Bara ute efter sex?
Jag har nyss kravlat mig ut ur ett förhållande som varade i strax över två år. Det var fint och trevligt, men vi växte ifrån varandra, gled isär. Vi är idag vänner, men ingenting mer. Mitt X hade en vän som jag haft en del kontakt med, men bara under kompisgränsen, såklart. Han frågade ofta om min relation, vad jag gjorde, hur jag mådde, jag jag var lika dan. Efter att jag och mitt X gjorde slut har jag träffat denna kompisen några gånger då han bor nära mig och han har hjälpt mig med lägenheten då jag nyss flyttat hit, till samma stad han bor i. För ett tag sedan var jag hemma hos honom, det var sent, och han erbjöd mig att stanna över natten. Jag tvekade inte; det var kallt ute och klockan var mycket. Vi har sovit tillsammans tidigare innan jag fick min bostad för att slippa pendla så långt till jobbet, detta helt oskyldigt. Vi delade säng, och lade oss på varsin sida. Jag somnade, men vaknade snart av att han kröp närmre, höll om mig. Jag svarade på samma sätt, och detaljer utöver det känns oviktigt. 😉
Vi träffades dagen efter igen hemma hos honom då jag var tvungen att låna en sak av honom, och hans kompis var där samtidigt. Det var hemskt krystat, men vi försökte samtala normalt. Efter det har vi inte hörts av alls, och detta var nu 2-3 dagar sedan.
Jag tänkte bara höra vad ni tror, rent nyfiket, -var han bara ute efter sex? Jag känner mig så sjukt förvirrad, men vågar inte fråga, även om jag såklart vet att det vore det mest lämpliga.
Helt omöjligt att svara på eftersom vi inte känner honom.
Men eftersom det var krystat efter så kanske det finns känslor med i bilden? Annars bryr man sig väl inte?
Att utgå från att en kille bara var ute efter sex känns…fel på något sätt. Han har visat intresse för dig och ni BÅDA TVÅ hade sex med varandra men vet du vad skillnaden är? Han har brutit "the bro code". :)
Sen, varför sklle han prata om det mer än du vill prata om det? :) Du får nog ta mod till dig om du vill klara ut detta. Sen är ju sexinte automatiskt "nu är vi mer än det vi var före sexet!". Sex med en vän kan ju även orsaka att man änner sig olustig i varandra snärvaro för man vet inte vad dne andre vill/man själv vill MED relationen längre, så då undviker man det hellre.
Så det enda sättet att få svar är att prata om det med honom. Vet du själv vad du vill? Är ditt ex okej med detta tror du?
Jag började efter 3 månader att dejta mitt ex´s kompis (de var inte esn speciellt nära vänner rent så- de spelade/åt pizza ihop ibland). Mitt ex blev _helt förstörd_ och även om VI är vänner idag så har det tagit 5 år och han är fortfarande småbitter och känner sig sviken av sin vän. För han förväntad sig annat av sin killkompis (The cro code- hänvisar alla mig till när jag undrade varför han ens skulle bry sig).
Själv tycker jag att sånna där regler är larviga men det kan vara så att din nya vän funderar över vad ni riskerar, om ni KAN bli ett par, om det är värt det eller finns en risk där. Sånt ni borde tänka på också kanske.
När du slutligen hade sex med honom, innan det, var du alls romantiskt intresserad av honom? Lät osm du beskrev honom som en högst platonisk vän. Men efter sexet skulle du vilja ha mer? Villd u ha mer OM han vill ha mer? Eller har du känt så en tid och blev glad av hans närmande? Det kanske bara var sex, kanske ganska mysigt? Fundera över så du inte ersätter ditt ex med honom.
Lycka till!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Mitt x skulle vara okej med det. Vi har av en slump diskuterat det detta ämne tidigare, och vi är båda okej med att dejta/or whatever med varandras vänner, bara vi visar respekt för varandra. Mitt X och den andra killen är inte längre särskilt tighta, de hör aldrig av varandra, men har varit bättre vänner förr. Det var nu ett antal månader sedan jag och mitt X bröt upp.
Jag har varit löjligt intresserad av den här killen, men det hade lagt sig, ända tills då, då det blossade upp igen. Jag känner mig bara så löjligt vilsen.
Och ursäkta, jag formulerade mig dåligt. Jag menar såklart inte att jag anser att killar bara är ute efters sex, jag syftade på detta specifika fall. 🙂
Jadå :D Men då ska du ta kontakt och prata med honom, just nu kanske han undrar över samma saker som du grunnar på. Du väntar dig att han ska höra av sig, han gör kankse samma sak? :) Så.. hör av dig! :D Inget förändras av att du hör av dig, annat än att du vet/ni får reda ut det som hänt. Var öppen och ärlig bara.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Men kanske du höra av dig till honom? =)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#5 Jag har nu gjort det!
Tack för alla svar!
#6 Hur gick det? :)
Haha, alltså - nej. Inte som jag önskat. 😕