Kärleken är komplicerad...
Varför blir jag alltid kär i "gamla" killar :P För tillfället är jag kär i en 23-årig kille…jag själv är 14… Dessutom är han min gamla killes storebrorsa (men han gjorde slut med mig). Jag gillar honom verkligen jättemkt, å vi träffas å går på bio å tittar på film tsm med andra kompisar…å jag är jätteosäker på om han gillar mig…för han brukar dröja lite extralänge med blicken och sånna saker…Han kanske bara inte vill ta första steget för att jag är ung? Själv vill jag inte ta första steget, eftersom att han är äldre…å om han inte vill så skulle det bara bli så pinsamt, för han är dessutom bästa pooolare med en av mina killkompisar…
Som jag säger i rubriken….kärleken är komplicerad..
Någon som tycker att jag ska ta chansen och ta första steget? Eller tycker ni att ålderskillnaden är alldeles för stor?

I den åldern är det mycket. Men jag känner ju inte någon av er, så jag skall väl inte ge några råd ;)
Jo, saken är den att han vill ha sex…det vet jag, för vi typ satt å snakkade om gamla relationer å sex å sånt…men jag är fortfarande oskuld men vill lixom gärna ha sex…men aa, jag vet inte…
Tack för svaret iaf =)

Det är ju just det som kan vara problemet.
Jo…

Det är ju svårt detta. Det klart att om min 14-åriga dotter (hon är bara 7 ännu) skulle vara tillsammans med en kille på 23 skulle jag nog vara lite orolig. Det är ju inte bra om man gör saker fortare än man egentligen vill. En kille på 23 vill ju såklart ha sex, men själv är du bara 14 och det är ju inte egentligen inte tillåtet för dig.
OM vi nu skulle bli tsm så skull ejag aldrig göra nått jag inte vill, för jag vågar stå på mig och säga till om jag inte vill. Men OM vi skulle bli tillsammans så tror jag faktiskt att min mamma å pappa skulle förbjuda mig å va tillsammans med honom…för det är ju trots allt olagligt…

Menar du att de skulle hindra dig från att träffa honom?
Nej, verkligen inte, men man vill ju lixom gärna ha sina föräldrars "godkännande"…det känns ju bättre än att träffas i smyg

Det låter som en bra inställning. Att göra saker i smyg är bara besvärligt dessutom.
Jo…Jag träffade en kille i smyg förrut som jag inte fick träffa för att han röker å dricker, och det var väldans besvärligt…men dom kan nog inte riktigt förbjuda mig att träffa honom så han som sagt är bästa poolare med en av mina killkompisar som jag träffar typ 3 ggr i veckan :P
Jag kan så väl känna igen mig i det du skriver. Jag var själv med killar i åldern 20-25 när jag var 14. I mitt fall tror jag att det till stor del berodde på att jag bara har äldre syskon och alltid känt mig mogen för min ålder.
En äldre kille är mer erfaren, mer manlig, mindre tafatt. Det är inte ett dugg konstigt att du dras till äldre killar.
Men det är också så, att du får vänja dig vid att han ger dig uppmuntrande blickar och att han inte vill/vågar gå ett steg längre. Delvis är det för honom straffbart att ha sex med dig, och sedan när du fyllt 15 så kan det ändå vara lite "pinsamt" för honom inför hans kompisar att han väljer en så ung tjej. Det brukar ofta anses att en så ung tjej inte kan tillföra så mycket intellektuellt, eftersom man generellt inte är så mogen och erfaren när man är 14 år. Men alla är ju olika, jag själv som sagt, var väldigt mogen för min ålder, och det kanske du är också?
Hur det än förhåller sig, så måste du vara förberedd på att du kommer vara kär i någon du kanske inte kan få.
Tack för ditt svar, Jo, jag känner mig mogen för min ålder. Det blir nog inte bara "pinsamt" för honom, alla mina kompisar tycker att han är halvt peddo om han vill bli tsm med mig… så det lär bli lite "pinsamt" för mig med…men tack iaf för ditt svar, nu vet jag att jag inte är ensam att falla för äldre killar ;)
Pappan till min äldsta kille som idag är 27 år träffade jag när jag va 14 och han va 21..Jag tyckte själv att killar i min egen ålder va barnsliga…jag har varit ihop med killar som varit 16-20 år äldre….Men idag har jag en som är 6 år yngre…svårt att tycka 70åringar sexiga när man själv känner sig som 30 fortfarande…hoppas du förstod*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Jo, precis så tycker jag, killarna i min egan ålder är så barnsliga.
Jadå jag förstod ;)
Du är fortfarande barn och det är normalt för dig att få "förälskelser" i nästan vilken man som helst som du finner interesant. Men låt inte hormonerna styra, gäller för honom med, om han vill gå ut med en 14åring ör det fan tragiskt han inte kan skaffa tjej hans åldersgrupp.
Min första "riktiga" kärlek; Jag var 14 han var 23. Vi var i hop i nästan fyra år… Killen före honom var 18 och jag var 13. Det höll visserligen bara ett år, mest beroende på att jag träffade 23-åringen.
Vi flyttade ihop när jag hade slutat gymnasiet och bodde ihop ett år innan åldern hann ikapp mig.
För ofta är det nog det som händer när man träffar någon som väldigt ung, det kommer en dag när man plötsligt börjar leta efter sin försvunna tonårstid. Oavsett hur mogen man är, hur vuxet man beter sig så är det en period i ens liv som lätt "försvinner" tillsammans med äldre partners. För hans del var det väl värre när det tog slut, han hade ju liksom levt ut det där innan han träffade mig och hade inte det behovet.
Och nog hade han kunnat skaffa tjejer ur hans egen åldersgrupp - men det var mig han blev kär i, åldersgruppen till trots. Och måhända var jag kanske ett barn, men även barnstadiet är en individuell sak som så mycket annat…
Däremot hade mina föräldrar aldrig accepterat vårt förhållande om det inte varit för att de kände honom först, och visste att han var en helt ok kille. På den lilla ort vi bodde skvallrades det säkerligen en hel del bakom gardinerna i början, men folk vande sig.
Jag har inga råd att ge - du måste själv avgöra vad som känns bäst för dig. Känner du att du är mogen att ge dig in i ett förhållande med någon som är så mycket äldre är du säkert mogen nog att fatta rätt beslut också.
Lycka till!

#3 Jag förstår dig.
Jag själv är 14 år och kär i en kille som är 19 år. En gång kysste han mig. Pinsamt värre. Sen dess har jag hållt mig borta, försökt i alla fall, eftersom jag vet att mina föräldrar skulle bli arga på mig om dem fick veta vad som hänt, men jag har aldrig berättat det. Men jag fattar inte varför dem skulle bli arga på mig, det var ju trots allt han som ''började''.
#16 ''Du är fortfarande barn och det är normalt för dig att få "förälskelser" i nästan vilken man som helst som du finner interesant.'' Jag kan säga att det stämmer in på mig. :P
Jag skulle nog säga att är man mogen för sin ålder så är man mogen nog att vänta. Om det skulle komma fram att ni två har sex så kan han dömas till våldtäkt eller sexuellt utnyttjande av underårig och om du älskar honom så vill du väl inte utsätta andra för olagligheter, även om kärleken är blind. Så genom att vänta så vet också om han är villig att vänta på dig och då kanske er relation stärks mellan er.
Jag väntade tills jag var 17 år innan jag hade sex och jag kunde ha gjort det tidigare om jag hade velat men jag ville då göra det för min egen skull och inte för någon annan som kanske tjatade bara om det. Sex är inte kärlek , sex är en del av kärleken men kärleken måste vara byggd på mer delar än bara sex.

#19 Menar du mig? För om du gör det så vill jag inte ha sex med honom. Jag tänker vänta tills jag blir åtminstone 18 år, fast det kanske är svårt. Men som sagt, jag vill inte gra något för någon annans skull, utan för att jag själv vill.
Jag menar generellt men också till TS. Man mår så mycket bättre av att vänta. Av många av mina gamla klasskamrater så har de som har förlorat oskulden innan 15år mått ganska dåligt och i efterhand ångrat det. Jag upplevde sex som nåt som jag kunde också njuta av och att det inte blir så att man gör det för att man vill glädja andra utan man glädjer sig själv. Sex är roligt och härligt när man väl får chansen till det och att det är ömsesidigt skönt för båda.

Men fast det är skönt eller vad det nu är att ha sex vill jag absolut inte bli av med min oskuld när jag är under 18 år.