Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 4661 ggr
Jazmine
0

Vad är viktigast i en relation?

Kom och tänka på saken, när jag hörde att en vän till mig som träffat en man, börja tänka på att flytta ihop. Och det slog mig att de pratar och funderar sig fram, intressen, vanor, barn och sånt som ska fungera.

Jag har aldrig tänkt i såna banor, förutom på sista åren. Att det kanske finns en relation där man bryr sig om varandra, vanor, barn, gemensamma intressen, framtid osv.

När jag tänker på en relation tänker jag mest det som känns viktigast för mig som jag kom att tänka på var;

kommunikation, en vilja att ta hand om sig själv, ärlighet.

Hennum
0

att man bryr sig om varandra är väl grundläggande i en god relation tycker jag. precis som ärlighet

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

vanessa
0

Humor, gemensamma och separata intressen, respekt, ärlighet, öppenhet. Självständig, och samtidigt en del av varandra. Att man tycker om varandras familjer, och i mitt fall även att jag och hans barn gillade varandra. Det verkar fungera, och vi har nu varit gifta i 10 år, och tillsammans i 12. Lika kär som jag var då är jag idag. Även om man kan bli trött på varandras beteenden ibland. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Stravaganza
0

Att man är ärlig mot varandra och att man bryr sig om varann. :)

[Sajberlena]
0

Ge varandra utrymme att utvecklas. Att inte stå i vägen för varandras behov. Att inte ta varandra för givet, utan hela tiden aktivt arbeta för att kärleken skall frodas. Att inte ge upp och slänga in handduken för att saker känns tråkigt, utan vara beredd att jobba lite hårdare just då.

Kompromissa! Det är nog något jag är dålig på är jag rädd, jag gör alltid som jag vill ändå… Efter så många år som vi varit tillsammans har maken givit upp nu, men jag tror inte han mår speciellt bra av det alla gånger…Generad

zeretki
0

För MIG är det viktigast att vi kan kommunicera.

Att vi kan småprata om jobb och folk, att vi kan förstå hur vi båda tänker och talar.

Sen är det viktigt för mig att han har samma syn på livet och tillvaron som jag, att vi har samma syn på en relation till exempel. Finns vissa grundläggande som jag tror behövs om vi ska kunna leva tillsammans. Men det är svårt att säga exakt VAD det är. Jag vet när jag ser det. Eller när jag ser något som jag INTE kan leva med. :)

Om han gillar samma saker som jag eller har samma musiksmak bryr jag mig inte om. :) Jag har klarat av att vara ensam med mina hobbies och behöver inget stöd från honom. Däremot är det ju en extra bonus om vi har några gemensamma saker vi kan göra…men det tror jag är naturligt för mig också. Jag träffar mest människor som har samma hobbies som jag, i föreningar och annat. Och då har man ALLTID något gemensamt.

Tror faktiskt jag aldrig haft en vän eller partner jag inte hade något gemensamt med…

mats48
0

men om man har en relation så kan man i alla fall bry sig lite om sin partners intresse då kan den ju kanska komma att farsionera dig med och det leder till ett bättre förhålande

förlåt mina stav fel

gollumina
0

sex :-)

och att man kan kommunicera med varandra.

värderingar, hobbies och livsmål kan ju vara bra att prata om innan man flyttar ihop så inget kommer som en obehaglig översakning. vet man t.ex att killen man ska flytta ihop med har ett brinnande golfintresse så vet man att han troligtvis kommer hänga mycket på golfbanan och det är inget man har rätt att bli sur över efteråt. har den ena markerat att man inte vill ha barn inom de närsmatse 10 åren så kan man inte heler bli paff över det efteråt. tydlighet är viktigt.

sen är det ju bra om det är så som en annan tjej skrev här .. att om man sen inte delar musikintresse, hobbies etc har ju mindre betydelse och man måste ju ha kvar sina egna intressen etc.

Att man inte hänger upp sitt nya liv på den andra.

Smeagol
0

Kärlek, kännslor, sex, tillit det är nr 1. förstålese, respekt. hmm. de finns hur mycket som helst!

Jazmine
0

Jag kom på en sak, respekt för mig är = att acceptera den andra människans gränser och person. Även om det är bland det svåraste :)

Tesan
0

För att ens kunna ha ett riktigt bra förhållande så måste man själv känna kärlek, trygghet,respekt m,m till sig själv!

Sedan är det bara att dela med sig av det goda……