Ni som har haft kk
Jag undrar en sak
Ni som har haft en kk-relation men som nu har ett fast förhållande med någon. Umgås ni fortfarande med er kk regelbundet?
Min pojkvän och jag bråkar ständigt om detta. Han träffar sin förra kk 1-2 dagar i veckan. dom går på bio, ut och käkar, går på stan och shoppar tillsammans osv osv.
Och nu är det inte så att jag har något emot hans andra vänner av kvinnligt kön. Men just att han knullat den här tjejen i 1,5 år tidigare och nu ska umgås med henne varje vecka det stör mig. Jag är inte bekväm med det alls.
Är det fel av mig att vilja att han slutar umgås med sin fd kk?
Jag kan tillägga att han hade sex med henne ända till den dagen han blev kär i mig. Han "gjorde slut" med henne när han blev kär i mig.
"Göra slut" betyder bara att han slutar ha sex med henne säger han. Han vill och tänker fortsätta träffa henne lika ofta för det (1-2 dagar i veckan)
Nej. Jag umgås inte med min kk nu när jag har relationer (som i att vi har inte längre sex och jag hade inte mer gemensamt med honom egentligen). Men vi har sporadisk kontakt, men det är små meddelanden, mer för att man faktiskt lärt känna varandra och vill veta att den andre har det bra. Eller att man vet vissa saker, bara checkar läget men inget "hålla ett fönster öppet- utifall att", inget flirtande eller så. Sex i all ära, det är fortfarande människor vi talar om- oavsett om man vill eller inte så bildar även knullandet en relation. LITE pratar man ju även utanför sängen. knull-KOMPIS. Det där extra, intresset för en relation fanns bara inte där.
En kk där de även umgås tillsammans, skulle se henne mer som ett ex och jag tycker det är helt okej att umgås med ex. Litar du inte på dem, att de verkligne går på bio, vad är du rädd för, att de ska knulla? Eller är det principen, att det är respektlöst mot dig?? :)
Om du visste om denna relation när ni blev tillsammans så tycker jag det är fel att börja ställa krav på hans relationer nu…utan att ha en händelse eller orsak att hänvisa till som gör att de inte borde umgås.
Jag hade kk tills jag blev kär i min nuvarande, min bästa vän är ett ex åt mig (jämförbart med kk- vi hade sex i 3 år :P ). Varför skulle han slutat med kk tidigare? ÄR väl superbra att han slutade när han fick känslor för dig?
Så berätta gärna VAD det är i deras relation som gör att du anser dig ha rätten att hindra dem från att umgås? :) Är du osäker på att han är trogen mot dig?
Jag hade gärna sett att de är ifrån varandra ett tag, precis som jag inte riktigt skulle vilja vara den första tjejen en kille börjar dejta direkt han blivit dumpad av sin flickvän. Man vill inte bli en rebound + man känner inte varandra så väl i början. Jag skulle bli misstänksam, samtidigt VET jag ju vad jag ger mig in i. Det är att acceptera eller lämna, tycker jag. Vet inte om jag skulle gilla att kräva att min pojkvän ska "dumpa" en gammal vän (de var kk i 1.5 år?) för mig, den nya flickvännen. Skulle kännas skumt.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#2 Därför att jag tycker det är konstigt att efter deras kk-relation tog slut så vill han göra saker med henne som han inte gjorde när dom var kk:s
När dom var kk så träffades dom 1-2 gånger i veckan och bara hade sex. i övrigt hade dom inget med varann att göra. (säger han iaf)
Men efter att sexet tagit slut så blir det helt plötsligt väldigt viktigt att hitta på en massa annat 1-2 gånger i veckan. Vilket gör att dom umgås rent tidsmässigt mer NU än när dom var kk.s och sågs max en timme var gång. (enligt honom var det så)
Jag skulle inte bry mig om min man skulle umgås med någon gammal kk. Jag umgås med mitt ex, honom var jag tillsammans med i över 10 år och honom har jag ju såklart haft sex med under de år vi var ihop. Och jag och min man umgås med ett av hans ex. Har inga problem med sånt, jag är väldigt osvartsjuk och även min man. Och givetvis är vi trogna mot varandra, så jag ser ingen orsak att oroa mig.
/Christina
#3 har du fått se biobiljetterna etc? Så du inte bara blivit ihop med en twotimer-guy :P
Låter som att ni blivit ett par ganska nyligen, nämligen. Men rent principiellt låter jag min pojkvän att välja sitt umgänge själv precis som han ger mig samma frihet. Att vi inte får ha sex med andra är ju en överrenskommelse vi har och som vi måste upprätthålla ;) Men jag lbir ju inte dumt naiv för det och litar blint på honom. Det finns tjejer där ute osm jag förbjudit honom att umgås med- förbjudit, låter så hemskt. Jag har helt enkelt sagt; ska du umgås med dem så slipper du mig med nöje! ;) Men det är för att de tjejerna gått över vissa gränser och jag känner mig inte bekväm med deras umgänge längre.
Ett sätt vore att du kanske ber om att få följa med någon gång, lära känna henne lite och se att de bara är vänner? :) T.ex följa med på bion en gång. Så har jag och mitt ex löst det ibland när han nya flickvänner varit aviga mot vår relation- då ser de att vi faktiskt bara är som vilka vänner som helst och att jag inte är ett hot, mer än att man blir "den där tjejen han haft sex med, uäh!" :)
MEn upplever du att något är fuffens…så litar du ju inte på honom. Då får du fråga dig varför. Det är en stor sak att anklaga någon för "fuffens". Men själva grejen att bara umgås som vänner är inte "fuffens". :(

Nej, umgås inte med min kk sedan jag blev ts med min nuvarande. Vi snackar ibland med träffas inte.
#5 Nej naturligtvis har jag inte fått se biljetterna (har inte bett om det heller då jag inte vill bete mig svartsjukt) Och nej jag är inte direkt rädd att han ska vara otrogen. För mig skulle det inte vara en jättestor grej om han hade sex med nån. Jag tycker det här känslomässiga intresset han har med henne är mycket värre än om han råkat hoppa i säng med nån en enstaka gång.
Allt gulligull liksom. Jag hör ju hur han gör till rösten då hon ringer "heeeeej, va kul att det var duuuuuuuu" ska vi hitta pååå nåååt" "kraaaamm på diiiig" med fjantig röst..
Nej vi har inte varit tillsammans så länge (3 månader) och ja jag har bett om att få följa med "nej det där har du inte med att göra, hon är min vän inte din"
Jag umgås inte med någon kk, men jag undrar, vad gjorde dom till kk om dom samtidigt umgicks som vänner? Det är ju en relation i min ögon. Jag blev tillsammans med en kk just för att vi också trivdes så bra med varandra och gjorde annat än ha sex. En kk för mig är någon bara har sex med men det är väl olika för alla.
Jag skulle kanske bli lite misstänksam men jag skulle föreslå att vi träffades mer alla tre tillsammans.
/Christine
#8 Nej dom umgicks inte som vänner när dom var kk. Efter kk-relationens slut blev dom vänner och ville fortsätta träffas motsvarande dagar och göra annat istället för sexet (enligt honom)
#9 - Okej, då tycker jag att det känns märkligt. Vad har dom för utbyte av varandra nu tänker jag? Klart han ska få umgås med sina vänner men om dom inte ens var vänner från början…
/Christine
Han låter som en ….en tjej :;(
elelr så har jag haft heeelt fel killkompisar. JAg vill också ha en killkompis som pratar sådär tjejigt med mig. HEeeeeeej guööööööölllee!" :D Typ precis så.
Låter som han redan funderat ut det där. kan bero på att tjejen inte vill träffa dig-får man ju också ta i beräkning. Då är du som mig då, angående sex/käsnlomäsiga- min kille är det motsatta, fölrstår inte alls när jag blir svart i ögonen när han engagerar sig emotionellt i andra ;)
Du får lov att acceptera det, 1-2 dar i veckan,,…är väl mindre tid än ni tåv har ihop eller? :) Se det som egentid för honom, som gör honom till en bättre och gladare kille!
De kunde ju blivit ett par om de ville. Man får tänka lite så, speciellt om du litar på honom och dessutom är sådär öppen gällande sex etc. LEt it be eller dumpa. Eller förklara att du behöver mer, för detta verkar ju sätta dig ur balans och då kanske han behöver bekfräfta er relation bättre, även om han fortsätter umgås med henne.
T.ex skulle jag bli rätt avis om min kille plötsligt dra roch ser bio med en film som JAG tänkte att VI skulle gå på (hänt mig, was not pretty), eller att han går och shoppar med sin BFF men bara "nej usch, måste jag" när du vill det. :) Då får du säga "du grabben….jag är okej med din relation men du får nog lov att ge mig/OSS mer också!"
Dvs han får prioritera sin tjejkompis bäst han vill så länge du är prio 1 över henne. Det är nog det viktiga, att du ska känna så- att DU är den som räknas i summan kardemumman. MAn ska va rädd om sina vänner men om man som partner känner sig åsidosatt så känns det som att man ganska snart riskerar att bli singel….
Jag tycker det är skumt om det är så att du inte FÅR träffa henne för att det är HANS vän och inte din
Ska man ALDRIG få träffa sin partners vänner menar jag?
Den situationen hade jag inte gillat.
Något är skumt om man inte får träffa sin partners vänner.
#7 Det låter onekligen konstigt att ha inte vill att du och hon ska träffas. Har man kompisar så brukar man ju vilja att ens partner ska få träffa dem, även om de i sin tur inte kommer bli kompisar och umgås. Den biten med din kille låter suspekt tycker jag.
/Christina
Jag tycker också det verkar knepigt att du inte får träffa en kompis som han ändå träffar varje vecka. Ni har iofs inte varit tsm jättelänge men nog hade min partner träffat mina vänner efter 3 månader.
Ja hans övriga vänner har jag ju fått träffa, även tjejkompisar + ett ex till honom som han är bra kompis med och jag är ok med allt detta.
Så därför känns det som det är nåt speciellt med den här tjejen som han träffar såpass ofta men jag absolut inte får träffa. Eller så är det som nån sa att hon inte vill träffa mig, vilket jag inte förstår varför hon inte skulle vilja en enda gång.
När dom först träffades så var det ju på ett ställe där man söker bara sexkontakter, så dom var inte kompisar alls utan bara kk:s Dom träffades på nätet som hette ungefär knullkontakt tror jag han sa, så det är ju antagligen inget ställe där man träffar nya vänner.
Nej, det känns konstigt. Man är ju KK för man inte något mer gemensamt än sänghalmen. Det är min erfarenhet iaf.
Tycker det luktar skumt om den situationen. Själv skulle jag inte acceptera det. Min pojkvän vill inte va kompis med sina ex hade han velat det så visst, jag är fortfarande kompis med några av mina.. men utav ren respekt för min pojkvän bröt jag själv kontakten med min kk. Han bad mig inte men jag kände inget behov av att ha kontakt med en kk när jag har pojkvän.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Jag hade en KK under 2 år , vi var aldrig med varandra utom när vi hade sex , fast han hade kvar känslor för mig ca 1 år efter , då bröt jag kontakten med honom för att det kändes konstigt när jag hade kille .. När vi gjorde slut tog jag upp kontakten med honom igen , men slutade direkt när jag träffade min nuvarande kille . Har ingen kontakt idag med min KK ..
Har man haft en KK-relation så tycker jag att han egentligen ska välja mellan er .. för annars är det risk att han glider in i gamla mönster och det slutar med att han är otrogen mot dig ..
Men om du väljer att skita i situationen får du helt enkelt lita på din kille att han uppför sig ! :)
Jag skulle inte tycka att det var okej…
jag har svårt för att min pojkvän just precis efter 2.5 år med mig börjat umgås med sitt ex igen lite smått (med andra vänner men utan min vetskap)
Jag hade ett kk-förhållande under ett halvår, eller mer "vänner med förmåner", tycker det är en viss skillnad på det. Jag gjorde klart för honom redan innan han skaffade flickvän att jag inte ville bli av med honom som vän. Han var helt med på det.
Idag har vi skaffat oss varsin partner och vi är fortfarande väldigt bra vänner. Våra partners vet om historien som finns bakom oss men jag har aldrig hört dom säga något negativt om det eller visa svartsjuka. Skulle min partner säga att "jag vill inte att du umgås med x" så hade jag blivit väldigt ledsen och jag hade nog valt min vän före relationen.
Å andra sidan har jag lite dubbelmoral, för jag hade inte gillat om min gubbe hängde med sitt gamla kk. Jag hade funnit mig i det, men jag hade inte varit nöjd med situationen.
Fast föresten det borde jag visst göra. Jag borde gå ut med hela skiten i tv så alla fr se och höra. Det är tammefan ALLA HJÄRTANS DAG IDAG min så kallade pojkvän är ute å äter med sin kk ja föredetta kk då men sak samma det är ändå alla hjärtansdag å han borde va ute å äta med MEJ! Skulle vilja höra om det berkligen är normalt att göra så. alla hjärtansdag r väl inte så viktigt för dig säger han, nej kanske det inte är men tillräckligt viktigt för att jag ska kännas mig ensam övergiven och allt när han inte ens kan vara med mig en sån dag. Nej jag får sitta ensam hemma å ja jag frågat om jag fick följa. nej jag passar inte in i deras snack. Har ni hört??? Jag passar inte in i deras GULLIGULL och pluttinutt-snack FY FAN ursäkta mig men jag sitter ensam hemma och dricker vin nu. Ska det vara såhär?Ska man vara med sin kk på alla hjärtans jävla dag när man har FLICKVÄN?? Jo för dom brukar träffas MÅNDAg och TORSDAG å tänk att alla hjärtansdag råkade infinna sig på DERAS dag en TORSDAG. Jag tror fan jkag ska dumpa han när han kommer hemn ikväll å är så där fnittrig å fladdrig som han alltid är när dom har träffats! Hoppas alla andra er har de bra ikväll iallafall, ni har säkert bättre pojkvänner!!
att han väljer att dessutom gå ut o äta med sitt gamla kk på alla hjärtans dag får mej o tycka att han beter sej oerhört respektlöst mot dej. jag tycker även det är skumt att han ens umgås med henne fastän han har dej. jag tycker du förtjänar bättre kille än han. *bamsekram*
<3 kärlek <3
#24 Det värsta jag hört på länge! Så som jag ser det så verkar han ha ett mer förhållande till henne än vad han har med dig? Jag skulle kunna slå en spik på att de håller på bakom din rygg och att de har känslor för varandra.
DUMPA DEN J*VLA IDIOTEN!
Min kille kom hem med rosor, vi lagade god mat och ska snart se på en romantisk film och äta jordgubbar med smält choklad och massa annat mys. DET ÄR SÅDANT DU OCKSÅ FÖRTJÄNAR! Och jag hade inte bett om något av det här utan han ville visa mig hur mycket jag betyder för honom!
Jag lider så otroligt med dig vännen❤️
Varma kramar till dig!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Fast SA Du att det är din grej då TS, efterosm han fått för sig att det inte är det? Du får ju lov att sätta ner foten här du med, vara tydlig. MEn ja, dumpa hoom låter rimligt för ni har helt olika syn på hur den här relationen ska se ut. Jag tycker inte att hans beteende är okej då du känner såhär, en sånhär dag.
Usch, det där låter inte bra alls. Varför har de schemalagt när de ska umgås? Varför får du inte följa med en enda gång? För att de kanske inte är på bio? Av allt du skrivit ser jag bara en respektlös lögnare till kille. Dumpa honom nu! Tror inte han har rent mjöl i påsen.
Tack alla, vi får se hur det blir. Än har jag inget hört av honom. Ursäkta svordomar i inlägg #24 jag ser att det ser fult ut. Ni kan redigera om ni vill
tror tyvärr inte han har rent mjöl i påsen om du dessutom inte har hört av honom ännu …:/ vet att det kan va svårt men du borde dumpa honom. finns bättre killar .
<3 kärlek <3
Jag har inte haft kk, men jag tycker inte alls det är konstigt. Hade känts väldigt obekvämt för mig med. Tycker absolut du kan inleda en diskussion om det i alla fall, eller en till om ni redan pratat om det litegrann.
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
#24 Usch, det där låter inte alls bra. Jag tycker det är tydligt att han inte värdesätter eran relation särskilt mycket. Att träffa sitt ex på liksom "schemalagda" dagar till en början tycker jag är väldigt absurt. Jag har inte någon vän jag har schemlagt att jag träffar två dagar i veckan. Att det inte ens verkar vara spontant..?
Vid det här laget har du säkert redan pratat med honom, men tyvärr låter det inte som en särskild kärleksfull eller pålitlig partner. Alla tjejer förtjänar en kille som väljer en själv framför ett kk! Det minsta man kan begära.
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium