Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 1723 ggr
sarah-johansson
2013-01-25 06:24
0

Är jag gravid!?

Hej. Jag är JÄTTE orolig för en sak. Jag och min pojkvän hade oskyddat sex för (jag kommer inte ihåg men kring 2 och en halv vecka sen), och gången efter de hade han kondom.

Min kille kom aldrig i mig men vi är rädda att de kanske kom försats.

Och grejen är att ja inte fått min mens än för den slutade en halv vecka innan vi hade sex o nu har jag börjat få jätte ont i äggstockarna o lite ont i magen.

Tror ni detta är ett tecken på att ja är gravid eller att jag ska få min mens? De känns som vanlig mensvärk men i och med att vi hade oskyddad sex blir ja galeeen!

Svar tack! /Sarah

Maria
2013-01-25 06:40
5

Gör en graviditetstest för att vara på den säkra sidan.

/Maria

Karmatarerskanise
2013-01-25 08:51
6

Om ni inte vill ha barn då är det ju bäst att ALLTID skydda sig. Och om man dumt nog har oskyddat sex får man ta ettt dagenefterpiller. Enda sättet att veta om du ör gravid är genom ett gravtest. Men troligtvis är det mensvärk du känner.

Gur4m1
2013-01-25 17:23
0

Låter mer som ägglossning (både tidsmässig och troligtvist) MEN en dle får även sådana kän slor i början av graviditeten så jag tycker att ni ska köpa ett gravidtest, eller två och kolla dig! :) Sen ser ni till att alltid ha kondomer. Abort finns men det är inget preventivmedel du vill använda ofta. Det finns dagen efterpiller (funnits förut iaf) som man kan ta första dygnet efter sex- det borde du ha tagit.

Skydda er bättre om ni inte vill bli en liten fmailj.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

-Idaoh-
2013-02-05 09:00
0

Vill bara tillägga att när jag var yngre och aldrig körde med kondom *vissel* så var jag så orolig att den försenade sig själv för att jävlas med mig ;)

Kan vara värt att införskaffa sig ett graviditets test / gå till UMO och testa sig .. Och kanske skaffa ännu ett preventivmedel (p-piller?) för att vara 200% säker att det inte sker om kondomen spricker :)
FAST känner väldigt många som blivit gravida även fast de tagit p-piller fast då har de kört utan kondom iofs :)

Katti
2013-02-05 15:18
0

Brukar din mens vara regelbunden med 4 veckor mellan (eller mer)? I så fall är det liten risk att du är gravid. Men köp ett graviditetstest för att vara på den säkra sidan!