Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 631 ggr
Cinacarina
2007-07-05 18:26
0

Förvirrad...

Behöver någons klara syn på detta.

Jag har träffat en kille över nätet, han är 23 och jag är 32.
Han har inte haft någon tjej förut och är väldigt blyg, jag har nyligen kommit ur ett 12 år långt förhållande.

Vi har träffats och trivs jättebra ihop. Jag älskar hans personlighet och vill gärna fortsätta träffa honom.
Han är lite osäker på sina känslor, det var han redan innan vi träffades. Han vill gärna träffas igen och ge det hela ett försök. Han tror att han är för krävande, han lider av tvångssyndrom. Han har svårt att reda ut sina känslor.
Det har inte "klickat" för honom. Han säger att min insida är precis det han söker. Han blir pirrig i magen när han ser mig.

Ja jag vet inte vart jag vill komma med det här men hur ser ni på det?? Skulle behöva någon annans syn på det här.

[SharpMissy]
2007-07-05 21:19
0

Det är svårt att ge sig på att ge något konkret svar, då du inte beskriver vilken typ av "besvär" han har. Det finns många olika typer av tvångssyndrom och vissa kan vara väldigt handikappande.

Om killen är så pass ung och osäker, så kanske du inte ska pusha för hårt. Men vad menar han med att det inte "klickat" för honom? Att det pirrar i hans mage när han ser dig är väl ett gott tecken, annars?

Frågan är hur beredd och villig du är att ge dig in i ett förhållande med en man som lider av ett handikapp. Man tror ibland att kärleken övervinner allt, men man kan nog aldrig i förväg riktigt förstå vad det är man ger sig in i. I synnerhet när det gäller ett psykiskt handikapp så kan det lägga en oerhört stor belastning på den känslomässiga relationen.

Jag har svårt att råda dig. Personligen hade jag aldrig fallit för en kille som hade någon typ av nervösa besvär. Det må göra mig till en hemsk människa, men jag drar öronen åt mig direkt när det är något som "inte stämmer". Tyvärr.

Jag önskar dig ändå lycka till med ditt val.

//SharpMissy

Cinacarina
2007-07-05 22:38
0

Jag vill inte berätta för mycket om hans besvär med risk för att hänga ut honom, men det har med hygien att göra.
Självklart är det lite skrämmande med hans sjukdom, jag har läst på ordentligt så jag är medveten om vad problemet är. Jag är iallafall beredd på att försöka.
Grejen är att jag mår så bra i hans sällskap, han är en underbar person och har så mycket av det jag söker.

Personer med tvångssyndrom är ofta väldigt ärliga, vilket han är. Han grubblar mycket och låter mig ta del av grubblet, vilket väl är det han menar när han säger att det inte "klickar".
Hans föreställning är kanske kärlek vid första ögonkastet, vilket inte har skett mellan oss. 

Tack Sharpmissy för att du är en så klok person!!

[SharpMissy]
2007-07-06 19:54
0

Generad Åh, om jag är så klok vet jag just inte, men tusen tack för din komplimang!!

Jag förstår att du inte vill hänga ut honom på nätet, och det gör du rätt i. Men tvångsmässigt tvättande och en generell bacillskräck verkar för mig ändå ett handikapp som går att åtgärda, lindra eller alternativt i alla fall leva med.

Om jag inte missminner mig helt, så har jag hört talas om att KBT skulle kunna vara till bra hjälp när det gäller vissa tvångssyndrom. (Kognitiv BeteendeTerapi)

Vissa människor är mer romantiska än andra och att han tror på kärlek vid första ögonkastet tyder på att han är en av dem och har inget med hans handikapp att göra… Jag tror att han, liksom många med honom, tvingas inse att det inte alls behöver gå till på det här sättet när man blir kär i en annan människa.

Det är väl ganska bra med en kille som i alla fall har en öppen sida där han låter dig vara delaktig i hans tankar och känslor. Men jag står ändå fast vid min inställning att du bör skynda långsamt med den här killen.

*kram*

Cinacarina
2007-07-06 23:00
0

Mmm nu har jag fått råd av min syster också att jag bör ge honom tid.

Vi har nu sagt att vi ska ge varandra tid till att tänka.