Match, Spray o.s.v.
Ska det va så komplicerat?
Ska det i dagens läge behöva kosta 399 kr per månad för att man kanske vill träffa någon? Blir ju nästan förbannad. Ockrare. Tycker vi startar en match.ifocus.se ;)
Eller finns det alternativ?
Finns Happypancake - gratis! :)
Där hänger jag. :)
Happypancake rekommenderar jag med, har varit med där förut och det var bra där :)
Jag hittade min sambo på Happy Pancake :)
Blev rekommenderad av min bror som hittade sin numer fru där!

Vet många som träffats på happy pancake jag med :)
Stängde ner min profil på HP för min uppfattning var att de killar 40+ som bodde i stockholmsområdet som fanns där inte riktigt var vad jag ville ha, ville ha nån som behandlar människor med respekt och ärlighet och såna tror jag det finns väldigt få av där. En del skickade ju rena förolämpningar och blev sen förvånade när man inte ville ses. +Gav man dem en mailadress för att de skulle skicka en bild på sig själva så skickade de en bild på lillhjärnan mellan bena och även de blev förvånade man inte ville ses efter något sånt. En hel del killar är inte riktigt friska i huvudet lärde jag mig av de månaderna.
De trevligaste meddelandena fick man ju från killar som inte bodde i stockholm men är ju svårt ha ett föhållande med nån som bor långt bort tyvärr.
HP verkar mest vara för lite osäkra Kvinnor som bara vill ha bekräftelse. De lägger ut bilder på sig själva men ingen presentation och jag tar hellre och läser en pres än tittar på bilder även om båda är bäst.
Dock finns det några få diamanter på den siten med naturligtvis, fast i min mening, en väldigt ytlig attityd rent generellt. Kan ju bero på att jag inte är någon fotomodell förstås eller dålig på att uttrycka mig i ord, eller att alla andra män är så mycket mer tilltalande. Sen söker de flesta Kvinnor där mest yngre män än sig själva vilket är i min värld lite udda, fast det är kanske så det är i det moderna samhället.

#6 alla de jag känner som hänger på hp är i stockholm, men inte 40+.
Jag träffade faktiskt min sambo på Interpals.net, vilket är en internationell sida där man kan träffa brevvänner :) Jag tror att alla forum (inte bara de "riktiga" dejtingsidorna) funkar lika bra, haha.
#7 Varför skulle det vara udda med Kvinnor som vill ha yngre män, medan äldre män som vill ha yngre Kvinnor är ok?? 
Inte för att vara någon generell försvarare av HP - men de problem som beskrivs tycker jag är generellt för ALLA dejtingsajer. Finns folk och kritter överallt!
Jag har fått både bröstfixerade meddelande, folk som ljuger om sin ålder, KK-förslag, männsikor som blivit skogstokiga och stalkar och skäller för att man inte svarat på ett meddelane etc etc. Men absolut inte bara på HP, utan på alla sajter. Så är det ju.
Angående att tjejerna skulle vara särskilt ytliga/osäkra/bekräftelsetörstande tvivlar jag på. En viss gengre av människor ÄR extremt ytliga etc, andra inte. Finns väääääldigt många män med "bar överkropp, inoljade i duschen"-foton. Eller från gymmet visandes upp muskler. Givetvis utan pres och de söker för det mesta tjejer i åldern tio år yngre och EVENTUELLT upp till sin egen ålder. Väldigt, väldigt många män söker yngre tjejer. En del kan tänka sig i samma ålder och nåt år över. Jag har bara antagit att det finns lika många tjejer som gör samma sak. Då kan ju de få varandra, så söker jag vidare efter de där små guldklimparna som finns. Det finns även folk som spärrar en när man är inne på sitt första besök och bara kollar runt. Men det är ju inget att hänga upp sig på - bara bra att personen i fråga visar upp sitt "sanna" jag på en gång, så slipper man ju fundera på det! ;)
Mina två ex har jag båda funnit på dejtingsajter - den senaste som det höll längst med på HP. Ironiskt nog är han från Stockholm och jag har pratat med många trevliga Stockholmare. Men även norrlänningar, sörlänningar etc etc. Jag pratar med en hel del "helt vanliga" män just nu med, men har även blivit rådissad av män som jag trott varit trevliga samt fickhäromdagen lov att skriva in en liten klausul i min pres där jag betackar mig för "stora bröst, knulla, höhö"-meddelanden. Men i min värld så är jag ju medveten om att det finns både snuskgubbar, ytliga människor, bra som är ointresserade eller något annat på sajterna. Sajterna är ju bara en miniversion av hur det ser ut i "riktiga" - världen, bara att här kommer det fram lite tydligare.
Typ.
HappyPancake är min favorit hitills. Och jag har kikat runt på de flesta dejtingsidorna. På HP har jag träffat på flest intressanta personer och kunnat ha intelligenta samtal. Vilda Webben måste ju vara den värsta, där hinner man bara regga sig så flyger sex-mailen in. Spelar ingen roll hur tydlig man är i presentationen. Många desperata män där med. Hua!

Har reggat mig där nu men tycker det verkar trögt :(
Jaja, vem har bråttom?
Happypancake vistas jag med på…men har mest stött på killar/män som redan har sambos/flickvän.
Kanske just för att det är en gratissida där oseriösa kan hänga utan att betala något.
Mötesplatsen har inte såååå farligt dyra priser. Jag betalar nu 139 kr för en månad.
Men det är svårt att få kontakt där.