Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 5612 ggr
majaliten
0

Komplimanger, smicker, bra Raggar repliker

Ja va tycker ni är en bra komplimang ,smiker och bra ragnings repliker Jag vill höra er åsikt . Det beror på vem personen är men alla smiker och komplimanger är trevliga . Är det rätt person någon jag tycker om . Då är det ok om det är lite sliskiga men inte för sliskiga . Är det från någon jag värkligen är kär i får han va hur äklig som hälsat nästan. Men jag älskar att höra trevliga saker om mig själv Men ragnings repliker är jag inte bra på vill gärna höra vad de finns och bra tips om man vill ragga lite försiktigt på en kar . Utan att bli för på :D

[Yllhilda]
1

Det är en svår fråga du kommer med.

Jag har aldrig förstått vad folk räknar som bra raggningsrepliker.
Jag fick en bok med "dåliga raggningsrepliker", och i den fanns ALLA repliker jag någonsin hört! Roliga, seriösa eller heltokiga. Flera av dem var ju inte dåliga alls. Vi kan därmed dra slutsatsen att jag har dålig smak, så jag återkommer när jag har något konkret. 😛

ChristineL
0

Det finns inga bra raggningsrepliker :P Det är bara att köra på att vara sig själv. Raggar man upp någon man inte känner blir det ju extra svårt då man inte vad den personen gillar.

Jag har fått höra "Åh, vad trevligt det är när Kvinnor står på knä framför mig" av en sliskgubbe. Jag vet inte om jag hade tyckt det var särskillt roligt även om det var en snygging.

Vad som är gulligt, som min man gjorde första gången vi träffades på krogen, var att ta med min kompis till baren för att få reda på mer om mig och vad jag dricker.

Smicker och komplimanger kan ju också i stort sett vara vad som helst. fina ögon, hår, kläder, bra jobbat med det och det…

LinaLj
1

Vad man än använder för raggningsreplik låter det alltid lite tillgjort, det är liksom inbyggt i själva stilen. En lyckad raggningsreplik är nog den som får ett leende som belöning. En som fick mig att le när kille sa den till mig var:

"Bli inte rädd om en skäggig man i röd kostym stoppar dig i en stor säck, det är bara tomten för jag tänker önska mig dig i julklapp"

Vad gäller komplimanger så gäller det att de är ärliga och inte bara rent slentrianmässiga. Om någon tex säger att mitt hår är så vackert och så har jag inte tvättat det på fem veckor och det ser ut som ett råttbo, så ger det inte direkt ett bra intryck. Då avfärdar man den personen som insmickrande och falsk.

majaliten
0

1 aa gör det :D Jag var får olika typer av smiker men det jag gillar är ödmjukhet och i tr allt för snuskiga skämt då blir jag av tänd

Sweelin
0

Vad är smiker?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

JustMySelf
0

#5 Tror hon menar smicker.

Sweelin
0

#6 Aha okej 🙂

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

majaliten
0

Aa prescis min autocorect spökar

Roamer
0

De enda bra komplimanger är de som är ärligt menade, och är det inte det, LÅT BLI. Att få höra nått som man ser i ögonen inte är sant på avsändaren är en förolämpning och personligen tar jag hellre en lite mindre överdådig komplimang som är ärlig och genuin än något som är skrivet av en poet. Det behövs inte mycket för att fånga någons intresse om det är ärligt och kan räcka med "vilka fina ögon du har" eller "du doftar gott". Gör inga hollywood försök, för de känns bara avtändande.

pyromanen
0

Håller helt med #9. Ärligt är det enda som duger. Oärligt/krystat är sämre än ingenting.

Aniara4
1

Håller med, det värsta som finns är klyschor som dessutom är uppenbart osanna. Som när jag var med på en dejtingsida och fick copy+paste-mail om mina vackra ögon - när jag inte hade någon bild, eller hade en bild där man inte såg ögonen.

Sen tror jag man ska tänka så lite som möjligt på att "ragga" och mer på att det är roligt att träffa folk och prata med okända, oavsett hur det slutar. Är man öppen och social (vilket förstås är svårt att bli på beställning) brukar det vara lätt att hitta något att kommentera eller börja prata om. Jag har i alla fall alltid haft ganska lätt att babbla på med vem som helst, men så fort jag blivit det minsta intresserad har hjärnan stängt ner helt så jag knappt har kunnat svara på tilltal. Men när jag lärde mig att ta det mindre allvarligt och prata med attraktiva personer precis som med vem som helst släppte det.