Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 1404 ggr
[Älskamig]
2013-02-16 17:52
0

Förvirrad.

Är så förvirrad.. Min nuvarande pojkvän (har en liten paus tillsammans med honom just nu!) har alltid kunnat göra som han vill. Och det får mig förvirrad. 

Så fort t.ex jag inte svarar honom, är med någon kompis osv, så blir han jämnt så fundersam över att jag är med någon annan. Någon kille (och då menar han att jag kanske träffat ny eller liknande!) .. 
Öhm.. Hans föredetta tjej (den han hade innan vi blev tsm) var, enligt honom, otrogen mot honom med hans kompis. Det tycker jag är hemskt och jag försöker ha en stor förståelse till att han idag är rätt svartsjuk så fort jag är med någon killkompis eller så..

Nu det senaste (ungefär en månad tillbaka!), så har han och jag inte träffats (vi bor en bra bit ifrån varandra), och var kväll så skriver han inte till mig förens när han ska lägga sig. Till och med på helgerna är det så. På dagarna har han ju jobb och så, och det är typ den enda gången han skriver till mig (skiljer ett par år mellan oss). 

Känner mig så ledsen, arg, besviken på att jag bara duger när han inte gör något mer än att är hemma och 'har tråkigt' .. Det är ena anledningen till att jag har tagit en paus. Denna gången reagerade han helt ok, tidigare gånger har han bara ignorerat mig när jag nämnt om paus eller att göra slut (hänt 2 gånger innan).. 

Blir galen och funderar på att göra slut. Men vi har pratat om förlovning och allt vad det innebär, och jag älskar ju honom verkligen, men … Just nu är jag i en situation där jag inte alls är glad på honom… Tycker han bara förstör. 

Vad gör man? Ja, att prata med honom hjälper inte ändå. ._.' 

Kan även tillägga att han erbjudit att ställa upp för mig nu när jag har det tufft. Men jag känner inte att jag har en endaste chans till att prata med honom, när det enda han skriver (ringer har vi aldrig gjort så ofta till varandra!) är om vad man gör och att han ska lägga sig. :/

dejtbar
2013-02-16 18:29
0

Du skriver att du verkligen älskar honom och att ni pratat om förlovning men i andra tråden skriver du att du är kär i en annan?

[Älskamig]
2013-02-16 18:53
0

#1: problemet är att känslorna för min nv pojkvän är inte samma som förut ändå. Känns som han utnyttjar mig och därav har jag tagit en paus med. Han är medveten om att det kanske inte blir vi igen. Jag är kär i båda och har ingen aning om vae jag vill. Tagit pausen för o fundera.

Gur4m1
2013-02-17 09:19
1

1. 'Det är okej att ha i bakhuvudet att han är svartsjuk pga annat som hänt förut så du har förståelse MEN den förståelsen ska inte räcka hur långt osm helst- när du tycker "n är det för mycket" Så ska du göra väldigt klart för honom att det där är misstag hans EX gjorde mot honom och du förtjänar inte att behandlas som hans ex, för du har inte gjort något för att förtjäna det! Så tycker jag ;)

2. Han jobbar, då är det först innan han ska sova som han har den möjligheten? När man arbetar, beroende på vad man jobbar med och hur man är som person med stress osv- skönt att "landa" när man kommer hem, ofta vill man ju även äta, kanske hinna umgås med vänner eller läsa ikapp nyheter, bajsa. Du vet. Sånt. Du är blad det sista han gör på kvällen, för ni bor lång tisär- för han vill kanske spara på det bästa, ha dig tätt inpå innan han ska sova? :) Hörs ni aldrig över sms eller så? Men i ärlighetens namn, du verkar ganska dramatisk utifrån de  problem du uppger, och jag skulle inte heller ha lust att ringa dig det första jag gjorde efter arbetet….om jag var kille.

Sen är ett riktigt hett tips …sluta hota igenom förändringar i er relation med er relation som insats. Man hotar/använder inte pauser/hot om att göra slut som en murbräcka för att förändra saker i en relation till det man tycker är bättre- om det inte är VÄDLIGT allvarligt. Om jag förstått rätt är det en åldersskillnad och ni har inte heller varit ett par speciellt länge?

DU har känslor för en annan kille dessutom. Men samtidigt undrar du varför han inte litar på dig? Kan vara för att det inte känns som att ni har ett speciellt bra eller tryggt förhållande just nu. Du måste nog ta ett beslut och försöka stå fast vid det. Bara för att du inte berättar om dina känslor för någon annan så kan man känna av sådant. Varför skulle han lita på dig utifrån det du berättar för oss?

Hur känns det som att han utnytjar dig om ni knappt träffas, du är den som "har känslor för en annan", vill ha paus, funderat på att göra slut stup i kvarten ;) (okej nu är jag den dramatiska).

Nämn inte att du ska göra slut, ta inte ens upp ämnet om du inte är 100 % på att det är vad du faktiskt vill göra, då du är redo att driva igenom det. Varför skulle han ta dig på allvar menar du? du ha rju "försökt" ta paus och göra slut 100 gånger förut ;/ :(

Låter inte som att du är så mycket bättre för honom än han är för dig, förstår nästan inte ditt problem, förutom att du verkar söka fel hos killen du är med och är med fel kille efterosmd u har känslor för någon annan, mer än den du är med just nu…

Lycka till, min ton är kanske tuff men jag hoppas verkligen att du lyckas reda ut dina känslor och gör ett val du är nöjd med! (utifrån det du skriver så känns förlovning som en miiiiiillsLångtibort-sak- att göra, i ärlighetens namn!).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Älskamig]
2013-02-17 10:50
0

#3: Tack för orden!:)

Problemen är att såhär har det alltid varit för oss. I över ett år nu. Jag har inte haft känslorna för den andra killen förens den senaste veckan. Har känt "den andra killen" i lite mer än ett år med, men vi har aldrig varit närmare vänner eller så, så innerst inne har jag aldrig räknat med att det blir något, även om jag la upp ett inlägg om lite idéer här på iFokus

Vet att jag inte är så mycket bättre än min egna pojkvän, men jag börjar bli orolig att han HAR någon annan. Vet och har nu mer förståelse för att han kanske är orolig över att jag har en annan, men den "andra killen" jag tycks ha/har haft känslor för, träffar jag i princip en gång om året typ. Skulle ju inte kunna bli något. Det förstår väl vem som? 

Det har alltid varit jag som försökt hålla kontakt, få till att vi träffas oftare osv. Vad får jag tillbaka? Kanske ett "god natt sov gott" vid 23.00 på kvällen, när jag själv redan ligger och sover. 
Blir så ledsen rent ut sagt. Och jag vet (fortfarande), att jag inte är ett dugg bättre själv. Men innan allt "jag börjat med" startade, så var det ju jämnt jag som försökte få till så att vårt förhållande blev det bästa. 

Jag tycker inte det är så kul att jag måste meddela han jämnt om vart jag ska osv, för att han är orolig. Men att han själv kan gå på hockey, träna på gym, åka på möten osv, utan att jag har rätt att veta det. Det känns orättvist och jag tänker då att jag "förtjänar" någon bättre. 

Står i valet och kvalet. Men tusen tack för dina ord.

Gur4m1
2013-02-17 11:23
0

Att det inte kan bli något men en önskan ändå finns där- kan ju vara än mer sårande :) Varför är du rädd att din pojkvän har en annan?

MAn ska inte acceptera vad som helst, men ibland när man är olycklig beror det på ouppfyllda förväntningar, saker som ändå kanske inte hade gjort er till ett bättre par, eller kontrollbehov (som ett av många exempel)- Du får kanske acceptera och försöka vända på det till något positivt- att få ett godnatt varje kväll- trots att ni inte bor ihop, är mer än många får. Visst, det finns tjejer som "ååh jag får röda rosor varje dag!! ååhåå!" men sluta jämför dig med dem.

Om det nu är viktigare att få mer än det där "godnatt" och när ni väl träffas, än att vara tillsammans med honom, lösa problemet- antar bara att då ni verkar bo isär att ni har framtidsplaner om att flyttaihop eller närmre varandra.

Jag hatar t.ex att min pojkvän spelar spel- men gud vad vår relation blev bättre när jag bara lärd emig att acceptera "okej jag är med en spelnörd…". Han sköter ju sin del av allt. Skola, hushåll, hygien, sex. Så visst…han får spela…fast det stör mig -_- För jag accepterar den han är och idag är det inte så farligt men visst- jag kna tycka att han kunde använda den tiden till med produktiva saker ;) MEn det är inte min sak att bestämma och stör jag mig på det så blir jag galen och en dålig flickvän =Det tar slut/jag gör slut.

Lite buddha äver det hela- ändra det du kan, acceptera det du inte kan ändra, lär dig se skillnaden mellan dem.

Du kan göra slut, du kan lämna, du kan hitta en lösning(med dig själv/med honom om han vill). Du kan däremot inte…förändra honom, det måste han själv göra/vilja.

Han låte romtänksam, om han bryr sig pga oro- jag berättar alltid åt killen- för ja, om något händer. Men upplever du att han gör det, KRÄVER det, annars blir det svartsjuke drama så…är ju svaret enkelt- sluta. Sluta rapportera in och ge näring till hans sjukliga svartsjuka. Vill du att han ska berätta om sina möten etc? Eller är du nöjd med att ni helt enkelt inte behöver rapportera in till varandra? :) För det är nog det bästa, att man "rapporterar in" av omtanke. T.ex du går hem från affären ensam och är rädd, eller att han är på väg hem från gymmet och bara vill snacka och nämner det i förbifarten.

Är rätt okej att fråga var någon är, det är den där first degree av utfrågning som följer efteråt som är så jäkla irriterande.

[Älskamig]
2013-02-17 11:30
0

#5: Jag bryr mig inte innerst om vad han gör. Men det som retar mig är att för ett halv år sedan hade vi kontakt jämnt. Vi skrev till varandra rätt ofta, främst på helgerna. Men inte ens på helgerna skriver han ju längre. Då skriver han mer när han jobbar än när han är ledig. 

Jag krävde inte att få något på alla hjärtans dag, då jag egentligen inte brukar fira den. Men jag önskade honom en bra alla hjärtans dag, och jag fick inte ens något "tack" eller "detsamma" tillbaka. 

Känner mig inte så guldvärd. :/ Men vill inte göra slut utifall att jag ångrar mig. Vet inte vad jag ska göra :o

Gur4m1
2013-02-17 11:36
0

Låter iofs inte som att han engagerar sig speciellt mycket i dig, han vet kanske det och vet att det ökar risken för att du hittar på annat. Vad vet jag.

Varför skulle du ångra dig? Även om han var kärleken i dit tlvi så finns det fler där ute- oc från det du berättat så låter han inte precis som din drömprins….for life.

[Älskamig]
2013-02-17 11:37
0

#7: Förut kändes det som det, men efter att han inte engagerar sig så värst mycket (och det känns som att jag bara duger när han har tid), så  vet jag sjutton om jag inte ska ta och ge upp.

drika
2013-02-17 11:41
0

skulle dlrig förlova mig om jag inte bott ihop med en person först för tt se tt man vill sependera sitt liv med personen:)

Hälsningar

Fredrika

[Älskamig]
2013-02-17 14:49
0

#9: Det är ju vad man själv vill och har för val :) Känner många som är förlovade och som inte bor tillsammans. Det är en smaksak!

JustMySelf
2013-02-17 22:35
0

Om ni har en paus är det väl inte så konstigt att ni inte pratar hela dagarna? Och det är heller ingen självklarhet att gratta varandra på alla hjärtans dag om man är på paus..?

Har ni satt upp några "regler" om vad som gäller under pausen, har ni bestämt att ni inte ska träffa andra under den? Om inte så gör han väl inte fel i att vara med någon annan?

LinaLj
2013-02-18 07:24
1

Håller med #11. Har man paus i ett förhållande är det ju meningen att man ska vara isär för att kunna tänka igenom saker och få lite distans. Vad är annars skillnaden mellan att vara i ett förhållande och ha en paus?

Med sms'n, hur ofta smsar du honom rent spontant? Har ni pratat om varför han inte smsar och om han tycker att det är normalt att smsa ett kort sms varje dag. Det känns lite som att ni har gått ifrån den där första perioden av förälskelse. När man kan smsa 100 gånger på en dag och är lite plutinuttiga. Till att komma in i den mer vardagliga delen av ett förhållande. Det är helt normalt och det är väldigt vanligt att det blir mindre intensivt då.

Sedan att ni har haft paus tre gånger borde vara en väldigt tydlig markör på att det är något som inte stämmer. Att du dessutom har känslor för någon annan är ytterligare bevis på att allt inte är som det ska. 

Att du har känslor för någon annan är definitivt något som du måste ta tag i. Välj. Antingen vill du vara med den ena eller den andra. Du kommer aldrig att veta vem som blir det bästa. Det är bara att välja en och kapa banden till den andra. 

Att ens fundera på att förlova sig med någon som man inte kan kommunicera med, som man ständigt behöver ta pauser från och när man dessutom har känslor för någon annan är inget jag skulle rekommendera. Innan ni ens funderar på att ta förhållandet steget längre så måste det ju vara ett stabilt förhållande.