Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4745 ggr
Karmatarerskanise
2013-01-04 14:44
0

Vad attraherar dig?

Vad är det som attraherar dig hos andra människor?

Karmatarerskanise
2013-01-04 14:46
1

Utseendemässigt så är det skägg, rakad skalle, breda axlar och ögonen. Och händerna ska vara "Manliga" :P

Insidan ska vara lugn, sansad och generös.

[Tilde]
2013-01-04 14:46
3

Positivitet, självförtroende, humor och artighet. :) Det gäller både det motsatta könet och kompisar.

pyromanen
2013-01-04 15:03
1

Blicken (om det händer nåt när våra ögon möts), stora manliga arbetarhänder, livserfarenhet och lite världsvana, intelligens, om han är kreativ eller musikalisk och har bra rytmkänsla, och om han tänker utanför Svenssonlivet, lagomt med muskler dvs manlig och fysiskt stark men definitivt ingen som komplettterat med anaboler och ensidig träning i maskiner!, hur han går eller rör sig (svårt att beskriva, men ett kropsspråk som utstrålar motsattsen till hämmad, att han är ganska fysisk av sig och mår bra), inte för kortklippt och inte för renrakat (men inte heller en jultomte).

Sen finns det ju ingen som uppfyller allt det Skrattande. Och när det kommer till verkliga livet så träffar man ju på både krälekar och vänner som man tycker jättemycket om och som inte alls är enligt ens "idealbild". Och då kan man ju behöva justera idealbilderna efter verkligheten.

Fridaaaa
2013-01-04 15:09
1

Skäggfritt och så lite hår på brösten som möjligt.
Hyfsat tränar eller vältränad
Omtänksamhet
Romantik
Vackra ögon

När det kommer till manliga

Till vänner osv är det hur de är som personer :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Qimsid]
2013-01-04 16:12
0

Jag kan egentligen inte riktigt attraheras till en person innan jag lärt känna den.

Däremot vet jag vad som inte attraherar mig och det är bland annat fetma och dålig lukt.

Men ok, äldre män med intelligens och som lever lite vilt (då menar jag inte tonårstjaffs som alkohol och droger, menar snarare hoppa fallskärm, flytta till nya ställen, testa nya saker och inte vara så jävla fast i vardagen) och djurintresse är ett måste. (Det här är viktigare för mig än utseende)

Fysiskt: blåa ögon, skägg(inte långt!)/skäggstubb, lagom lång, åt det smalare hållet men med lite muskler. Ett ganska allvarligt ansiktsuttryck. Brun/mörkhårig. Är väl isådana fall mest eftertraktat för mig Glad

[Tilde]
2013-01-04 16:19
1

Ska vi snacka utseende så gillar jag killar med mörkare hår, inte snaggat, inget skägg, ganska muskulös till riktigt muskulös… lång, charmigt leende och fina ögon (älskar min sambon gröna ögon, han har långa, mörka ögonfransar som ramar in dem). Manliga händer och inget brösthår… manlig röst, adamsäpple/bred hals.. bredaxlad. Inte likblek!! Tungan ute Bred käke är också snyggt, samt icke-meterosexuell klädstil. xD

Clariiz
2013-01-04 17:01
0

Utseende mässigt så kan jag attraheras av olika. Dock långa, breda och manliga killar. Stora liksom, utan att vara tjocka. Behöver inte betyda att de är jättevältränade eller så, stora starka armar med en lite halv mullig mage går bra även det ;)

Jag är ganska kort och smal själv, men vill ändå ha en kille som är lång och stor. Älskar att känna mig liten.

Annars älskar jag brunt rufsigt hår, lite mer rockiga killar. Dock faller jag för andra också! Är nog inte så kräsen faktiskt :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

LinaLj
2013-01-04 17:07
0

När det gäller utseendet så attraheras jag ofta av större, "manliga" män, inga muskelknuttar, tänk knuttar men utan det midje långa skägget och läderställ *S*.

När det kommer till insidan så dras jag till trygga, lugna och sabila killar (lite teddybjörns killar så att säga) som gärna få ha mycket humor (helst lite udda sådan) och jag är svag för killar som man kan itta och snacka strängteori, religion och andra liknande ämnen med.

så för att summera: en välvårdad knutte med en teddybjörns personlighet som är överintelektuell *s*

citytjejen
2013-01-04 17:10
1

Humor, värme, självförtroende! Han får gärna vara lång och smal också, muskliga varianter går bort. Lite skäggstubb är sexigt och långt hår!

/Christina

[glitterglam]
2013-01-04 17:37
0

Bra egenskaper: ärlig, trogen, trygg, lugn, mysig, spontan (lever i nuet, men ändå ha framtida mål), omtänksam, delar på sysslor och annat.

Fysiskt: Kort hår, inget skägg, normaltränad/lagom hälsosam, längre än mig.

ChristineL
2013-01-04 18:14
0

Fina ögon och tänder, mycket hår på huvudet, gärna lite mindre på kroppen. Mörkhåriga killar känner jag av någon anledning mer attraktion till än ljushåriga.

På insidan är lojalitet, värme, spontanitet viktigt. Att han delar mina åsikter om hur vi fördelar hemmasysslorna är bara positivt!

[TheMiko]
2013-01-04 18:44
0

Jag är hopplös… Bryr mig inte om utseende i någon större bemärkelse även om jag gillar bruna ögon och grått hår (silverräv).

Jag attraheras mest av rösten…. Kan gå igång på dialekter tex. Älskar engelska med skotsk brytning bland annat. Sean Connery är ett sådant ex.

Sen får han gärna tycka om att sjunga!

Vyer
2013-01-04 18:47
0

Självgodhet, intellektuell och akademisk utbildning. Hög IQ.

Estetiskt tilltalande "helhet". Hårig ben, skägg (kroppsbehåring rent generellt).

Slank men tränad kropp.

[WickedAlly]
2013-01-04 19:18
1

Jag attraheras av självständiga och intelligenta människor, människor som kan diskutera utan att bli förbannade och som gärna läser annat än serietidningar.
Personer som är avslappnade och kan ta livet som det kommer men ändå planera långsiktigt när det gäller stora saker går hem hos mig. Annars så är ju artighet alltid trevligt, jag gillar att bemötas av artighet av min partner men jag vill verkligen inte behandlas som en prinsessa.

ru4real
2013-01-04 19:39
0

Ser ut som om det mest är Kvinnor som svarar…

Så, från ett manligt perspektiv: Jag tänder på snygga intressanta ögon, snygg kropp även om den inte behöver vara supertränad (men inte tjock och med magar), klädintresse (följer modet, men inte slaviskt - joggingbrallor och myströja går oftast bort, även om jag sett en snygg rumpa i sådana), snygg rumpa som sagt. Fina bröst.

Men, alla Kvinnor ser inte sådana ut och egentligen räcker det om ett par av dessa inträffar. Men man skall vara intresserad av sig själv och sitt utseende.

Och - viktigt - Man skall kunnna diskutera utan att låta som en fjortis, intressera sig för sin omvärld och omgivning. Ha lite koll helt enkelt. Och inskränkta personer som lever i sina egna ankdammar går alltid bort, oavsett om alla andra delar stämmer in.

Wide Awake Dreamer
2013-01-04 23:20
1

Ytterligare ett manligt perpektiv:

Hårfärg har liten betydelse, jag har fallit för blondiner, brunetter och rödhåriga, däremot får Kvinnor gärna ha lite längd på håret. Kroppsmässigt gillar jag tydliga kvinnliga former, gärna någonstans längs spektrat mellan kurvig och vältränad. Snygg rumpa är ganska viktigt. Ett visst intresse för utseende och kläder är en plus, dock inget överdrivet.

Annars attraheras jag mest av något så diffust och subjektivt som karisma/utstrålning. Svårt att förklara för andra då det ofta är en subjektiv upplevelse, men gemensamt för de flesta tjejer jag har dragits till är att de har något speciellt i blicken, uppsynen eller vad man nu skall kalla det, något som gör att de fångar ens blick. Pigga, lite glittriga ögon och ett "finurligt" leende är ett klart plus. Sedan kan rösten också ha en viss betydelse.

Humor och intelligens är viktigt och hon får gärna ha en hyfsad koll på omvärlden. Sedan gillar jag levnadsglada, lite upptågsfulla och allmänt småtokiga tjejer som kan balansera det hela med mognad och allvar när det krävs. En person man kan både skoja och prata allvar med. Självständighet är ett annat plus.

Allt detta är önskemål, vissa viktigare än andra, men de personliga egenskaperna är ändå viktigare än de fysiska.

Gur4m1
2013-01-05 11:35
0

Tittar främst på ögonen och sedan hår, jag vill inte ha skalliga män, mina ska ha hår, gärna mörkblond och uppåt i skala-den mörka skalan.

Ljus hy, men mörka färger. Gärna så hårlös som möjligt men lite skäggstubb är också otroligt sexigt ;)
Sen tittr jag på näsa och läppar, ett ansikte ska ha karaktär och kroppen kan vara smal, senig, muskulös men inte FETMA. ;) Aldrig dejtat eller haft sex med någon med ölmage och har inga framtida planer på det. Sen om en partner FÅR ölmage under ålderns naturliga gång är en helt annan sak…

Ögonen ska ha något extra, och det vet jag när jag ser dem.
Men ja, nu beskrev jag vad jag tände rpå rent fysiskt och allt detta i en man vore en 10poängare.

Ian Summerhalder. Jag gillar alltås mörka män med ljus hy med lite feminima, symetriska, rena drag.

Som person kan ajg gilla en domionant man som kan diskutera men även mästra mig lite ;( JAg måste känna respekt, utöver dne där som "alltid ska finnas där för allt levande bla bla". Inte en buse eller "bad guy" men han får faktiskt mästra och "bråka" lite med mig ibland, utmana mig :P Det går jag igång på som fan- vi sa vad vi attraheras av, eller hur, inte vem vi bör gifta oss med :>

Sen M*ÅSTE han vara både intellektuell och intelligent. Ha åsikter och stå för dem även då vi inte delar dem. Icke religiös och inte politiskt engagerad men påläst och kunnig om vad han röstar på :P (yes). Hög iq men även bra eq. Provocerande men även bekräftande :>

Har faktiskt mött sådana män som gör mig galen men nu utgår jag från attraktion sexuellt. För äktenskapstycke kräver jag en lugn, sansad man som har MASSOR med humor, intelligens och tålamod, positivt tänk men även sådan livserfarenhet att han kan förstå sorg och bekräfta mig och inte bara köra pep-talks hela jävla tiden om jag är nere eller ledsen -_- För sådant går mig enbart på nerverna

En man lever med ska vara pålitlig och ta mitt parti och vara lojal även om man inte alltid delar åsikter- precis som jag ska göra för honom. För relation, vänskap eller sexuell partnerksap så finns det ett djup och förståelse från nästan första gången vi ses. Perosner man kan prata med och nyss träffat men man kunde lika gärna ha levt ett helt liv med redan. Det attraherar mig för att inleda en relation eller vänskap.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Toxics
2013-01-05 18:15
0

Alltså. Det är manliga saker. Såsom breda axlar, skägg och stora händer.
jag tycker oftast att "män" utan skägg ser så pojkaktiga ut.

När min sambo rakar av sig skägger ser han verkligen liten ut ! Kanske bara är min hjärna som spelar mig ett spratt xD

Intensiva ögon är också något och gillar. Och när det kommer till personlighenten så är det omtänksamhet, mycket humor och värme. Invändigt alltså.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

MiniW
2013-01-05 18:25
0

#1. Jag tror du just beskrev min sambo på pricken, haha!

Jag attraheras av breda axlar, muskulösa armar, rakat huvud, skägg, tatueringar (men väldigt kräsen), mörkt hår och mörka fina ögon.

Jag är vääääldigt kräsen och jag tror det är av den anledningen jag lyckats hitta min sambo som stämmer in på allt det här (jag hade nog väldig tur också!) - efter mitt ex så sa jag att jag ALDRIG skulle nöja mig med något annat än en 10-poängare för mig och det har jag inte gjort heller och se så bra det blev! :)

Sen säger jag som min pappa sa när jag var liten "det växer hår på en man och mossa på en skit!"; så jag gillar ett hårigt bröst och har inget emot kroppsbehåring överhuvudtaget på killar - dock måste det vara fräscht och hygieniskt.

Egenskaper jag letar efter är någon som är genomsnäll men som vågar bråka och säga ifrån, smart, som är pålitlig, har humor och som vågar hitta på saker.
Jag vill inte ha någon fegis som sticker så fort det kniper lite.

Karmatarerskanise
2013-01-05 19:22
0

#19 Breskrev min partner ;)

MiniW
2013-01-05 19:28
0

#20. Måste säga då att du har utmärkt smak! Tungan ute

Karmatarerskanise
2013-01-05 19:29
0

#21 Du  med :P

Fridaaaa
2013-01-05 19:29
0

#18 Jag är lite tvärtom, tycker de ser lite mer gubbiga ut med skägg hihi Men beror på personen såklart, men tänder inte på skägg alls hihi
Tänk vad det kan skilja vad man har för smak och tycke :P

Karmatarerskanise
2013-01-05 19:30
0

#23 Nu snackar jag inte jultomteskädd utan bockaskädd som är väl ansat.

Fridaaaa
2013-01-05 19:31
0

#24 Det var inte till dig? :) om du kollar siffran ;)
Jag gillar inget av det ändå så ;)

MiniW
2013-01-05 19:32
0

#24. Åhå, det är väl ändå det snyggaste? ^^,
Dom får en ganska så fin käklinje med det också kan jag tycka - lite bredare käkar/linjer är ju manligt snyggt; liksom lite mer markerat!

Karmatarerskanise
2013-01-05 19:35
0

#25 Vet att du inte skrev till mig, men jag gillar ju också skägg, därför ville jag kommentera din kommentar.

#26 Precis, såååå snyggt!

Fridaaaa
2013-01-05 19:37
0

#27 Tog det som att du trodde att de menade mig, efter som du började med "nu snackar jag…." :)

Toxics
2013-01-06 00:25
1

24# jag menar inte heller tomteskägg. Utan bara det där som gör mannen till en man. Sen visst det blir mer och mindre ibland. Men aldrig så att det är ingenting. Det gillar jag absolut inte. Då kan jag lika gärna vara tillsammans med en 16åring som inte har utvecklats än :-) Men men, alla tycker olika :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
2013-01-06 11:57
0

#29 hehe, att jämföra en man utan skägg med en 16åring är som att säga att en man som föredrar ett rakat undelriv på sin kvinna är pedofil ^_^ I mina ögon. Handlar om smak såklart men att det känns som killen är yngre för att han är rakad… känner jag inte igen mig i alls. Om man är med en kille med massa lurv i ansiktet (ser att många unga killar sparar ut på gränsen till tomteskägg)- man se rju inte hur deras snikten ser ut, snacka om överraksning när/om de rakar sig när man varit ett par i några år- så gillar man inte alls det man ser XD (bockskägg eller skägg alá J. depp är jag helt okej med, jag tänker mer "skogshuggar/hipster-skägg".

MEn förstår känslan, själv stör sjag av skägg för att det känns obehagligt mot min hud, tycker jag. Sen hade mitt ex en hel massa skägg (tänk muslimska män i ett muslimskt land) som jag tycker att han inte skötte så bra så det har också påverkat mig i smaken. Precis som jsg inte gillar långhåriga killar- de kan va hur söta och snälla de vill, har de långt hår då vi dejtar så blir det ingen tredje dejt så att säga. MEn jag föredrar en man utan hår framför en man som har hår…överallt som en lurvig björn. Hår under armarna eller pubishår är alltså inga problem, jag _älskar_ magsträngen på killar, sexigaste som finns. Men jag skulle inte ha något emot eller känna mig mindre kvinnlig eller att mannen är mindre manlig om han lika gärna rakat hela sin kropp. Simhoppare/simmare borde vara en perfekt målgrupp för mig mao.

Jetaime
2013-01-06 15:12
0

Utseendemessigt har jag svårt att motstå snygga armar (vilket i min mening är rätt spinkinga meeen muskulösa) och händer.

Sen annars så fastnar jag oftast väldigt mycket för dom som är lite annorlunda, men på ett bra vis. Som liksom inte är som alla andra.

Roamer
2013-01-06 18:54
2

Ärlighet och vara den som personen jag är med vill vara med. Enkla saker i ord men inte lika enkelt i handling.

MiniW
2013-01-06 19:21
0

#32. Det var väldigt fint, tycker jag :)

Gur4m1
2013-01-07 09:41
0

attvara den man är med- vill att man vill vara? Låter inte så enkelt om man samtidgit vill vara ärlig. Känner jag. Hur fota har man inte hört att man inte fått veta saker för perosnen VET att man inte skulle gilla det. :) Eller att perosner låtsas saker för att man ska gilla dem. mhm…

elouise
2013-01-07 11:01
1

Jag kan inte säga ett specifikt utseende som attraherar mig. För det är många olika utseenden som gör det. Jag har attraherats av mörkhåriga och blonda killar. Likaså de som har skägg och även de helt utan skägg.

Utstrålning skulle jag nog säga

Sarah
2013-01-07 11:19
0

Uteseende, gillar vackra män åt modellhållet. Gärna med helskägg eller några dagars stubb. Bockskägg tycker jag är hemskt :) muskliga och tatuerade. Fylliga läppar, hår på bröstet och en raggarsträng :) Har alltid föredragit killar som inte är så långa, under 180 helst. Lustigt nog har en stor andel av mina killar varit 176 cm med strl 41 i skor.

Personlighet, social, positiv, självständig och gilla djur :)

Jojaton
2013-01-07 21:03
1

Utseendemässigt: Snygga, lätt muskulösa armar och händer, lagom långa och smala, typ fit liksom. Snygg frisyr och klädstil (lite rock/pop/hipster, haha) mörka killar med blåa ögon är ashett. Tatueringar, ett härligt leende.

Utstrålning, förmåga att få mig att känna mig trygg, humor, att personen är mogen och har en intressant personlighet liksom.

Johanna - Instagram

tvättäkta bybo
2013-01-07 23:07
3

utseendet kan variera otroligt mycket, men gärna inte superblond och jätteblek.. :P ska ha lite färger. skägg är snyggt, väldigt snyggt, å som ni andra säger då, inte tomteskägg dock.. gärna rätt vältränad och med lite hull, lite mage sådär :P

han ska vara rak och ärlig. kunna finna orden snabbt å ha redigt med humor, lite full i fan :P han skall oxå vara ödmjuk, och rättvis, visa mig samma respekt som han får av mig. och så är det jättejobbigt med långsinta människor, man kan bråka och vara ovänner, men det skall gå över snabbt. han skall veta vad han vill, ingen velig en, nej tack!

ingen som bryr sig om mode å sånt tjafs, men ändå se till att se vårdad ut. inte rädd att jobba med kroppen, händig och kunna mycket. lite ovårdat språk mot mig gör inte mig något, för mitt eget språk är inte speciellt vårdat heller.. dock ska de vara med glimten i ögat. men han skall kunna anpassa sättet/språket efter sällskap. ingen fin i kanten, utan ganska rå.. :P

sen får han gärna vara lite udda… ;)

och slutligen, han får fan inte titta på sport på tv!!! :P

Mona22
2013-01-07 23:35
0

Min man attraherar mig så någon annan finns inte på det sätten men det viktigaste hos en vän är faktiskt hur den ser på andra. En person som anser sig själv bättre och inte kan vara ödmjuk går bort direkt! Sedan har det ingen betydelse hur de ser ut för det är inte det viktigaste.

MsSofieG
2013-01-08 00:50
0

Jag attraheras oftast till personligheter och har väll ingen speciell smak så men om man ska kolla på hur min pojkvänn ser ut så är jag nog den enda här som faktiskt attraheras till det här skogshuggar skägget folk pratar om ;) Han har mycket skägg halvlångt hår och en bringa full med manligt krull. Muskliga armar har han också och lite sådär solbränd i hyn. Så det är min typ just nu :D

Namiko
2013-01-08 07:49
0

Utseendemässigt så är det kroppstypen som är viktigast, jag föredrar slanka tjejer. Sen får dom gärna ha kort hår, stora framtänder och en fin hals.

Annars faller jag för utstrålningen. Jag gillar självförtroende och ärlighet. Lekfullhet är väldigt viktigt och individualitet, föredrar någon som är sig själv och gör som hon vill istället för att försöka följa trender.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Liss
2013-01-09 04:29
0

Jag attraheras av mörka ögon och brunt till svart hår. (asiatögon är supervackra) Älskar även väldigt ljusa ögon till mörkt hår, då den kontrasten är väldigt vacker. Sedan gillar jag hår på skallen. Och det ska vara ordentligt, tjockt hår. Jag faller pladask för ett fint leende och den där gnistan i ögat när han ler snett. Jag gillar vältränade killar, de måste inte vara muskulösa utan bara så man vet att de tar hand om sig själva och är lite hälsosamma. Alltså även välansade och med snygg stil. Jag gillar stubb men ogillar mustasch. Och jag gillar manliga händer och en tydlig käklinje.

I sättet gillar jag humor, man måste kunna skratta tillsammans. Och ödmjukhet. Att han är på lika spår som mig med vissa tankar och åsikter. Men att man kan vara väldigt olika inom mycket. En fin utstrålning. Ärlig och rak.

Med min pojkvän, var det första jag föll för - hans leende och hans vackra bruna ögon. När jag träffade honom gillade jag verkligen hans fysik också. Han tränar och har en fruktansvärt fin rumpa. Jag älskar också att han inger lugn och trygghet, redan från första början. Och att han bryr sig något enormt om mig och mitt välmående. Ödmjuk till tusen, på ett väldigt fint sätt. Och att han alltid har nära till skratt och kan bjuda på sig själv. Han är väldigt lekfull. Bjuda på sig själv tycker jag är väldigt viktigt också. Annars känns en person så torr.

Han gillar inte sport på tv och han har skum humor. Precis som jag. Han har ett stort hjärta och jag blir den jag vill vara, med honom.

Så ja, jag attraheras av min pojkvän och han har i stort sätt allt jag önskar och behöver.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Siffran2]
2013-01-09 17:59
2

Jag bryr mig inte om ytseende så mycket. Har jag lärt känna en kille jag gillar så är han det finaste på jorden enligt mig.

Men den jag "är kär i" nu har rödbrunt hår, blågröna ögon och är normal, inte så jättemycket tränad, men inte alls knubbig heller. :)

Så gillar jag brunt hår också, inte skägg helst heller. :P

Personligheten ska vara trevlig, snäll, romantisk, och givmild. En kille som är blyg är alltid gulligt. Fast inte alltid då jag är väldigt blyg. :)

[Zorita]
2013-01-10 11:28
3

Min sambo ;) Han ser precis ut som min drömkille, lång, mörkt hår, blå ögon. Han är snäll, intelligent och rolig. Pratar urgullig brittisk engelska och äter med fingrarna. Sen att det inte bara är muskler och ben, men att han ändå tränar och äter sunt. Tittar inte på sport eller beter sig som en macho, sånt är så avtändande. Och inget skägg, jag avskyr skägg haha.

Gur4m1
2013-01-10 11:30
0

#44 låter som en drömkille, hörrudu :)

Alibi
2013-01-10 13:24
3

Utseendemässigt så gillar jag skägg/skäggstubb, gärna rakad skalle, även om det inte är ett måste. Hårfärg har jag aldrig riktigt brytt mig om heller han får vara rödhåri, brunett, blond eller vad som. Ögonen. Vet inte riktigt vad jag gillar för "sorts ögon" dock. Gillar när ögonen kan tala liksom.
Axlar/nyckelben, de behöver inte någvändigtvis vara breda och muskulösa utan mer hur han håller upp dem eller vad man ska säga. Kroppshålningen är nog ganska viktig för mig skulle jag tro. Och så högt upp på listan kommer rena och välskötta händer. Avskyr verkligen smutts under naglarna och helt pajade nagelband. Tungan ute
Han får gärna ha glasögon, haha!

Men…
Jag attraheras aldrig fullt ut av ett utseende, jag kan inte bli kär i någon för att den ser ut på något visst sätt. Först och Främst kollar jag på personligheten. Om han är säker i sig själv, vad har står för osv. dvs om han vet vem han är och vad han gillar/inte gillar och sånt. Om han är snäll givetvis, om han säger ifrån. Gillar inte när man (som exempel) frågar om vi kan åka dit eller dit och han bara går med på det för att han inte vill säga emot trots att han inte vill. Även fast man måste kunna kompromissa så betyder inte det att någon ska hansas runt hela tiden om ni förstår vad jag menar.

Omtänksam, utåtriktad, att han säger vad han tänker. Han behöver ointe nådvändigtvis vara pratsam och älska att prata med nytt folk men att han berättar vad han tänker och om det är något som kanske tynger honom så vill jag att han ska kunna komma till mig och i alla fall berätta, även om han sedan väljer att jobba på det med/hon någon annan. 

Handfast, att han handlar istället för att bara snacka om saker han "ska göra någon gång" men att det aldrig blir av. Saker och ting behöver ju kanske inte ske nu på studs men att han bara inte går och skjuter fram det i tre år.

Det finns nog alltid undantag tror jag, man kan nog inte sitta och säga "så och så och sådär ska han vara och se ut" för det kan komma en dag då man faller för någonting man aldrig trodde man skulle göra. Glad

I'm gonna let my little light shine

[Zorita]
2013-01-10 13:34
1

#45 Ja haha han släpper jag inte Glad

Kul att läsa att alla har så olika smak, tur det!

Aniara4
2013-01-10 14:17
1

Jag antar att vi pratar sexuell attraktion nu, och inte bara sånt som gör att man vill umgås med en annan person i största allmänhet?

För mig finns det som olika lager eller nivåer av attraktion.

En sak är vad jag tycker är snyggt, där skulle jag kunna räkna upp olika utseendeattribut som jag tycker ser bra ut. Men det hänger inte nödvändigtvis ihop med attraktion. Jag kan "objektivt" (det är såklart inte alls objektivt) konstatera att jag anser att en annan person, man eller kvinna, är snygg, utan att känna det minsta attraktion eller pirr eller intresse. Och samtidigt kan hela systemet dra igång på full växel av någon som jag inte anser är särskilt snygg.

Så jag antar att det handlar om något mer svårgripbart än det man kan se på t.ex. ett foto av en modell, kanske lukter eller feromoner som noteras och tolkas någonstans utan att man ens märker av det. Eller attityd, rörelsemönster, blickar kanske? Jag kan bli väldigt attraherad av personer som är eller har varit dansare, akrobater, i vissa fall idrottare, förmodligen för att de har en sån fantastisk kroppsnärvaro och hållning.

Sen är det ytterligare en sak att attraktionen kan öka eller minska när personen i fråga öppnar käften. Om jag upptäcker att en snygging också är ett elakt pucko blir h*n snabbt fulare i mina ögon. Medan någon som visar sig ha en attraktiv personlighet också börjar se snyggare ut.

När jag har varit tillsammans med personer som jag från början inte tyckt var så fysiskt attraktiva har jag också med tiden börjat ändra uppfattning, så att jag börjat tycka att just deras utseende är "min typ". Förmodligen genom ren betingning, att den personen blir kopplad till sex och närhet.

Så, sammanfattningsvis är jag inte så petig när det gäller utseendet! Tungan ute

PogoPedagog
2013-01-13 23:39
2

Framför allt går jag igång på vad jag tycker är vettiga personer! Dvs fördomsfria, allmänbildade mönniskor som tar hand om sig själv och sin omvärld.

Gillar även långt brunt hår på karlar, män strax över 30, snygga underarmar,  och muskler på både Kvinnor och män.