Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 7201 ggr
jn84
2007-07-08 17:57
0

Kyss-ångest

I fredags var jag ute på krogen och gjorde nåt som jag aldrig trott att jag skulle göra nånsin!

En killkompis som jag inte känner särskilt väl men som jag alltid lyckas stöta ihop med ute och som är grymt trevlig, lovade att han skulle önska låten jag ville höra om jag gav honom en puss. Jag var alldeles för onykter och kysste honom av någon anledning på munnen med tunga och allt. Det betydde ingenting, var inte upphetsande och blev inget mer. Det var ungefär menat som en puss på kinden, det bara blev en kyss istället. 

Men nu har jag en sån jävla ångest! Jag har ju pojkvän! Helst skulle jag vilja säga till honom vad jag gjorde, men jag tror inte han skulle fatta det oskyldiga i det hela. Dessutom har vi haft det skitkasst tillsammans den senaste tiden, knappt träffats eftersom vi jobbat olika tider. Och nu när det har blivit bättre känns det så onödigt att sabba..

Ska jag bara glömma? Eller borde jag berätta ändå?

Fattar inte varför jag gjorde så. Jag är ju intresserad eller attraherad av honom! Inte ens lite… Och det var ju inte alls upphetsande eller så att kyssa honom.

Cinacarina
2007-07-08 19:21
0

Svårt att svara på.
Finns det någon risk för att din pojkvän kan få reda på det här från annat håll?
I så fall skulle jag nog berätta, det är ju bättre att det kommer från dig än från någon annan. Då kan du ju också förklara att det inte fanns någon känsla bakom och att du var onykter.

Finns det däremot ingen risk att han får reda på det då skulle jag kanske inte berätta då ni ändå har det lite svajigt just nu.

Lycka till!

abbis
2007-07-08 21:05
0

Skulle inte berätta detta…Kan få ödestigra konsekvenser tror jag .Om han mot all förmodan skulle få reda på det får du väl säga att det va en fyllegrej som du inte ens tyckte va viktigt att berätta..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

jn84
2007-07-08 21:23
0

Tack för svaren. Jag har bestämt mig för att bara glömma. För det var ju verkligen ingenting som betydde något så varför sabba hela relationen.

Ceciliaolucifer
2007-07-09 00:36
0

Ibland gör man saker man inte riktigt kan förklara. En sån här liten grej kan få stora oanade konsekvenser, just av den anledningen att det har varit lite kämpigt på sista tiden.

Om jag var du så skulle jag se det som en erfarenhet. Ångesten du får av den här händelsen kanske ger dig den lilla extra energin som behövs mellan er just nu?

Lycka till! :)

Rita-S
2007-07-09 13:00
0

Jag tycker nog inte en kyss va hela världen, och om en sån liten bagatell skulle välta omkull det ni forsöker rädda kan det ju va på sin plats att bara glömma det. Frågan är ju hur det skulle se ut i fall grabben skulle få reda på det via bakvägar då, men det behöver inte bli stora konsekvänser ändå. Personligen skulle nog jag berättat för min mann, men det är inte alltid sanningen är det bästa valet vilket är nåt jag har lärt mig hårt och brutalt gjennom mitt liv.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

zeretki
2007-07-09 16:40
0

Det beror helt på hur din pojkvän är och hur du känner det. Ibland är det bättre att vara tyst, ibland är det bättre att berätta.

qwerty
2007-07-09 19:50
0

Då får väl jag skilja mig från mängden då, jag hade absolut berättat, anser att hemligheter och lögner inte har i ett förhållande att göra. Du får ta de eventuella konsekvenserna av ditt handlande.

Om du har varit aktiv här de sista veckorna så vet du kanske att min flickvän gick snäppet längre än dig på fyllan, dock med lika lite känslor inblandade, men hon berättade det i stort sett med en gång när hon kom hem. Jag valde att fortsätta vara ihop med henne men det är inte lika säkert att jag hade gjort det om jag hade fått reda på det från annat håll. Då hade jag haft väldigt svårt för att generellt lita på henne i fortsättningen.

Visst, hade hon lyckats hålla det hemligt så hade det besparat mig mycket lidande men då värdesätter jag mer att vi är ärliga mot varandra än att vi har en låtsas-idyll.

Hur du än gör, så lycka till med förhållandet och ta det lugnt med spriten i fortsättningen.

bubbelbubbel
2007-07-11 02:45
0

jag hade nog också berättat, jag är bedövad med ett samvete, och det skulle bokstavligt talat äta upp mig inifrån om jag gick och bar på en sån hemlis. även om det inte betyder något..

etteko
2007-07-11 18:13
0

Jag skulle också berätta. jag säger som bubbelbubbel,mitt samvete hade ätit mig helt och hållet. Om du vet att det bara var en dum grejj som inte betydde något så kan du fundera ut ett bra sätt att lägga fram det.. jag vet också att min pojkvän, precis som qwerty, skulle vilja att jag sa något om det ändå inte betydde något.. får han veta det på annat håll så är det mycket mer troligt att han kommer tro att det betydde något eftersom du valt att inte säga något.

CarolineO
2007-07-12 10:29
0

Jag har varit i samma situation och jag berättade direkt för min sambo. Tyckte det var lika bra eftersom jag hade velat höra det från honom och inte på omvägar om det hade varit tvärt om.
Det hör till saken att vi också hade det dåligt när detta hände och jag funderar på om det kunde vara så att det var mitt undermedvetna som såg till att det hände…. Kanske behövde jag en anledning till att vårt förhållande skulle ta slut… Dock tog det inte slut med min sambo, utan han förlät…        Det har jag ibland tyckt var skönt och ibland kan jag tycka att det var lite synd… Men så är det ju, alla förhållanden går i vågor.

Grodan
2007-07-12 10:42
0

Jag hade också berättat… det är därför jag är singel för det mesta… Flört

Varför du kysste honom? För att du kunde och för att du ville - du behövde säkert veta att han var usel att kyssa och att din pojkvän är överlägset godast att smaska på! Tror jag.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gollumina
2007-07-13 20:15
0

Jag tycker inte det låter som nån större grej som så eftersom det nu inget betydde för dig. Men du verkar ha ågren och det är bara du som vet om du verkligen kan glömma händelsen och gå vidare. Om du vet att du kan släppa det så låt det vara och gå vidare som om inget hänt. Känns det däremot jobbigt att gå bakom ryggen på din kille om det så ska du såklart berätta.

Har ni det knackit redan så är det väl bättre att vara ärlig och rak men att du betonar att det verkligen inget betydde.

Jag brukar tänka som såhär: OM MAN VÄNDER PÅ DET HELA.

Om din kille gjort nåt liknande oc hdet inget betydde; hade du uppskattat att han berättade det eller hade du blivit förbannad/svartsjuk?

Jag råkade kyssa en tjej på krogen och jag berättade det för min kille efteråt. Just för att det känns bäst att ha ryggen fri ifall någon nu får för sig att berätta för honom. Då har jag iallafall varit ärlig. Och att han slipper känna sig dum ifall andra vet och inte han. Han blev väl inte så glad men vet ju att det inget betydde. En relation ska ju bygga på tillit och rakhet men vissa saker kan man undanhålla just för att undvika onödiga konflikter och bråk. Om man nu inte orkar ta en konflikt om en rätt oskyldig grej.

På nåt sätt får man lita på sin magkänsla.

jn84
2007-07-13 23:00
0

Min magkänsla säger nog mig att det är bäst att inte berätta. För jag tror ärligt talat att han inte skulle förstå. Han skulle bli jättesvartsjuk och gnälla så fort jag vill gå ut. Och det kommer ALDRIG att hända igen, det var ju så onödigt och jag ångrar mig.

Om jag vänder på det och tänker att det var han som kysst någon så skulle jag inte vilja veta. Jag skulle nog bli mer sårad av att veta än att inte veta. Och fick jag reda på det av någon annan senare så skulle diskussion komma då, men sa han att det inte betydde nåt och aldrig gjort det mer så tror jag att det skulle kännas okej.

Kysste jag en tjej skulle jag nog berätta, för det skulle han inte se som något "hot". Men det skulle han göra när det handlar om en kille, fast den kyssen betydde lika lite som om det hade varit med en tjej..

MissPink
2007-07-14 15:47
0

Det här med att kyssa en tjej har hänt mig med och jag berättade det för min kille som inte heller såg det som ett hot; precis som du skrev #13. Du skrev att din kille inte skulle se det som ett hot.

En kyss är ju en kyss; undrar varför killar ser det som ett mindre hot när det handlar om att man kysst en tjej. Egentligen så är det ju inget mindre hot.

Om du inte berättar om kyssen som inget betydde; fixar du att gå vidare med det? Att du också kan glömma. För det är ju inte bra för en om nåt sitter och skaver i en. Jag hade nog gjort som du; inget berättat. Onödigt liksom om man nu vet att det blir mer tjaffs och att ens kille skulle bli sotis. Ja, då skulle han ju inte vilja att man gick ut utan honom och man skulle få höra det år ut och år in. Hoppasd u hittar nåt slags avslut på det. Lycka till.

Gullan402
2007-07-15 00:36
0

Jag skulle ha berättat det… tror på att ärlighet varar längst! Hade själv blivit vansinnig om jag blivit "utsatt" för det o inte killen berättat det själv utan att det kommit fram bakvägen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!