Om du får fjärilar i magen då du pratar med eller tänker på personen så är du kär. Om inte så tror jag inte det. :) Förtjust i kanske men.. kär? vet inte.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#1 Hmm, nej det finns inga fjärilar. Aldrig funnits.
Jag och min bästa vän var som ett par innan han skaffade tjej. Det va aldrig fjärilar eller så, det enda jag kände när vi var med varandra var lycka, trygghet, värme, hopp. Sen när han skaffade tjej så blev det jättejobbigt för mig, det är det fortfarande men inte på samma sätt. I början va det jobbigt att se bilder på dom osv. Men nu ler jag bara, dom är ganska söta tillsammans. Men fortfarande så hatar jag att hon har tagit min plats, eller ja.
Jag tror inte att jag är kär, men mina kompisar säger att jag är det. Min bästa vän tror bara att jag är rädd. Svårt sånt här.
Du är rädd att förlora din trygghet, att han inte ska ha tid för dig längre och att du ska stå ensam och hon ska få allt du haft. Fullt normalt med bästa vänner. 🌺
#3 Tyvärr är det ju det som har hänt, trots miljoner löften från hans sida. Han kan inte träffas, eller knappt prata längre. Han har distansförhållande och när hon är där eller han hos henne så pratar han inte med mig alls (i 1-2 veckor) och sen ringer han mig oftast när hon åkt hem eller när han är påväg hem. Jag bor längs vägen, men ändå kan han inte svänga in och säga hej och ge mig en kram.
Men ja, jag tror också bara att jag är rädd. Gör allt för att få behålla det lilla av honom jag har. Fast alla säger att jag ska ge upp, men hur ger man upp sin bästa vän?
Det gör man inte. Vet att det är nog svårt för honom med men har du berättat hur du känner?
#5 Ja, det har jag gjort. Jag försöker. Men slutar alltid med långa, gnälliga sms och att han slutar svara. Han har sagt förlåt miljoner gånger, men att han inte kan ändra på nått för han vill inte göra något som riskerar att han förlorar henne. Har frågat honom om han inte är rädd för att förlora mig, men det enda svaret han kommer med är "jo, men".. Men vadå? Det säger han inte. Men tror han vet att jag inte går nånstans.
Hm. Fråga honom rätt ut om hon är svartsjuk på dig. Kan vara nåt sånt med som håller honom borta från dig just nu medans dom har nykärtiden.
#7 Hon vet inte om att jag finns…. Så illa är det :/ Och han bor ju en timme ifrån mig så ja, det är inte precis så att man ser dom på stan eller så. OM det hade vart jag som skaffat kille hade jag sagt såhär "det här är min bästa vän, acceptera eller dra" .. Det är nog antagligen därför jag förväntar mig så mycket ifrån honom. För att det är vad jag hade gjort i hans ställe.
Förstår helt och hållet. Har varit i en mycket mycket liknande sits… med flera flickvänner från hans sida. Och då jag hittade någon lät det "Skit i honom du har ju mig :D "
Så det är inte lätt alla gånger. :/
#9 Haha, precis sån var han också. Jag fick inte se på andra killar, inte prata med/om andra killar för då blev han skitsur. Ibland var han så idiotisk att han sa "om du skaffar kille så ska jag ha dig ändå, du va min först".. Och jag spelade med och sa samma sak till honom, att jag också skulle ha honom ändå. Och han ba "klart du ska, men kommer inte skaffa tjej". Och nu kan han inte ens ses å ge mig en kram.
Kan ju säga att jag bara höll med honom för jag hade inte en tanke på att skaffa kille, jag var nöjd med det vi hade. Och jag skulle aldrig röra honom nu när han har tjej. Hatar otrohet. Tycker bara att det är lite komiskt hur han såg på det förut..
Ahja, en dag så tar det väl slut och då inser han nog vad han har gjort. Vänskap är ju starkare än kärlek i många fall. Och vi har gått igenom allt tillsammans, tagit oss igenom det mesta så det finns nog inget vi inte kan klara.. Även om det här är väldigt svårt
Men näe, jag överger inte min bästa vän. En dag kommer han att behöva mig
PMar dig.
Nu var det ju mer än "vanlig" vänskap nu hade eftersom ni hade sex med varandra. Så jag kan tänka mig att du känner både avundsjuka och ensamhet. Men kär tror jag inte, för då hade du vetat det. Jag tycker du ska försöka gå vidare. Han valde tjejen före er vänskap och det kommer alltid finnas mellan er.