Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 996 ggr
[AndreaPirlo92]
0

Tips på vad man kan göra.

Jag bor i en helt ny stad och känner mig ganska ensam om dagarna. Min sambo jobbar om dagarna och jag pluggar på distans, vilket gör att jag knappt kommer ut och träffar människor. Försöker hitta på saker hela tiden men nu efter ca 4 månader börjar det bli drygt. Har funderat på att börja nån kurs eller skaffa nått nytt intresse, men vet verkligen inte hur jag ska börja. Kan ju tillägga att jag knappt har pengar heller vilket förstör en hel del. Tips på vad en 20 årig tjej kan göra om dagarna?

VildaVittra
0

Bli dagmatte. Då kommer du tjäna lite pengar (70-100 kr per dag ungefär), få sällskap av en hund och träffa massor med människor som vill hälsa på hunden eller som har hund själv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[AndreaPirlo92]
0

Vad innebär det mer? Och hur blir man det? Om man ska ha hundarna inomhus så går det kanske inte eftersom jag har två katter… 🤔

VildaVittra
0

Man har hunden hemma hos sig själv eller är hos den som äger hunden på dagarna när ägaren jobbar. Man går på promenader och busar, kanske tränar hunden lite om ägaren är okej med det. Dagmatteannonser kan man hitta på blocket och på grannar.se.

Det går alldeles utmärkt att ha hundar och katter ihop, det enda man gör är att hålla koll i början tills dom vant sig samt sätta ett kompostgaller i en dörröppning så katterna kan få en frizon.

Säg från början att du har katt, så kommer ju ägaren ha möjlighet att neka om den har en notorisk kattjägare. Raser som ibland har svårt för katter är JRT och huskys. Men det är väldigt individuellt, jag har huskys tillsammans med katter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[AndreaPirlo92]
0