töntigt?
Tycker ni att det är töntigt och inte "passande" att resa utomlands med sin mamma när man som jag är 26 år?
Min sambo sa i ett bråk vi hade helt plötsligt att det är töntigt och nörd varning att resa med sin mamma när man ska vara vuxen som jag. och att jag borde tänka på hur folk kan tycka om mig.
Jag själv blev jätte arg och ledsen när han sa så för jag tycker då aldrig man är för gammal för att hitta på saker med sina föräldrar och jag tycker det är jätte trevligt att resa med min mamma.
Tycker att det är han som är töntig om han säger så ärligt talat. Jag är vuxen men jag hittar på saker med min mamma rätt ofta, i morgon ska vi på bio tex. Bara för att man blir vuxen och flyttar hemifrån så slutar man ju inte umgås med sina föräldrar, om det inte ligger något mer bakom då.
Jag håller med dig TS. Det är bara trevligt att resa med sina föräldrar trots vuxen ålder. Det kan stärka relationen också. Som #1 säger så är det din sambo som är töntig som säger så!
Han kanske har en sämre relation med sina föräldrar, så han är avundsjuk, och försöker att hacka på dig för att du har en bra relation med dina föräldrar?
Herregud.. jag gör massvis med min mamma. Hon är min mamma och min närmsta vän. Förutom shoppat och rest utomlands med varandra har vi även haft samma gynekologmottagning (olika läkare men samma mottagning och hade oftast samma tider) 😛
Jag gör gärna massa saker med min mamma.. hon känner ju mig bäst, så varför vill jag inte vara med henne då liksom? Är det inte det vi alla strävar efter, att vara med folk som känner oss in på djupet men ändå accepterar och älskar oss?
Man ska passa på att vara med sina föräldrar medans man kan! Dom kommer inte att leva för alltid och inte heller orka hänga med på allt! Väldigt elakt och faktsikt tycker jag att det är omoget av din sambo att tycka så. När man är 15 och föräldrarna är pinsammast i världen kan jag förstå att man tycker så. Men när man är vuxen ska man tycka om sina föräldrar, om dom nu förtjänar att tyckas om.
Skit i vad han säger och vad alla andra tycker! Vill du resa med din mamma så gör du det, vad andra tycker om det har absolut ingenting med det att göra.
Mvh Linn
Nä, man är aldrig för gammal för att hitta på saker med sina föräldrar :) de är ju en stor del i ens liv, ska man sumpa det bara för att man blir vuxen? NÄ! :D
Min mamma är min bästa vän. Har rest med henne i vuxen ålder och lär gör det igen. Ingen jag känner reagerar på det, inte på ett negativt sätt i alla fall. De är vuxna nog att uppskatta en bra relation.
Menar din pojkvän på att man ska sluta träffa sina föräldrar, sluta ha en relation när man nått en viss ålder?
Osar svartsjuka lång väg. Antagligen både på att du har en så bra relation med din mamma och på att du ska resa. Att han lägger in en kommentar om vad andra människor ska tro är skrattretande. De flesta människor finner fungerande förälder/barn relationer som något fint.
Antagligen sade han detta för att såra sig i bråket, eftersom jag förmodar att han vet hur mycket du tycker om din mamma. Vilket bara visar på vilken låg människa han är som måste ta till med sådant.
Bråka är okey, men inte att medvetet såra den man påstår sig älska.

Vilken idiot/ tönt till sambo!
Tänka på vad folk tycker om dig, bra recept för att ge folk ångest…
Att kalla en sådan sak för täntigt och nördigt och att "man ska tänka på hur andra ser det" låter som att tönten är han själv. Låter lite som avundsjuka, är han ledsen/sur över att han inte får följa med? Att du inte reser med honom? Eller vad är hans problem med upplägget?
JAg åkte utomlands med min mormor när jag var 17, det var jul kul som helst! Är så glad att ha det minnet idag. Dessutom bjöd hon mig, och även om det varit "häftigare" att resa med ett tjejgäng så skulle jag inte byta ut det. Måste allt vara "coolt", det är ju din mamma- ni delar en fin upplevelse tillsammans och umgås. Nä, det där låter mest som avund.
Jag var i din pojkväns sits för några år sedan när mina svärisar tog med sig min pojkvän utomlands. Jag var inte superglad åt det hela men handen på hjärtat så var det för att JAG gärna hade åkt med honom ^_^ inte för att det är löjligt att en vuxen man åker bort tillsammans med sin familj. Nu var det hans föräldrar han åkte med och de hade det jättemysigt tillsammans och skapade egna minnen.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Var ligger töntighetsfaktorn i det? Och töntigt och nördigt är inte heller samma sak ;)
Jag och min mormor bussade till Paris för fem år sedan och jag har bilat med mamma till både Lubeck och Hamburg, inget konstigt med det :)
/Christine
Att resa med sina föräldrar är inget konstigt eller töntigt alls.
En jag känner har fått förslag att resa med sin mamma också, dock har det krockat lite med han och hans partners planer att resa själva. Partnern vill hellre resa på tu man hand trots att det är lockande med resan med hans mamma också, de har svårt att bestämma sig. Men ordet töntigt har inte använts.
Ja jag undrar med det!! kan inte förstå vad det töntiga är!
Nej då vi har rest ihop jag och han. och han vill inte resa just nu säger han så avundsjuk på det är han nog inte.
Men däremot har han ingen bra relation med sina föräldrar dom bråkar typ jämt när han väl hälsar på eller ringer till dom.
jag har väldigt bra kontakt och relation med mina föräldrar och har rest några gånger med mamma och ska det nu igen och i bråket då så tog han upp det när vi inte ens pratade eller bråkade om det.
Jag tänker fortsätta resa och umgås lika mycket med mina föräldrar för jag anser att han har totalt fel. Men ville bara se vad ni andra ansåg.
Både han och hans föräldrar säger ofta att tänk på vad andra tycker eller tänker och jag har alltid lärt mig att skita i vad andra tycker och tänker och göra det som känns bra för en själv men han är inte alls uppvuxen så. hmmm….
Ser inget töntigt i att ha en fin relation med sin mor och kunna uppleva världen med henne. Det är guld värt!
Han kanske är avis för han kanske inte gör sådant med sin far (eller mor) ?
Va?! Aldrig hört något sådant trams. Man kan väl hitta på vad man vill med sin förälder, de är ja bästa vän hos många och man kan ha väldigt kul med dom. SÄRSKILT när man vuxit upp och är vuxen som du, kan jag tycka :)
Jag har också väldigt bra relation med min mamma och hon är en av mina bästa vänner. Det är ju nu när man är vuxen som man kan umgås "på samma plan" :)
Mamma brukade ofta komma och sova över hos mig (innan jag flyttade till annan stad) och vi lagade mat och kollade på film och hade det mysigt. Jag har aldrig tyckt att det har känts konstigt.
Jag är också väldigt nära min bror. Vi är jättebra vänner, har samma humor och kommer väldigt bra överens. Hans ex fick dock för sig att vi hade en sexuell relation bara för att vi umgicks mycket.. Jag blev helt chockad, tänkte folk så om oss? Men nej, alla andra vet ju hur nära vi är i vår familj och många av mina vänner har likadana relationer till sina syskon/föräldrar.
Jag tror mer att det är såna som själva inte har så bra relation med sin familj som drar såna slutsatser.

Haha, jag åker utomlands med min mamma i morgon. Det ska bli skitkul. Ifall jag nu skulle bry mig om vad någon annan tycker så har alla jag berättat det för tyckt att det låter jättetrevligt. Att ängslas över att andra kanske kan ha synpunkter på vem man umgås med och huruvida det är coolt eller inte låter däremot oerhört omoget, osäkert och, ja, töntigt. (Inte nördigt däremot, det är ju något helt annat.)
Dessutom. Att ta till såna argument när man bråkar, som inte har med saken att göra utan bara är till för att förminska och trycka ner den andre och försöka få den att känna sig dum, det är faktiskt inte ok. Det är en sak att bråka och skrika att du lyssnar ju inte på vad jag säger, jag är trött på att plocka upp dina strumpor, om du har sagt att du ska komma hem kan du inte bara stänga av mobilen och vara ute till tre, eller vad det nu är, men en helt annan att faktiskt säga nedvärderande saker om varandra. "Jag blir irriterad på det du gör" är inte samma sak som "du är en värdelös människa". Då är man ute på djupt vatten tycker jag.