Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2674 ggr
ramm5tein_
0

Bra "komma igen"-filmer!

Lite OT, men skulle vilja ha tips på bra "komma igen"-filmer! Menar då romantiska komedier till exempel, eller draman, där någon måste börja om på nytt. Kan vara att någon blir lämnad, sparkad från jobbet, andra tragiska öden som slutar med ett "feel good" typ. Eller att "livet kommer tillbaka".

Är ju många filmer som är såhär, men har ni något bra tips är jag mycket mottaglig! 🙂 extra plus om filmerna finns på netflix 😉

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Amorell
1

Jag kollade på "He's just not that into you", "Something Borrowed" och "500 days of summer". Jättegulliga 🙂

~ Ysmn

ramm5tein_
0

#1 Tack! Då har jag något att skriva upp 😉 är det romantiska komedier eller något annat?

Amorell
0

Tror inte Something borrowed är en romantisk komedi, den är mer bara romantisk.. Jag gillade Eat Pray Love också, självutvecklande-film :)

~ Ysmn

ChristineL
0

Jag skulle föreslå att inte se några romantiska komedier alls! Fick mig att må piss när jag var nydumpad. Jag har inte sett He's not that into you, men jag har läst boken och rekommenderar den verkligen! "Dumpa honom! Han vill ändå inte ha dig" heter den på svenska, gå och köp!

Roamer
2

Yes man, och den andra med Jim Carrey, Nånting och jane. 

Star wars [det är aldrig fel med SW oavsett] 

Röjar ralf, det är grejer det. 

Trassel, hur kan man inte älska en tecknad figur som rynkar på ögonbrynen när alla brister ut i spontandans.

ramm5tein_
0

#4 Oftast är det väl just romantiska komedier som håller på det där stuket, men klart, ännu mer självutvecklande filmer/böcker på något sätt är ju ännu bättre :)

#5 Ja Jim Carrey är ju alltid bra! Star Wars är jag dock inte that into… hehe ;)

citytjejen
0

Instämmer med #3, Eat Pray Love. Jag får alltid lite extra kraft och energi av den för att ta tag i saker. Älskar den filmen!

/Christina

ViaStella
2

Bridget Jones dagbok, både ettan och tvåan får mig alltid på fötter igen!

Gur4m1
1

Mer en "girl power-film", "Whip it" och sen gillar jag den romantiska filmen "Love actually" som du säkert sett redna då dne är rätt så gammal nu men jag gillar att den skildrar så många olika kärleksöden, i olika skeden av livet.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Carrolinline
0

"The vow" är GRYMT bra 😍

Ambrose
0

Skulle rekomendera "Ps. I love you" Skitbra film om ett par som bråkar och har sig, men ändå älskar varandra väldigt mycket. Tyvärr så dör mannen, men han lämnar brev och liknande efter sig för att hon ska kunna gå vidare i livet. Handlar mycket om hur stor roll familj och vänner spelar, samt att man tillslut måste släppa taget. Dessutom så spelar Gerard Butler en av huvudrollerna och han har ju världens underbaraste dialekt 😇

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Underbarn
0

The vow - den är även verklighetsbaserad

The Notebook

Jetaime
0

A lot like love
The notebook
Blood diamond
Gattaca
Åter till Cold Mountain

pinku
0

Jag gillar "As good as it gets", har för mig att den heter "Livet från den ljusa sidan" på svenska. Är inte speciellt förtjust i Helen Hunt, men de andra skådisarna är riktigt bra i den filmen.