Första träffen - råd!
På fredag ska jag träffa en kille jag träffat online för första gången "IRL". Pirrigt och väldigt väldigt väldigt nervöst.
Jag var (och är) väldigt kritisk till nätdejtning men har blev övertalad att prova. Många killar har man skrivit med, men ingen har känts sådär "rätt".
Vi pratade först via dejtingsidan, därefter blev det facebook, sedan skype. Och ja - jag TRIVS väldigt bra att prata med den här människan. Vi har många gemensamma intressen och liknande humor. Att sitta fyra timmar på skype i sträck och bara prata och fråga frågor har inte varit några problem! Han skickar SMS både morgon och kväll, dessutom ett antal mitt på dagen brukar det bli. Konstigt nog känns det som om vi känt varandra hur länge som helst.
Ja, kortfattat känns allt jättebra. Och vi har snackat i kanske två veckor varje dag. Så jag vill verkligen träffa denna människa - och han vill träffa mig.
Men.. grejen är att han bor rätt så långt bort. Vi har gemensamt pratat om att träffas och beslutat att han ska åka till mig. Men att åka fram - och tillbaka under en dag blir ett sjuhelsikes bilåkande. Så - vad göra? Förslagsvis kan han ju sova över, men det känns ändå lite konstigt med tanke på att jag aldrig träffat människan. Eller?
Tips och ideer!?
Kan han ta in på något hotell eller liknande billigare alternativ i närheten av där du bor?
Jag skulle inte våga ha någon att natta över vid första träffen även om vi pratat i timmar. Jag skulle vilja ses irl först
Vandrarhem brukar inte vara så dyra.
Jag har haft män sovit över på första dejten - och det har varit både lyckat och inte så lyckat. Men jag föredrar faktiskt att ses på ett café t ex. Att ses offentligt första gångerna är viktigt, för hur trevlig man än är på nätet och i telefon - så vet man inte vad det är för person irl.
Om det är himla långt, så skulle jag mötas på mitten. Är det riktigt riktigt långt. Låt säga Sthlm-Göteborg - så skulle jag mötas på mitten och båda boka hotell (varsitt rum).
Jag har pratat med män som man klickat med riktigt bra per mail och telefon, men som kraschat då man träffats. En dejt skulle inte åka hem förrens 5 timmar senare och jag höll på att avlida av att vara artig och stå ut. 😐 Fick lite fint tvinga honom att ta ett tidigare tåg, eller om det var buss. Så man vet inte förrens man träffats. Man brukar säga att det tar 20 sekunder att veta om man klickar eller ej irl. Sedan kan en person självfallet växa i ens ögon efter en middag. Eller tvärtom…
Jag önskar dig lycka till i vilket fall. Detta kan ju vara han med stort H. 🙂
Jag har låtit killar sova över redan på första dejten men alltid gjort klart för dom innan att det är soffan som gäller om jag inte säger annat.
Hoppas det känns lika bra för er i verkligheten som på nätet :)