Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1047 ggr
idaeriksson1
1

Ex med bästa vän

Alltså…

Hur hade ni reagerat på detta?

Jag och min pojkvän var tillsammans sedan jag var 15 år, jag är nu 24. Vi förlovade oss, köpte hus och allt det där. Han är två år äldre än mig.
I höstas tog det slut.

Fick reda på att han "raggade" på flera av mina vänner. Dom svarade knappt på detta, men det gjorde ont i mig att han inte kan hitta egna tjejer att ringa och dryga sig på.

Under denna tiden stod han kvar på huset, eftersom jag inte får lösa ut hans 50%. Det var jag jättetacksam för. Detta skulle lösas senare de här året.
Han var hemsk i höstas, så himla elak och med hans ord uttryckte han det "ju elakare jag är mot dig, ju bättre mår jag så det tänker jag fortsätta med".

Sen började han nog rannsaka sig själv, vi började prata igen och han började vara här hemma igen. Allt gick bra tills han en dag slutade prata med mig och efter att inte ha sagt något på två veckor packade han återigen sakerna och bara försvann utan ett ord. Detta är några månader sen nu.

Jag blev skitledsen IGEN och den enda jag litade på i all denna röra var en tjej som i stort sett var min bästa vän men samtidigt som mitt eget barn, 14 år gammal. Jag gjorde allt för att hon skulle ha det bra, då hon har det jobbigt hemma. Så hon satt där och tröstade mig i soffan och sa vilken komplett idiot han är.
 En dag när hon skulle hit fick jag ett sms "Kan inte komma idag , ska vara med en kompis :) ", just såna sms har jag fått många gånger av henne så det var inget konstigt med det.

OM det inte vore för att bekanta såg henne, 14 år och mitt ex, 26 år gammal tillsammans. Ensamna, i en ort flera mil härifrån. skrattade, åkte bil, köpte glass, ja ni vet.

Alltså det sveket är nog det vidrigaste jag varit med om. Här litar man på en enda person och hon smyger runt med mitt ex, som för den delen nästan är dubbelt så gammal…
Alltså, jag vet knappt vad jag vill med detta inlägget. Men. Fyfan för folk…

Karmatarerskanise
0

Tyvärr finns risken att en 14 åring inte alltid är så mogen och förstår hur sådant sårar, eller bryr sig. Men jag vet hur svek från vänner känns.

Idioter finns tyvärr lite överallt, och ibland råkar man ut för dom.

Att han umgås med ett barn känns främmande för mig, även att du umgås med en så pass ung tjej är främmande för mig. Vad kan man ha gemensamt med ett barn som vuxen? Vad tycker hennes föräldrar om att hon umgås med andra vuxna?

idaeriksson1
0

Hon är min stalltjej, alltså rider hos mig. Och har flytt lite till mig då det varit jobbigt hemma så hon har "bott" i stallet. Därför har jag lärt känna henne väldigt.

Gur4m1
1

Har de sex så bör du polissanmäla det hela -_- Men du menar kanske att de bara umgås som vänner för även det känns aningen märkligt. Kan detta vara orsaken till att ditt ex plötsligt blev tyst och drog? Hade något hänt/du sagt något som hon kan ha fört vidare till honom?

Vad har du gjort`? Då han verkar vara så arg på dig. Eller är han bara allmänt dum i huvvet?

Förstår käsnlan av svek och du borde tala med henne men tänk också på det Hera säger- hon ÄR bara ett barn, om hon dessutom har jobbigt hemma så kanske det skulle vara en katastrof för henne om du blir arg och bryter kontakten helt. Men prata, förklara att du vet om deras relation och att du inte känner att du kan lita på henne på samma sätt kanske?

JAg var själv vän med min stalltjej som var 12-13 när jag var 24-25 och vi umgicks ju inte till vardags men vi spenderade mycke tid ihop i stallet då hon var skötare på min häst och en annan så vi gjord emycket ihop- Sov över i stallet, på sommaren som ett exempel. Det var jättekul tyckte jag, återuppväckte min egen tid som ung stalltjej och jag såg det som en chans att vara en bra förebild (och hon skulle ju inte fått sova i stallet ensam så självklart ställer man upp!).

Hennes mamma hängde också is tallet med oss och uppskattade att jag tog mig tiden med hennes dotter som såklart såg upp till mig. En gång följde jag med hem till dem och åt, och då märkte jag att pappan avr lite speciell mot mig. Fick i efterhand på omvägar höra att han fann det väldigt märkligt varför jag visade intresse i hans dotter etc. Kände mig "peddo-anklagad" eller att han trodde att jag var för efterbliven för att skaffa "riktiga vänner" (det hade jag ju gott om men inte just i stallet!) och det blev otroligt obehagligt helt plötsligt. Hade aldrig reflekterat över hur det såg ut utifrån, att det vore olämpligt att umgås med en yngre tjej (eftersom jag själv är hästtjej- väldig heterosexuell-inte peddo-varianten dessutom). Ändå är det precis så jag själv tänker direkt jag hör att en MAN som är över 10 år äldre, umgås med en så ung flicka. Visst kanske hon har den fysiska mognaden av en kvinna men knappast den mentala.  

…Så jag kan förstå din och 14åringens relation, men du ÄR den vuxna i denna relation. Du är en förebild, någon hon säkert tyr sig till och behöver stöd från. Om han av någon anledning fått kontakt med henne via dig och stallet…och hon är utsatt hemifrån redan och de uppenbart dolt sin relation för dig så skulle jag undersöka närmre vad det är som pågår där.

JAg kan ju inte veta men det låter som att hon kanske på ett eller annat sätt blir utnytjad av ditt ex.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

idaeriksson1
0

Ja jag reagerade så otroligt starkt, blev faktiskt helt knäckt. Så jag har inte pratat med nån av dem sen dess och kan inte i dagsläget tänka mig att göra det heller. Ponnyn hon hade här kastade jag ut dagen efter. Känns lixom som om hon är en annan person än den jag trodde.

Kanske jag underskattar faktumet att hon är 14 år, men gå bakom ryggen på mig och strunta i hennes egna ponny hon hade här, för att umgås med honom… Det går över mitt förstånd.

Enligt honom när jag frågade varför "var hon skön att umgås med och lätt att prata med", vad nu en 26 årig kille har för utbyte av att "umgås" med en 14 årig tjej. De säger att de inte gjort nåt, men det litar jag inte ett dugg på. Vet hur han är, skulle inte vara första gången han var med en minderårig…

Jag har inte gjort honom nånting, men han tyckte det var lättaste sättet efter uppbrottet att vara elak så han var i nån slags maktposition…?

Gur4m1
0

Oj, om du redan kastat ut ponnyn så skulle jag bara råda dig till att inte bry dig om någon av dem mer :) Förstår att du är väldigt sårad. Spendera inte din dyrbara tid på dem.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com