Ensamhet
Jag känner mig oftast aldrig ensam. Har vänner, pojkvän och familj. Men just idag känner jag mig väldigt ensam. Har bronkitinfektion och smittar tre dagar till och äter penicillin. Det innebär isolering i min lägenhet och det känns så ensamt. Mamma är den som står mig närmast, min bästa vän, och hon är bortrest över en månad till så vi kan inte ens prata i trle som vi brukar då vi inte träffas. Hur botar ni er ensamhet? Min bok är slut så jag har inte ens något att läsa.
Jag brukar strack-kolla pa serier och pyssla.
1 får se om jag kanske kan rota fram en film. Och städa kan jag sysselsätta mig med imorgon.
Min pojkvän har nyligen gjort slut med mig så jag känner mig också väldigt ensam =( Mina vänner är fullt upptagna med sina liv och det är inte så ofta jag träffar dom. Just nu håller jag på att skriva uppsats så det tar ju en del tid, och jag åker till stallet och rider några gånger i veckan, men annars så gör jag inte mycket mer =/ Det blir ju typ datorn och tv:n när man är hemma.
#3 Usch vad tråkigt :(
Så sitter jag här och gnäller!
Ja, datorn och TV blir det här med. Och böcker när jag inte läser ut dom :P
Har du inte stora litterära krav så har harlequin gratisböcker i form av veckoföljetonger på sin hemsida. http://www.harlequin.se/veckofoljetong.html
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#5 Tack, ska kika på det :)
Åh, hur gör vi. Vi är ensamma på riktigt, jag och min son. Inga släktingar och få vänner som har tid att ses IRL. Min son går i skolan, så han träffar ju folk där, men annars är vi rätt isolerade och blir rädda om någon plingar på dörren faktiskt, för det är så sällsynt någon hälsar på.
Vi försöker hitta på saker själva. Gå på promenader, ta en cykeltur (vid barmark), spela olika spel, titta på film, rita, pyssla, lyssna på musik osv.
Då jag är sjuk så brukar jag bli däckad, för jag är så hårt pressad annars och blir helt utslagen tyvärr. Då går minsta energi till att ta sig till apoteket eller laga mat till barnet.
Men hade jag inte feber vid sjukdom, så skulle jag nog som ovan läsa böcker (Jag har massor av böcker hemma, så jag kan läsa om utan att minnas allt) eller kika på tv/film. Dator är ju bra med, men själv blir jag rätt trött av att sitta vid datorn, speciellt om jag är sjuk. Då brukar det göra ont i ögonen av att sitta så nära.
Krya på dig!
Tack Snövit!
Jag älskar att vara ensam! Men dock inte för mycket 😉
Jag brukar städa och fixa i hemmet, sätta mig ned i soffan och bädda ner mig under filten och slå på en riktig drama! Så kan jag sitta där och böla för mig själv 😃
Annars så spelar jag, tar hand om katterna våra, är inne på iFokus och passar på att plugga 🙂
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jag säger som #9, jag älskar att vara ensam.
Jag får tid att tänka på alla de där "enormt viktiga" frågorna som verkar surra runt i hjärna. Med en god bok och en kanna te kommer jag långt, jag har ett par böcker som är favoriter som jag har läst säkert åtta gånger men gärna läser ett par gånger till.
Sedan kan jag sätta på musiken riktigt högt och vråla med bäst jag vill utan att bry mig om hur jag ser ut eller låter.
Jag kan laga vilken mat jag vill, hur konstig eller annorlunda den är. Eller provbaka den där nya kakan som jag är lite orolig ska bli total katastrof, men vad gör det om ingen vet att jag har bakat den 😃
Sedan kan jag titta på alla underliga filmer och serier som ingen vettig människa förutom jag gillar.
Eller så kan jag gå en hel dag i linne och trosor och bo under filten i soffan och dagdrömma bort dagen. Utan krav och utan måsten. En lisa för själen.
Jag är ensam väldigt ofta, ibland kan det ju vara skönt men oftast hatar jag det.
Jag brukar försöka hitta någon att spela LOL med, det finns många i stan där jag bor som spelar det, då har man någon/några att prata med i skype också. Har ingen tid att spela så brukar jag kolla på serier och film. Pysslar lite med djuren osv. Har jag lust kan jag också städa lite ordentligt.
Mvh Linn

brukar göra storkok eller baka. fylla frysen med bröd för veckan och mat så vi bara kan värma något när vi kommer hem. har flyttat med sambon 50 mil från vänner och släktingar, och sambon kombinerar 100% skola och 40% jobb, så det är mycket tid att slå ihjäl själv.
Jag hatar att vara ensam en längre tid. Just nu har jag tur att jag har mina råttor som jag kan roa mig med när ingen annan kan eller vill.
Annars brukar jag sätta mig framför någon bra serie (som man inte kan sluta titta på) eller städa! Ja, jag tycker om att städa. 😟