Vad anser ni om detta?
Har en liten, enkel fråga till er.
Ni är tillsammans med någon, inte offentligt men ni har bestämt att ni är tillsammans helt enkelt.
Sen upptäcker ni att er partner varit på dejtingsidor.. ni frågar ut han och han säger att det var reklam men ändå röstade han på andra.. vad anser ni om det?
Är man ett par, offentligt eller inte så har man inget på dejtingsidor att göra. Var det innan man blev ett par så gör det absolut ingenting. 
~mikkan
#1 Okej.. detta hände mig idag faktiskt.. han vart så arg på mig för att jag tog upp det att han gjorde slut, sen ville han ha tillbaka mig men jag sa att han måste växa upp först och skaffa respekt och börja ta ansvar och inte tänka på sig själv. Jag förlåt han, men det var allt..
Vill höra andras åsikter om det också, aldrig varit i denna situation förut.
Om ni är tillsammans så hade han som 1# säger ingenting sär att göra.
men jag kan tycka att även om ni bara har dateat och inte är tillsammans än så borde han ju inte hållas på såna sidor då hade borde vara mer intresserad av dig än av någon annan.
Låter som att han behöver växa ett par år i huvudet. Eller som att han är intresserad av andra. =/
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#3 Jag vart faktiskt riktigt ledsen… han har liksom sagt massa fina saker till mig och jag har trott på han. Sen ser jag detta? Det är bara sjukt och jag försökte ge han en till chans men nej… tilliten kommer inte i 10-pack, speciellt inte när det gäller sånahär saker :/
nej jag är ju kille och hänger på så sätt men många killar och måste nog säga att dom är riktiga as… vissa utnytjar nämligen tjejers svarhet så som att ni gillar när man säger snälla saker jag har flera "kompisar" som inte växer upp i skallen utan använder detta för att få sig ett ligg eller två skit dålig still tycker jag själv… jag hade inte själv kunnat vara ute på såna eller liknande sidor under förhållande…

Är man i ett monogamt förhållande är man inte inne på såna sidor! Är ju som att gå och ragga på stan ungefär. Jag var inne en gång på min profil på en dejtingsajt efter jag blivit tsm med min nuvarande men det var för att avregristrera mig, lite skillnad.;-)
Vet inte vad jag tycker,f örstår att du TS är sårad och förvirrad, speciellt av hans beteende- sen udnrar jag HUR du upptäckte detta?
I allmänhet tycker jag att folk får göra vad de vill på nätet, det handla rju om intentionen och vad det lder till. Han var kanske nyfiken eller ville bara se priofiler/bilder- betyder inte att det var i dejtingsyfte. Skulle du reagera likadant om du hittade hans mapp med porr eller att han fortfarand ehar kontakt med sitt ex osv?*nyfiken*
Att han gjorde slut sådär pga att du undrar är dock inte alls okej tycker jag. Du har nog rätt i att han inte är redo för en relation. Hur man löser saker tillsammans är viktigt.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
hade jag vett att min tjej kolla porr hade jag inte blivit så glad kan jag säga iaf…
Tycker att det är väldigt omoget av honom att göra slut för en sån grej…kanske var lika bra att han var där och tittade.
Han kunde ju lätt ha förklarat vad han gjorde inne på en sån sida. Ni är ju faktiskt ett par och ska kunna prata om såna saker utan att bli arga på varandra. Bråk löser inte bråk. 
~mikkan
#8 själv kund ejag inte bry mig mindre om min kille blev sur för att jag kollar på porr, det har han inte med att göra :) Vi är ett par, inte siamesiska tvillingar. Men man måst eju kunna lita på varandra, nu är ju porr inte samma sak som att hänga på dejtingsidor…men han gjorde det kanske av gammal vana- för han hängt där fram tills de blev ett par- men jag tänkte inte försvara honom.
#5 Jag är väl en sucker for love och gillar uppvaktning … men tydligen gick jag väl i en fälla……….
#7 & 10 Han la ut det på Fb av någon konstig anledning, han har sin Fb inkopplad till den dejtingsidan så ja.. på den vägen var det. Han har bilder på sitt ex på Fb än och sånt orkar jag inte bry mig om direkt.. orkar inte vara värsta mamman, jag litade på han som sagt.
MEN vi sa när vi vart tillsammans ''Nu lämnar vi alla dejtingsidor bakom oss va? Det finns inget syfte att hänga där när det är vi två nu'' och båda var överens om det. Just därför vart jag så ledsen och sur för vi hade ju pratat om att inte sitta på dom sidorna liksom..

#11 Är ni överens om saken att inte hålla på med sådant är det ju rent ut sagt avskyvärt av honom att hålla på så!
#12 Vi var överens. Jag satt på en och han på några andra.. jag sa ''då skiter vi i dom där sidorna? det är ju ingen mening att prata med random killar när det är du och jag!'' och han svarade med ''det låter perfekt!''
Jag vill så gärna förlåta honom för det här.. eller förlåta har jag ju gjort men jag har inte glömt eller accepterat läget för att kunna gå vidare. Jag är bara så arg och tom. Vi hade inte kommit långt i vårt förhållande och vi har haft våra upp och nedgångar som är personliga och inget med dejtingsidor att göra men vi ville kämpa för vi trivdes tillsammans. Och vi hade bestämt oss att bara vara och ta en dag i taget och bara vara tillsammans.. men sen kom det här imorse och jag vart bara tom och förbannad. KAN man glömma sånt här och ge det hela en ny chans? Vi har gett vårt förhållande många chanser pga privata skäl men just nu är jag bara trött och utmattad på det här..

#13 Det beror mycket på hur man haft det innan med era privata skäl. Men jag hade haft svårt för dte, att folk sitter och ljuger mig rätt upp i ansiktet om sånt gör mig så otroligt förbannad och han hade fått veta att han levde!
#14 Jag skrev både det ena och det andra till han.. är rätt elak när jag är arg, fast mer ärligt elak liksom. Jag sparar inte på nåt.
De privata skälen handlade mestadels om att jag inte kände mig redo för att starta ett förhållande.. han är ingen jag skulle fallit för men jag gjorde det och det var svårt för jag var förvirrad i det hela liksom. Men denna gång hade jag trots allt velat satsa på det och bygga upp nåt bra.. så det känns ju också som en smäll på käften när detta kom. Okej om han hade varit trött på mig och mitt velande då det skedde, för nån månad sedan, men han sa att han aldrig skulle sluta kämpa och att han ville vara med mig liksom. Så jag bad tusen gånger om ursäkt och gav mitt ord på att jag ville ha ett liv med han men ja… nu är det lite osäkert där.
haha förlåt men det här exakt har hänt en kompis till mig för ett halvår sedan. Han sköt upp och sköt upp det här med dejtingsidorna till absurdum. Till slut då för ett halvår sedan tog han äntligen bort dem tydligen. För en månad sedan kände hon att något var fel eftersom hon knappt fick kolla klockan på hans mobilen och det låg sms och bilder skickade från tjejer i massor. Har man den överenskommelsen så visst men hon blev uppriktigt sårad och gjorde slut. Och grät sönder sig och tog sedan tillbaka honom efter ett par dagar. Nu har de problem igen, för hon känner att hon inte kan lite på honom.
Jag hade känt att han hade ljugit mig i ansiktet och fy fan.
Men jag säger som jag sa till henne ingen annan än du kan ta beslutet. Fortsätter du förhållandet med honom har ingen annnan rätt att döma dig för det, man är två i ett förhållande och väljer ni att verkligen satsa på det tillsammans så går det. Det kan vara jättesvårt att göra slut med någon.
Det är ju svårt för jag vet ju inte vilka känslor ni har för varandra osv. känner man att det är rätt så känns det så. Men om ni har haft problem sedan tidigare kanske det är lika bra att gå vidare.
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
#16 Problem som brist i tilliten eller lögner har inte funnits alls förut.. det är mer jag som har velat liksom. Vi har starka känslor för varandra och vi har pratat med varandra under dagen om detta men än är det inte bra.
Vi får se vad som händer helt enkelt.. jag kanske bara behöver tid att få tänka hur jag vill ha det och så.. känns weird, har inte haft såna här problem i ett förhållande förut :S. Allt måste väl vara en första gång antar jag :).
Ja alla förhållanden är ju olika!Ta det lugnt själv en stund om det går och tänk över hur du vill ha det så kommer det säkert att komma en lösning :)
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Ts det låter som att du inte KAN eller bör lita på denna man, sen kan uppstart av en relation har sina snår och törnen men det känns inte som att man ska behöva "kämpa" i uppstarten. Man ska såklart kunna arbeta med vissa olikheter- dvs lära sig tolerera en ny människa in i sitt liv men…
Här var ni överrens, som det låter. Han svek dig. Rätt stort svek i mina ögon som jag själv inte skulle kunna "förlåta" sådär snabbt. De relationer där killen betett sig som din gör, har inte blivit långlivade eller speciellt bra fram tills man gjort slut :(
Sen har ju han gjort dumt men du verkar känna skuldi det hela, bortförklara och lägga skulden på dig. Du är den som måste förlåta, du är den han dumpade (borde varit tvärt om kan man ju tycka då DU är den som blev sviken) och du sitte roch kör "jag var ganska elak.." :) Klart du var, hans beteende lockar inte fram fina känslor ur er relation…
1. han måste vilja ändra sig. Prata i nuläget verkar lönslöst då du verkar ha försökt det.
2. Undvik honom, inte spela spel men … ta lite avstånd du med. Var inte tillgänglig och den som "kräver" saker. Kanske visa hur det känns eller låta honom få känna att han faktiskt kan förlora dig. Folk tenderar att ta varandra för givet eller behandla folk dåligt när de kommer för nära, när relationen ställer för höga krav. Som i sin tur triggar igång dig till att vilja få bekräftelse såklart, så drar han sig bara mer undan. :(
Kämpa på men acceptera att det tar slut när de tinte känns bra längre. Man kan älska någon men ändå inte vara bra för varandra..märkligt men så är det. Lycka till, hoppas ni löser det!
#9 TACK för dom orden, dom var behövande och jag fick en tankeställare! Tack :)!