Kyssas hemma hos andra?
Brukar du och din partner kyssas när ni är hemma hos andra eller när ni har folk hemma hos er, tex gemensamma vänner?
Jag och min kille gör det ytterst sällan, men ett par vi umgås med gör det jämt. Ibland blir det nästan lite pinsamt om dom är hos oss i 2 timmar och hinner kyssas 25 gånger under den tiden. Och hela tiden säger dom "jag älskar dig" till varann. Som att dom verkligen måste visa upp sin kärlek och hur kära dom är.
Visst säger jag ofta att jag älskar min partner men i princip aldrig om vi är hemma hos andra, och definitivt inte hela tiden som dom gör mitt framför oss.
Jag var bara nyfiken att höra om det är vanligt att folk gör så
Jag är inte bara medelålders utan också kanske gammaldags. Att kyssas så som du beskriver dina bekanta känns väldigt mycket uppvisning. Och inte är det heller särskilt mycket hyfs och stil över det. En snabb puss kan vara OK, men att kyssas hör till privatlivet.
Har alltid undrat varför man måste tala om för varandra att man älskar varandra inför publik. Det är väl också något som hör privatlivet till, eller är jag stockkonservativ nu? 
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag har inget emot att folk visar känslor för varandra öppet, förutom att kan kännas lite pinsamt i ögonblicket, men det får man väl stå ut med. Samtidigt finns det ju en gräns för allt. Om de sitter och gör det stup i kvarten tycker jag att det är rätt ofint faktiskt. Man börjar ju undra om man överhuvudtaget skall vara kvar eller om man kanske hellre skall gå? Jag tycker att det hör till allmän hyfs att hålla tillbaka lite på sådant när man umgås med andra. Men ärligt talat tror jag inte de flesta gör det för att "visa upp" sig, utan för att de faktiskt är så inne i varandra att de inte tänker så mycket på de andra runt omkring.
#2 I den fasen kanske man ska avstå från att träffa andra. Är man så uppe i varandra är man ju inte till glädje för omgivningen och inte har man väl heller själv någon glädje av andra.
Nej, jag tycker inte att det känns ok att göra sådant där. Det skulle kännas respektlöst och inte bara det utan även otroligt pinsamt.
#3 Ja, jag hållor nog med dig där 
En liten puss eller två kan det alltid bli om vi är hemma hos andra. Men kyssande och hångel och ömhetsbetygelser i parti och minut känns ju som att man hålla igen med. Tycker det skulle vara rätt obekvämt med par som håller på och hånglar och har sig hemma hos oss!
/Christina
Någon enstaka kyss och kanske någon puss kan det bli, inte inget hångel.
Oftast inte. När vi är hos vännerna är det ju för att träffa dom. Vi har ju all tid i världen att göra vad vi vill när vi kommer hem
Nej, kyssar håller jag nog för mig själv. Men pussar, kramar och annan uppskattning sker öppet såklart.
Nej. Några enstaka kramar eller nån puss på en hel fest kanske. Så mycket som ts beskriver låter som att övriga känner sig utanför då, och det är väl inte meningen när man träffar andra att de ska stängas ute, då ska man väl umgås! Annars om man inte vill umgås vore det väl bättre att paret som är så pussnödiga stannar hemma o pussas
. Har bara upplevt dedär under gymnasietiden, altså väldigt unga personer som höll på så. Var nån sorts statusgrej att "vara ihop" som liksom skulle visas upp för publik.
Jag och min pojkvän har aldrig direkt kysst varandra förmetriskt när vi är med alla. Det vi kan göra är att ibland ge varandra små pussar och ev kramar.
Vi brukar också ibland umgås med folk som hela tiden ska klänga på varandra. Jag blir iallafall lite irriterad då.
nån puss eller så men vi umgås ju inte med andra för att sitta fastklistrade vid varandra :P
/Christine
Nej, en liten puss kanske när de andra är upptagna eller så, men annars inte. Jag tycker själv inte om att se andra kyssas, det känns som en privatsak och inte något man gör inför andra.
Oj, jag hade seriöst ingen aning om att folk hade så mycket imot pussar på allmän plats…. 
Jag pussar min partner jätte ofta, dock inte för att "visa upp" mig 8jag är absolut inte en sån person som vill skryta), utan bara för att jag känner för att pussa honom. :P och vi håller nästan alltid hand när vi är ute.
Men att sitta och vara helt inne i varandra och berätta att man älskar varandra hela tiden och bara allmänt stänger ute folket runt omkring, har man nog gått förlångt. 
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Nej det gör vi inte. Typ aldrig när vi umgås med folk. Kan bli en kyss när vi är på en gemensam fest och är lite fulla :) Men sitter aldrig och säger "älskar dig" med andra i rummet liksom. Tycker inte om när andra gör det heller x) Visst en puss innan man skiljs åt någonstans det gör vi också :) hålla hand bryr jag mig inte heller om, det är gulligt :) fast vi gör inte det heller (för han tycker inte om det)
Känns pinsamt fast än det kanske inte alltid är det.
Nä, pussar kan det bli men kyssar sker när vi är ensamma. Det är lite privat tycker jag, inget man ska syssla med inför andra.
Är vi någonstans för att umgås med andra så gör vi det. 
~mikkan
Sen jag skaffade kille vid 16 års ålder så blev vi ordentligt uppfostrad av min familj att vi knappt får röra varandra i deras närhet typ… För då blev de klagomål och att vi är för klängiga och jobbiga så det sitter i ännu.
Nu efter 4 år så tycker jag att det är pinsamt och vi håller inte på så mycket på det sättet bland folk och vänner. Men att mysa ihop oss i soffan vid film tex har jag inga problem med 
Angående andra så är det helt okej till ett visst mått. Man behöver ju inte ha "förspel" med varandra så att säga
Men pussar lite då och då ger jag även min partner.
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Det beror ju på hur man definierar en kyss. Lite längre pussar så ja, absolut, om vi inte är mitt uppe i något (sällskapspel, eller dylikt). Men tungkyssar, eller att klänga på sin partner… Nje. Tycker det är lite väl faktiskt. Inte direkt ofint, men inte ett helt genialiskt socialt drag.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Nej en puss eller kram ibland är väl ok, men jag tycker allt man kan fokusera på sällskapet i stället för varandra. Par som klänger på varandra tycker jag verkar som om de överkompenserar. Jag vet inte, det är säkert inte så men jag tycker helt enkelt att par som kan umgås utan att röra varandra stup i kvarten ser mer etablerade och seriösa ut.
Tungkyssar, klänga etc. är inte okej. Beror väl på hur man definierar att klänga också, men jag tycker att det är osmakligt. Ofta känner man sig haha utanför och som femte hjulet där människor klänger på varandra. Om jag kommer för att träffa mina vänner så vill inte jag sitta och titta på när de kysser varandra hela tiden. Alltså en snabb puss är en sak kyss typ 3 sekunder inte okej. Och snabba pussar var femte minut tycker jag inte heller är okej. Jag tycker att de försöker skryta om sin kärlek och det kan vara så provocerande och en riktig smäll mot de som känner sig ensamma eller är singlar. Jag säger inte nu att alla singlar känner så och är ensamma.
Jag har inte gjort det med min egen pojkvän heller, för vi har själva varit med om upplevelser när man verkligen är femte hjulet. Speciellt! när man är singel eller ens den ensamma på festen av någon anledning och så känner man sig så utanför (tycker jag) när ett par står och bara är de 2. Jag brukar trycka min pojkväns hand eller smeka han lite på ryggen då och då om jag är på det humöret, eller ge han en puss om det är paus i samtalet och sedan vända mig och fortsätta med vännerna eller de på festen.
We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower
“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings
Jag och min sambo både pussas och håller handen bland folk. Och säger att vi älskar varandra… Ofta… Och är allmänt klängiga, trots ett förhållande över två år.
Jag är pussig av mig och dessutom skiter jag fullständigt om någon tar illa vid sig av att jag kysser MIN man. Mina kompisar vet dessutom hur jag är som person, vilket de visste när de blev vänner med mig då jag är ofantligt öppen om allt. Och om någon annan stör sig på det, ja men då är de hjärtligt välkommna att gå sin väg.
Tycker mina kompisar att det blir jobbigt så är jag dessutom ganska så säker på att de säger till, då vi lovat varandra att ta upp saker vi stör oss på. Men fram tills dess tänker jag pussas på! ;)
Har vi gäster hemma, så nej brukar vi inte, sånt kan vi göra när vi är själva.
Hålla handen eller ge en puss på t.ex stan: Ja händer ibland.
Men inte hångel eller så på stan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
JAg brukar kyssa och krama om min åpojkvän hos vänner, men det gör vi alltid i smyg. T.ex när de andra sitter kvar i tvrummet och vi lämnar disken samtidigt, eller jag går in i tvrummet före alla andra, osv.
Jag har vänner och hört historier om folk- som regelrätt hånglar upp varandra och nästan har sex med varandra. "mm. nykära, så mysigt!" :) MEn det är inte det, det känns som uppvisningar, ja. Något märklig tbekräftelsebehov av att visa upp för andra " Det ni? Det är vi två (stating the obvious) och vi har det såååå braaaaaa". Min grunda erfarenhet som jag bara baserar på min närmaste krets är att de oftats inte alls har det så speciellt bra tillsammans…
Nån kyss är okej, smekningar över armen osv. Man är ju vuxna och par. Jag och killen ligger ofta och håller om varandra eller ger pussar när vi hälsar på hos svärisarna (räknar kanske inte in under samma kategori som middag med vänner). Men att hångla (kyssar med tunga) och allt ovanför det i erotiska skalan är rent respektlöst, att pussas och hålla på är väl smågulligt men mest löjligt. Jag önskar även att samtidigt ge en hård spark mot alla de som talar "bäbisspråket" bland andra! Prata hur ni vill med era partners ensamma, men snälla, skona oss andra!!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Såklart man ska få visa känslor, och jag och sambon bryr oss egentligen inte. Fast ibland har vi förstås undrat varför dom ens vill träffa oss för nej det är inte små gulliga pussar nu och då utan hångel, tungor inblandade osv. Men… vi skrattar bara åt det, ja inte när dom är hos oss men efteråt. Och sen har det blivit av en sport för oss att slå vad om hur många tungkyssar som kommer utdelas och hur många jag-älskar-dig kommentarer vi kommer få höra ikväll då.
Några små pussar och att man håller handen en stund kan det ju bli, men inte mer än så. Och det är ungefär vad jag tycker är lagom när jag umgås med andra par, kan bli lite småirriterad om det är några som är för upptagna av varandra för att ens umgås med mig.

Verkligen inte! Sånt kan man hålla på med hemma där andra slipper tjatet. Någon puss, visst blir det kanske det. Men inte nästan 15 gånger i timmen.
#25 Precis, varför öht umgås med andra i det stadiet när du inte kan se/höra/tänka på något annat än partnern? Tråkigare än så kan man nog inte bli för omvärlden. Plus att det känns litet väl privat. Jag är inte pryd, men mina vänners sexliv vill jag inte få inblick i. Det räcker så bra, och gläder mig, att de troligen har ett.

En av mina bästa vänner och hennes kille höll på så jämt och jag blev galen. Vi kunde vara ute och ta en öl, eller äta och de satt och gosade hela tiden. Jag bad dem sluta till sist och sa att det blir lite märkligt om vi tre är ute och de sitter och kysser varandra stup i ett.
Jag tror att det ofta kommer från en inre otrygghet så därför måste de "bevisa" sin kärlek för varandra i tid och otid utan hänsyn till omgivningen eller sina egna vänner.
Jag behöver inte kyssa min sambo jag kan stå i andra änden av ett rum och bara skicka en blick så vet hon, damn! Likaså kan hon göra mot mig. Ingen störs.
Tycker det är jävligt irriterande när folk går över gränsen, respektlöst helt enkelt. dock är det inte min plats att "uppfostra" eller rätta till ett sånt beteende. Så det är ett paket man köper med sina vänner en del har sina avigheter. Om att kysser varandra olämpligt mycket i andras sällskap så är det rätt harmlöst och något man kan leva med. Det är ju trots allt inte illegala droger de pysslar med eller häleri.
MEn ser helst att behåller ömhetsbevis till varandra när man är själva. Det är dessutom tråkigt om man jämt säger jag älskar dig, då blir det lika urvattnat som det engelska ordet "I love you" som man kan säga till vem som helst man gillar polare arbetskompisar som hjälpt en med en arbetsuppgift osv osv Nej tack vill ha tyngd i mina "jag älskar dig" så de kommer hellre sällan med tyngd. Dock finns det alternativa sätt man kan uttrycka sig så den andre får höra hur mycket man tycker om dom. Samt hur man uppträder säger ju mer än ord oftast.
/Fridaybrew
Jadå, men då är det kyssar/pussar och inte grovhångel direkt.
Jag tycker själv att det är otrevligt att hålla på att tafsa och sånt när man har sällskap, men små kyssar och kramar är bara gulligt. :)
Det där känns enligt mig som något man gjorde när man var yngre… Typ 15-16. Nu känns det mer som att om man umgås med andra, så umgås man med andra? I mångas fall bor man ju ändå ihop och då hinner man ju pussas, kyssas, hångla nääär som helst.
Jag tycker det är lite fjortisbeteende! Är det fest och man då kanske blir lite på fyllan, ja men visst, inget är ju socialt förbjudet. Och klart det kan bli pussar och kram och hålla handen. Men nä vi sitter aldrig och grovhånglar eller har långa kyssar om någon vän till mig eller A är över… Haha, ursäkta men så fånigt! Sjukt osocialt om inte annat :)
Det där att "visa upp" visar ju tyvärr bara på att förhållandet kanske inte har så många andra byggstenar istället.
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Känner bara ett par som jämt ska ha bekräftelse och visa sin kärlek till sin partner och visa att "hon är min" och det är då killen i förhållandet som är så medan tjejen typ aldrig är så mer än en snabb puss. Han är som en del sagt - väldigt OSÄKER och RÄDD att förlora sin tjej. Han vill inte vara ensam. Syns väldigt väl och han blir lätt avundsjuk. Börjar en kille prata med henne S kommer han och ska hålla hand eller ge henne en puss typ. Ibland tar han fram tungan och allt :P
Tycker det är konstigt att så många förknippar dåligt förhållande med många pussar. Visst om det är som #32 beskriver det, så skulle jag också tänka så, men jag och min pojkvänn pussas ofta när vi är ute och så, och vårt förhållande är det inget fel på. Vi har bra kontakt pratar om allt o.s.v., och då (tycker jag i alla fall) är det väll inte konstigt att man pussas lite då och då (eller lite oftare än då och då
), eller?
Jag pussar inte honom för att jag vill bevisa något, utan bara för att jag känner för det, men det blir inte så att vi stänger ute omvärlden; en liten paus i samtalet och man ger honom en snabb puss sen fortsätter samtalet. =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
"Det där att "visa upp" visar ju tyvärr bara på att förhållandet kanske inte har så många andra byggstenar istället."
Lite väl dömande tycker jag. Alla är vi olika och en del är helt enkelt bara väldigt fysiska och kan inte låta bli varandra, inte ens bland folk. Behöver absolut inte betyda att dom vill visa något eller att något är dåligt i förhållandet.
Jag struntar i vad andra gör så länge jag inte är femte hjulet. Då kvittar de om de pussar varandra eller bara pratar med varandra, jag blir ju alene :)
#34 Men nu syftade jag ju där på att om man rent håller på så i enbart eller 80% "uppvisningssyfte" så är det ju kanske något som inte stämmer? Alltså att man gör det, för att andra ska se, och då känner man sig nöjd - när andra sett? Jag menade inte att "alla som har långa kyssar offentligt har ett dåligt förhållande". Jag skrev ganska utförligt tror jag.
Alla får givetvis göra som dom vill, men det är ju kanske lite pinsamt också som vi tagit upp om man är två par som umgås också blir det liksom en pinsam tystnad om ena paret sitter och hånglar mitt i allt i 5 min. Har jag aldrig själv varit med om, men det är ju bl.a det scenariot vi pratar om.
#35 Men hur kan du avgöra vilka som gör det för att showa och vilka som gör det för att det är dom?
#36 Nej, det kan jag inte och det handlar inte om att genomskåda människor. Utan det enda jag menade (vilket andra också tagit upp tidigare i tråden), är bara just det att om man måste lägga fokus en hel kväll på sig själv och sin partner, som att "kolla på oss! kolla på oss!", alltså väldigt tydligt och i min värld åtminstone. Som t.ex. att sitta och grovhångla i soffan också är man 20+ och typ på en fin middag med sina kompisar - då kan det vara väldigt troligt att det är i uppvisningssyfte, vilket jag varit med om själv. Inte själva grovhångel-biten, men att det varit väldigt dåligt mellan en kompis till mig och hennes pojkvän och att hon själv sagt "ja, vi kanske inte överdriva så mycket… det är helt enkelt inte bra just nu…"
Jag vet inte hur mycket jag ska förklara mig? Jag tycker man kan märka av ett extra-klängigt beteende i alla fall - vilket kan ha att göra med att det brister på andra ställen, eller så är man bara superduperkära just den kvällen så att man försvinner in i varann. Så som jag och många av mina andra vänner känner så bör det inte finnas ett behov av att "visa upp" för man vet redan att det är "vi två" och sedan kan man ju ha respekt för sällskapet dessutom. Vi har många vänner som aldrig ens haft ett långt seriöst förhållande, och det kan ju vara väldigt tråkigt för dem att se på oss en halv kväll då.