Vedidioter!!!
Det är lördag morgon. Klockan är 8.20. Knappt morgon. Sonen sover gott. Efter ett vaknatt med lillan så sover även vi. Då går lilla grannen ut och drar igång den förb***ade vedkapen!!!!!! Hur kan det komma sig att vissa inte kan tänka längre än till sig själv och sina egna behov? Hela sommaren kommer det vara likadant, med undantag för de mornar han kör gräsklipparen då. Ikväll ska jag vara vaken och utomhus läääänge. Deras sovrum ligger mot sidan på mitt hus så om man för lite oväsen där så ekar det gott in till dom. Dom har inga barn eller så så jag stör ju inte dom heller. 
Kan meddela att han slutade med sin ved kl 9!!! Det är precis som att han bara är ute efter att väcka grannarna och sen är det bra. Hade det varit jag så hade jag väntat till nio innan jag startat vedkapen, eller tagit det mitt i dan….
Det är helt otroligt med grannar ibland…Achberg ska köra nån serie på tv om världens värsta grannar…skicka in honom…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

JAAAA!!! Ska höra om jag kan skicka honom på posten i bitar eller om dom vill ha honom hel..:)
*ASG*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Har du provat att prata med honom? Själv kan jag tycka att 8.20 eller 09.00, det hade kvittat. Jag hade nog inte gillat att bli väckt ändå :o)
mvh Martin
Mig väckte dom kl 07.00 i förra veckan, med vägarbete + grävskopor utanför fönstret. Hade ingen aning om att dom började SÅÅÅ tidigt?? 8 hade jag förstår men 7??

Jag har pratat med honom flera gånger men det verkar inte gå in. Eftersom att han bott här längre än mig så verkar han tro att han har en massa andra rättigheter också. Mellan våra tomter så går det ett litet dike, som jag trodde låg typ på tomtgränsen för det föll sig så naturligt och han klippte gräset ända fram dit…..Efter att jag kollat upp hur det låg till så visade det sig att min tomt låg ända inne på halva deras jordgubbsland!! Kan tillägga att mitt hus stod tomt under en längre tid och det var ingen som brydde sig vart gränsen gick, men ändå….. Jag anser att på helgerna så undviker man oväsen ute före absolut tidigast kl 9…Jag släpper inte ens ut ungarna tidigare…..
Våra grannar är av den typen som ringer klockan 11 och frågar om det är ok att dra igång vedkapen…
Såna grannar skulle alla ha!

Vill du vara riktigt jäklig så kan du ju sätta ett staket längs hela tomtgränsen, även genom jordgubbslandet =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#8 Jag har ju ett stort problem…och det är att jag är dumsnäll…. Skulle gärna göra det men tänker att då får ju tanten lida för att gubben är knäpp… Nä, tänkte köra sommarläger med tältande ungar istället..

Hahaha det kanske funkar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#10 Ja ibland växer hornen ut och jag kna inte hålla mig från att vara lite jäklig tillbaka… Fast oftast är jag snäll…

Jag tycker att du för det första ska se till att gränserna fixas till. Det är ju din mark. Om de vill kan de ju få hyra den delen som de idag använder…
För det andra tror jag att de håller sig till sina "rutiner" bara på pin kiv. De ska visa er var skåpet ska stå. "Vi bodde här först = vi bestämmer". Den typen har jag stött på många gånger. Om du visar att du minsann vet dina rättighetet vad gäller tomten, kanske det blir annat ljud i källan.
Annars kan du ju köpslå lite med dem: Ni får använda MIN mark gratis mot att ni INTE använder vedklyven förrän typ 10 på morgonen.
Hoppas det har löst sig för ER! Men kom ihåg: Stå på er vad gäller rätt till marken!

Mellan 22 på kvällen och klockan 6 på morgonen måste det vara tyst. Sen får det gå som det går.
Men förut när jag bodde i lägenhet var det alltid någon som hamrade uppe hos sig, någon som klippte gräs osv, osv.. Men tack och lov bor jag nu i villa, och där är det mycket tystare, och man kan sova ut.
Jag har snälla grannar måste jag säga. Hör nästan aldrig han jämte mig.

Det har gått riktigt bra. Jag har varit ute och rensat upp bland rödvinbärsbusken och syrenerna, som står på min sida gränsen. Sen tog jag de lastpallar och bråte som han brukar ställa sin skoter på och flyttade över till hans sida. Frun kom ut och tittade lite men ingen av dom sa nåt. Sen har jag börjat ta till vana att om det är en fin sommarkväll och man vill sitta ute så kan man lyssna på musik också..