Min förlovningsring passar inte
Vi förlovade oss en sommar för snart 6 år sedan. Skaffade varsina ringar och allt var frid och fröjd. Men redan i september samma år började min ring kännas för stor och trillade av hela tiden. Tillslut gick jag tillbaka dit vi köpt dem och lät dem göra ringen lite mindre. Den satt bra tills i april då den istället satt alldeles för trångt. Det gjorde fruktansvärt ont att ha den på och när jag väl fick lös den var den omöjlig att få på förrän i september igen. Så har det rullat på sen dess. Jag kan bara ha ringen halvårsvis.
Så fort det blir varmare ute så sväller mina fingrar massor och såfort det är kallare klimat blir mina händer och fingrar iskalla och krymper ihop.
Kan ni ha era ringar på året runt utan problem?
Jag har samma bekymmer med både ringen och skor fast inte lika extremt med ringen. Men är jätte rädd varje gång jag tvättar händerna att den ska glida av. Skor är det mer extremt med. Vissa skor som är förstora på vintern är alldeles försmå på sommaren :)
Anna och taxen Max
Har ingen förlovningsring, men andra ringar. Och visst sitter dom lite lösare ibland och tightare ibland. Men tappar dom gör jag inte.
Du får väl köpa en likadan ring i en annan storlek, så du kan byta ;)
Jag känner igen det fast inte så pass illa att jag behöver ändra storleken. Så kan man ju inte hålla på och ändra hela tiden :/ Du får ha ringen i en kedja runt halsen istället :)
/Christine
Det problemet har jag aldrig haft. Visst sitter den lite lösare när jag är kall och lite tightare när jag är varm, men inte så att det stör på något sätt. Dock vet jag att min syster nästan tappar sina ringar under vinterhalvåret medan de passar bra under sommaren.
Ja alternativet är förstås att ha 2 olika storlekar för det är verkligen stor skillnad på mig sommar- och vintertid. Ja jag bär den i en kedja nu när jag inte kan ha den, men lite trist är det att inte kunna ha den jämt
Oj då. Jag har haft mina ringar i över 30 år och de har alltid passat.
Vad besvärligt.
Går du upp och ner i vikt eller är det bara fingrarna som svullnar?
/Maria
#6 nejdå vikten är stabil på 60-62 men fingrarna och i viss mån fötterna märker jag ändrar sig efter väderlek. Jag blir ju svinkall om händer och fötter under vinterhalvåret utan att egentligen frysa.

Jag kan inte ha min förlovningsring nu när jag e gravid:/ så förstår att du tycker det e jobbigt
Jag har varit tvungen att göra min ring större en gång på 2½ år. En helnummer behövde den ändras, men det verkar gå bra nu. Jag har dock gått upp i vikt också. Nu hoppas jag att den inte behöver ändras igen när det blir varmt, hade ju varit förargligt eftersom att jag får en vigselring i samma storlek snart.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Har min vigselring året om och märker alldrig nån skillnad.
JAg kan int eha ringar, jag kommer vara en som har ringen på halskedja om jag någonsin kommer så långt som till att gifta mig :D Tror detta påverkas av hur man samlar på sig vätska (och viktförändringar) och där är vi alla olika.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Vintertid kan jag inte ha min ring på jämnt då mina händer sväller pga kylan men annars går det.
Min ring har varit stor sedan jag fick den, det var bra när vi provade storlekarna i affären.. känns lite surt då vi förlovade oss på nyårsafton- 12 och redan kommer behöva byta inom en snar framtid.
Dessutom vill jag gå ner i vikt, = ännu större ring. Men till sommaren blir det nog bättre om fingrarna sväller :) men måste alltid vara försiktig då jag tvättar händerna osv, kan inte duscha med den..