Min födelsedag
Jag ska Fylla arton om några dagar och har tänkt att jag vill fira med att gå ut och äta med mina närmsta (möjligtvis att det kan bli några fler) tjejkompisar men har ett litet problem.. Det är en tjej i mitt kompisgäng som jag absolut inte vill ska vara med på min dag då jag uppriktigt sagt kan må lite dåligt av att umgås med henne. Vi har bott på samma våning med mina andra gamla rumsgrannar så det känns konstigt att bjuda alla dem och inte henne.
Är det elakt att inte bjuda henne på min födelsedag första gången ja ska ha utgång då jag vill bjuda de andra vännerna? Och i så fall hur ska jag säga att jag inte vill ha henne med?
Vill gärna ha råd och höra lite av era erfarenheter, tack på förhand! :)
Om du mår dåligt av att umgås med henne så är hon väl inte din kompis. Umgås du med henne annars fast du inte vill det menar jag? Jag tycker bara du behöver bjuda dina kompisar som du trivs att vara med. Hon torde väl kanske känna samma att hon inte är så bra kompis med dig och då förstår hon väl varför hon inte blir tillfrågad
#1 Det blev att man umgicks mycket med alla när man bodde så nära in på varandra, blir ju att man på sätt och vis blir vänner med alla fast man inte hade blivit det annars. Nu när jag flyttat har jag inte tagit kontakt med henne och hon inte till mig. Det jag är orolig för är att hon kanske skulle bli sårad om hon tycker om mig mer än jag om henne. Kanske larvigt att tänka men jag vill ju inte gör någon ledsen om det finns ett bra sätt att lägga fram det på. :)
Hm, jag vet inte faktiskt om jag tycker man måste förklara för den som inte följer med varför man inte vill ha den med. Låter kanske krystat att hitta på nån ursäkt.
Nån annan har kanske bättre råd att komma med.
Nu bor ni ju inte "tillsammans" på samma sätt som förut så det borde inte vara några större problem för det är ju ingen du har tänkt att fortsätta umgås med.
Värre hade varit om ni bodde på samma våning idag.
/Maria
Det är Din födelsedag, så då får Du bjuda med vem Du vill. Om Ni vill dela minnen, så kan Ni ju göra det en annan gång, om det skulle bli så.
Om hon blir sårad, så får det ju stå för henne - om hon inte heller hållit kontakten. Som skrivet ovan, så blir det något annorlunda då man bor nära varandra - och kanske dessutom hänger i en större grupp.
Jag skulle inte oroa mig, var lite ego - det är Din dag.