Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 4279 ggr
Sparklingponi
0

Lesbisk med pojkvän..?

Hej!

Jag förstår verkligen inte mig själv. Kanske är det så att min magkänsla säger saker till mig som jag inte vill höra.

Jag är ihop med en kille som är perfekt! Det är bara det att jag tror inte att jag är kär i honom. Dessutom är jag inte speciellt kåt på honom. 

Jag har haft tre pojkvänner nu under gymnasiet (jag tar studenten i juni i år) och jag har inte riktigt varit attraherad av någon av dom. Dessutom har jag råkat ut för våldtäkt inom förhållande och även tidigare utanför förhållande. 

Jag har under alla dessa tre förhållanden känt att jag hellre skulle vilja ha sex med tjejer och har försökt "få lov" att träffa tjejer samtidigt. 

Min mamma skulle inte acceptera att jag är lesbisk. Min nuvarande pojkvän är perfekt i hennes ögon och han är även perfekt i mina, men det är något som fattas. 

Varför blir jag ihop med dessa killar när jag egentligen vill träffa tjejer?

Och hur ska jag kunna våga vara lesbisk?

Salish
8

Är du lesbisk är du ju det även om du inte vågar vara ute med det. Skit i vad andra tycker, det är ju din sexualitet och ingen annans. Hur bra mår pojkvännen om du inte tänder på honom eller ens är kär i honom? Hur mår du?

ChristineL
1

Först och främst måste du själv svara på frågan varför du är tillsammans med killar? Du måste sluta ljuga för dig själv och andra för du mår uppenbart inte bra av detta. Gör slut med killen och var singel ett tag, prova att nät-dejta tjejer lite för att liksom "känna på det". Dina föräldrar kan inte bestämma över vem du träffar, och du måste inte säga "Hej, jag är lesbisk", låt det smyga sig på dom när du börjar ta hem tjejer istället för killar, man ska inte behöva förklara sin sexualitet.

VildaVittra
7

En fråga du borde ställa dig är:"Ska jag leva hela mitt liv efter hur andra tycker att jag ska leva?"

Är man inte kär så ska man väl inte vara tillsammans? För hur rättvist är det mot honom att inte få bli älskad? Hur rättvist är det mot dig att inte få älska?

Visst, din mamma kanske blir upprörd, men du, hon kommer att överleva, men de flesta brukar acceptera läget relativt fort. Min tant på 85 år fick nyligen veta att hennes ena barnbarn skulle byta kön, vet du hur hon tog det? Hon blev ledsen över hur dåligt barnbarnet måste ha mått under alla år, ingenting om att det skulle vara skamligt eller konstigt. Kanske din mamma får en uppenbarelse när du berättar att "jaha, det förklarar saken".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sarah
0

Det är nog bättre för alla parter om du är sann mot dig själv. Jag tror dessutom att din mamma absolut kommer att acceptera det, många ger sina föräldrar för lite cred när det kommer till sådana frågor.

Steg ett är väl att göra slut med killen, om du inte vill ha sex med honom/ killar ska du inte ha det. Sen kan du ta tag i dina tankar och funderingar. Du behöver inte prata med din mamma direkt, eller komma ut innan du själv är redo, men du borde leva sant för dig :)

Lycka till.

Sparklingponi
0

Pojkvännen vet inte om detta än, eftersom att jag tycker om honom så har jag inte sagt detta.  PLUS att han är sämst på att kommunicera. Han berättar inte när han tycker att nåt är fel eller om han är irriterad/ledsen. Han bara slutar lyssna på mig och går in i sin egna värld. Han tror att det går att smita från problemen.

Hur mår jag? Jag mår inte bra. Det känns som att jag ska explodera. 

Jag har träffat en tjej en gång och vi dejtade/umgicks/var på G. Jag var jättekär men hon ville inte mer efter ett tag. Därmed vet jag att jag gillar tjejer!

Sarah
0

#5 och ändå är han perfekt i dina ögon?

Sparklingponi
0

#6 Haha, jag har inte varit ihop med någon som har varit snällare..

Sarah
0

Må så vara, men föredrar du tjejer är det nog bättre för alla att du avslutar relationen och träffar lite tjejer istället :)

Sparklingponi
0

#3 Waow. Vilken underbar tant. 

Tyvärr vet jag att mamma inte gillar det. Jag försökte komma it redan för två år sen med att jag var bisexuell. Min mamma sa "Du måste ju va sjuk i huvudet, jag tror du får flytta hem igen!" (jag bor hemifrån sen tre år tillbaka för att studera.

ChristineL
0

Det handlar inte om att vara snäll i ett förhållande. Det är bara att säga som det är, har du tur så har du en fin vän i honom även efteråt.

Sparklingponi
0

#8 Ja. Du har nog så rätt. :) Vet inte varför jag sitter med den här situationen.

Sarah
0

#9 oj, det var ingen fin reaktion från din mamma. Men, du kan inte leva för att göra din mamma nöjd, du kommer bara må sämre av det. I den här frågan är det din mamma som gör fel/ är efter i sitt tankesätt och du som har all rätt i världen att vara den du är. Kanske är det ingen brådska att prata med din mamma om de här frågorna.

Sparklingponi
0

#10 Tack! Klokt sagt. Jag hoppas jag har honom som vän sen.

VildaVittra
3

#9 Då borde hon väl få lära sig att man inte är sjuk i huvudet om man är det. Kräva att du flyttar hem igen kan hon inte göra, för du är ju myndig.

Se det positivt att hon tyckte att du skulle flytta hem igen, då hon inte direkt tog sin hand ifrån dig och bad dig dra åt skogen. I just det finns det hopp.

Varför inte lura med henne till pridefestivalen? Man måste inte vara homosexuell för att bevista den, utan heterosexuella är välkomna dom med. En underbart rolig festival med en fantastisk stämning.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sparklingponi
1

#14 Jag funderar själv på att gå på pridefestivalen :) Det verkar roligt.

Jag vet inte varför men jag har ett stort behov av att göra mina föräldrar nöjda. Det är jobbigt.  Meen det dom inte vet har dom inte ont av.. eller?

andersson..
1

#15 Men du ska inte göra dina föräldrar nöjda genom att dom ska få bestämma vem du ska leva ditt liv med. Är du lesbisk eller bisexuell så är du. Du ska inte leva i en lögn för att dom ska vara nöjda.