Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1061 ggr
[Älskamig]
2013-02-12 20:37
0

Kär eller?

Det är så att jag har blivit kär i en närstående, äldre kille trots att jag fortf har en pojkvän sedan ett år tillbaka. Problemet är att när jag är vid den här 'närstående' så blir jag nervös och fnittrig, vilket jag aldrig känt förut. Hur gör man för att bete sig normalt? Är jag kär? Aldrig varit riktigt riktigt kär. Min pojkvän och jag har det lite struligt. Älskar honom men har aldrig känt så för honom som denna killen. Hjälp!

Roamer
2013-02-13 08:33
1

Som Depp sa, om du blir kär i två personer så välj den andra, för att du föll för den andra visar att du var aldrig riktigt kär i den första. 

Detta är ju sant med modifikation då det är lättare att se en enkel väg ut och lättare att bli förtjust i någon när man har problem i sin nuvarande relation. Alla relationer går att få att fungera, det kräver bara olika mycket arbete och tyvärr går vi mot en framtid där relationer är alldeles för lätta och bryta och hitta någon ny. Vet inte om jag tror det är en bra sak, för som precis som alla vitvaror så det som byggdes förr i tiden höll, idag är allt slit och släng.

Vyer
2013-02-13 08:47
2

Jag var/är i en liknande situation. Min lösning: jag har en intim/kärleksfull relation med båda.

Karmatarerskanise
2013-02-13 13:07
0

Har du aldrig känt så för din pojkvän är det nog bäst att göra slut.
Du älskar nog inte honom på rätt sätt.

Gur4m1
2013-02-13 16:33
0

Sen är det som #1 sa, lätt att sånt här sker när man har problem. Själv har jag aldrig lyckats hoppa från en relation till en annan och få det att fungera. Närstående, släkting menar du? :)

Men  låter mest rättvist mot din pojkvän att ni gör slut, det är inte  så farligt att vara singel. Hellre det än "bara vara för att vara med någon"?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Älskamig]
2013-02-13 17:37
0

#4: Han jag gillar är ex till en i min släkts kompis. Känns smått hemskt, men har aldrig kunnat låta bli att gilla honom. För mig gör han mig lycklig efter vad som helst. Han verkar tänka på mig på ett helt annat sätt än min nuvarande pv. Vet inte vad jag ska göra, älskar dem båda två något vansinnigt, men den här 'nya' killen får mig att bli kär så att jag spricker (citat av Alva, I Madicken). ;) Är förvirrad.:)

hassebrasse.
2013-02-13 17:46
0

#5 Antingen sluta tänk på den nya som en potentiell partner och umgås endast som vänner. Prata med din nuvarande pv om saken. Han har rätt att få veta. Det du känner för den nya är troligtvis förälskelse