på att man skäms*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Sajberlena]
0

Måste bena ut lite här - har jag förstått dig rätt;

Han har alltså inte berättat för någon att ni har flyttat isär?

Är det hans släkt som ger dig skit?

Är det rätt uppfattat så skulle jag vilja fråga - måste du bry dig om vad hans familje tycker och tänker? Hänvisa dem till honom! "Har ni problem eller undrar, fråga er son/bror" osv…

Sen är det ju lite beroende på hur långt förhållandet varit, vilka relationer du haft till hans familj och så. Varför det sprack, var det du eller han, var ni överens mm mm.

När ett förhållande spricker så är det ju inte bara den egna partnern man "förlorar" utan även svärföräldrar, svägerskor/svågrar och hela hans sida av familjemedlemmar. Då blir det en avvägning - har man haft en relation med dem som är värd att bibehålla eller skall man bara säga tack och hej (om ens det). Har man barn ihop är det svårare att säga tack och hej, då handlar det om farmor/farfar, fastrar och mostrar och alla de andra som skall ha plats i barnens liv.

Om de ger dig skit känns det inte som om det handlar om relationer värda att behålla! Sträck på dig och konstatera att det är människor som inte längre tillhör ditt liv.

Vill du så berätta gärna lite mer, så kanske du kan få tydligare och bättre råd!

Stå på dig så länge - du behöver inte ta någon skit från någon!

Annette
0

Jag berättade för min släkt och mina vänner. X:et fick berätta för sina, det var inte min uppgift tyckte jag. Men det var flera av hans kompisar som inte visste något förrän lång tid efter.

Madde
0

Det var jag som gjorde slut och det har varit slut i 3 månader men bara bott själv 1 månad och vi var nästan tillsammans i 4 år. Så jag känner de ju väl och tycker de är trevliga.  

Hmm, jo igår fyllde jag år, då gratulerade hon mig och undrade självklart varför jag inte fått någon present från mitt ex/eller som hon tror är min pojkvän.

Så vad gör man, jag kan ju inte ljuga. Utan jag fick berätta hur det låg till. Men jag mår ju dåligt av och behöva göra sånt. (även om det var jag som tog beslutet om och göra slut)

Hoppas ni förstår lite bättre nu.

Tack före era råd än så länge. =)

[Sajberlena]
0

Men jösses, fyra år gammalt förhållande och varit slut så länge - varför säger han inget till sin egen familj??

Hoppas han kanske det ska bli bra igen och försöker förtränga det hela? Eller är det som abbi.s säger, han tycker det är pinsamt på något vis?

Förstår att du tycker det är jobbigt! Håller fullkomligt med Anette - det är hans uppgift att berätta för sina, så iformerar du dina.

Madde
0

#5: jo visst är det hans uppgift och berätta, men vad gör man när folk undrar. Ljuga är ju inte något jag tänker eller kommer göra.

zeretki
0

Madde, var ärlig är mitt råd! SÄg till dom hur det ligger till och fråga dom om dom vet varför han inte talat om det för dom? DOm uppskattar nog att få veta sanningen. Eller bara säg: Fråga honom varför han inte har berättat.

DÅ får han ta ansvar för dels att han ljuger och dels att han lägger ansvaret på dig. :)

Madde
0

Tack för era råd.

[Sara_Elis]
0

Säg att det har varit slut i 3månader så är det ju upp till han att förklara varför han inte har berättat. Du har inte skyldigheten att för klara för hans familj, du är klar där och han får ta ansvar för sin familj.