Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 4472 ggr
KallaMigMimmi
2013-05-09 02:00
0

gråa hår

(svensk, danskt tangentbord)

Jag har en pojkven som er 7år eldre en mig. det merks inte så mycket mer en att han børjar att få gråa hår, som jag verkligen skulle kunna gøra allt før att inte se! men endå så finns dom. jag kenner mig så kresen och ytlig som tenker på det. alla blir ju eldre..men jag er22 och kænner mig långt långt från det enu.  jag elskar honom!! men dom der gråa håren skremer mig..vad skulle ni gjort?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[amysmatte]
2013-05-09 02:01
3

Färga hans hår? 🤪

Karmatarerskanise
2013-05-09 06:32
8

Förstår ärligt talat inte hur gråa hår kan skrämma dig. Han är ju under 30. Tänk om han råkar läsa det här.

Eftersom jag älskar min partner över allt annat hade jag inte gjort något alla eller kanske gett komplimanger för det.

Namiko
2013-05-09 07:24
4

Olika personer får gråa hår vid olika ålder. Vissa börjar få gråa strån redan i din ålder, andra inte förrän dom närmar sig 50, så det har ju inget att göra med att han börjar bli gammal, han är ju inte ens 30 än.

Frågan är egentligen, vad spelar det för roll vilken färg han har på håret? Han är ju samma person oavsett.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Maria
2013-05-09 07:42
11

Men jisses. Det är ju väldigt olika från person till person.

En del blir gråhåriga tidigt och andra inte. Vissa killar blir tunnhåriga tidigt och andra inte alls.

Jag förstår att du känner dig kräsen och ytlig.

/Maria

Anna4077
2013-05-09 07:46
1

Jag har haft gråa hår sen jag va 15 samma med min bror. Min pappa var nästan helt gråhårig runt 25 (lyckligtvis har både jag och lillebror nog inte lika farligt som honom).

Anna och taxen Max

ChristineL
2013-05-09 10:46
2

Eh, ja du är kräsen, vad spelar ett par gråa hår för roll? Han är ju fortfarande samma människa, eller? Det finns dom som får gråa hår betydligt tidigare och dom som är flintskalliga när dom är 20-25. Var glad för att du har en fin pojkvän, men det verkar du ju inte tycka längre…

[rumelle]
2013-05-09 11:46
1

Skumt kräsen tycker jag. Be honom färga håret om det stör dig. Vill han inte det så får du lära dig att stå ut med gråhårigheten eller göra slut.

Gur4m1
2013-05-09 13:51
1

EEhhmm…om ajg räknar rätt så är han bara runt 28-29? Gråa hår förknippas med GAMLA män men det många inte verkar veta är att en del får nästan vitt hår och processen börjar i rätt ung ålder. Märks ju på de med mörkt hår mer än t.ex en blond kille.

Min pojkvän är bara 30 men jag upptäckte helt vita hårstrån vid hans tinning redan för 5 år sedan när vi blev ett par. Han är 2 år yngre än mig och jag är blond och har inga "synbara" gråa strån i mittrödblonda hår.

Grejen är att jag ALDRIG skulle be honom att noppa dem, eller färga dem. Det är ju att föränra någon, att få dem att känna att de inte duger som de är? Att dessutom förneka en NATURLIG förändring som har med ÅLDRANDE att göra men inte med att man ÄR gammal.

Detta är en process, och han är kanske helt vithårig innan han ens är 40-50. En del blir knappt gråhåriga innan de är 60. Man kan ofta se på fräldrarna, hur gick det till där? Precis som många blonda barn blir mörkare med åldern blir en del mörka, alltås ljusare i åldern. Acceptera det eller lämna honom. Men det skulle helt ärligt vara den mest märkliga orsaken till att lämna en i övrigt bra man. Säker att skon inte klämmer ngon annanstas och du söker (väldigt desperat) efter fel som gör det okej att skapa en grej som gör det mer okej att dumpa? ;))) Nej men du oroar dig, gör inte det! :)

Sluta nojja, tänk hur det måste vara för honom då? Att förändras är svårt nog, det är ofrånkomligt. En man som accepterar läget är en mycket trevligare man att vara omkring. Acceptera därför själv läget, du är tillsammans med en man och håret är precis som allt annat en sak som förändras. Ni kommer båda två att bli lösade u huden- gå ner en hel del eller gå upp en hel del innan ni sitter där på verandan och spelar …patience… När du börjar få celluliter, åderbeock och brösten börjat hänga- hoppas du inte att han kan fortsätta älska dig ändå? FÖr du är ju du och det tillhör ett naturligt åldrande för många Kvinnor (Styrt av gener eller utifrån- tex arbetet).

Jag tycker  "grått/vitt hår" på yngre män är ganska hett, jar har svårt för män som blir tunnhåriga/hårfästet dras tillbaka på och själva har svårt att acceptera det (börjar kamma över, bära tupé och massa larv). Lova mig att du inte går och gör så att din pojkvän mår dåligt och börjar skämmas över sina grå strån ;/

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

fruktgumman
2013-05-09 13:52
2

Vad jag skulle gjort? Ingenting. Min sambo har gråa hår i sitt skägg men inte stör det mig.

Loveofmylife
2013-05-09 13:56
5

Men vad attackerande ni är emot henne, trevligt kan ni i alla fall svara!

Förstår att det inte känns så attraktivt att killen har gråa hår, fast förhoppningsvis är det inte hela huvudet 😛Det går inte att ta upp men honom utan att det blir elakt sagt? Min pojkvän hade nog bara skrattat om jag påpekade att han hade grått hår och började bli gammal (och förslagit att han skulle färgat håret). Fast detta är ju olika från person till person.

Annars är ju inte ett par gråa hår hela världen, men tycker du inte om det så ska du ju ta upp det tycker jag (sålänge du inte tror killen kommer ta väldigt illa vid sig såklart, då kanske du ska göra det mer diskret) 🙂

[glitterglam]
2013-05-09 18:31
6

Du får väl skaffa en 18årig pojkvän istället, så kanske det håller några år tills han också börjar bli grå.

pyromanen
2013-05-09 18:35
3

En kompis fick sina första gråa hår i gymnasiet och vid 30 var hon sen helt vithårig liksom sin mamma (från svart till vitt) jättesnyggt! 

Är det gråa hår du är rädd för egentligen eller är det åldrande? att han är några år äldre än dig?

dejtbar
2013-05-09 19:02
0

Jag har börjat få några grå hårstrån. Det syns ganska väl då jag är mörkhårig och dom grå stråna blir alldeles vita. Jag brukar skynda mig att färga över dom. Men pojkvännen tycker bara jag är löjlig och att det inte är något att dölja.

Jag trodde inte det skulle börja så tidigt som det gjort på mig men, men. Det finns värre saker än att bli gråhårig :)

KallaMigMimmi
2013-05-09 19:08
0

(svenska, danskttangentbord)

Owow tak før alla svar!🙂 många av er verkar ha tanken att ingen er perfekt och man kan inte ha allt att jag ska vara glad att jag ens har en pojkven..før mig er det helt fel att tænka så! allt detta med att utseendet inte spelar någon roll er før mig en stor løgn!😐🤐 det behøver inte vara muskelpaket och model tender Men klart att man vill se på han och tycka ett han er snygg!😍 samma som han vill se på mig och tycka att jag er snygg. (Han har sagt till mig att han alldrig vill se mig tjock och att jag ska passa på vad jag eter.  jag tar inte det som en peak før jag er inte tjock nu, mer som en motivation hjælp att hålla vikten)

tb till dom gråa håren. jag tycker inte att man er gamal før att man får gråa hår, vet att många får det tidigt men jag hør inte til dem som tycker det er atraktivt.. han sa igår, halvt på skoj att han tycker han ser gamal ut. Jag sa att -Larv du er inte gammal! det er la bara er att ferga det..(så jag behøvde aldrig bli den som tog up det🥵)om han gør det vet jag inte enu

dejtbar
2013-05-09 19:11
4

Och om han inte färgar håret? Då tycker du inte längre han är attraktiv🤔

Karmatarerskanise
2013-05-09 19:15
2

#14 Så om han blir gråhårig blir du inte längre attraherad av honom?

Själv älskar jag min partner, och förstår att han inte alltid kommer se ut som nu. Inte kommer jag sluta älska honom eller bli oattraherad av honom om han blir överviktig eller gråhårig. Min kärlek är djupare än så!

KallaMigMimmi
2013-05-09 19:18
0

Jodå jag tycker fortfarande att han er atraktiv men inte till 100% lika atraktiv som utan dom🙂

amandanill
2013-05-09 19:21
0

Visst jag kan förstå att man inte kanske kan tända på sin partner om den går upp 50 kg och blir riktigt tjock om man från början blev kär i en som var normalviktig. Men förr eller senare blir ju dom flesta gråhåriga så tycker inte man kan jämföra så. Du kommer också bli gråhårig en dag ts. Hoppas din kille då inte blir avtänd av att se det

Maria
2013-05-09 19:23
7

Så underbart det låter när man är ung, vacker och odödlig och tror att man ska vara så för evigt😉

Älskar man varandra så följer man med varandra utveckling oavsett om kroppen förändras. Min man är 57 i år och fortfarande så ser jag den unge killen på 24 år som jag blev så förälskad i ❤️

/Maria

KallaMigMimmi
2013-05-09 19:39
0

det låter fint🙂Någon dag kommer antagligen even jag att acceptera vad åldrande gør med kroppen men er inte der enu..

JohannaEkroth
2013-05-09 19:46
0

Jag är tjej, och var lika gammal som du är nu när jag började bli gråhårig… 😊

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2013-05-09 19:47
2

Kan tillägga att jag är 32 idag och inte känner mig äldre än 16… Fortfarande… 😃😇🎧

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Jespersen
2013-05-09 19:51
0

Jag hör till dom som inte förstår hur det kan göra så mycket med lite gråa hår.. Min sambo har också fått gråa hår i skägget (och har förmodligen också i håret, som han rakar av för att han har tappat så mycket ;) ). Han själv stör sig jättemycket på det, men mig kunde det inte röra mindre. Jag tycker han är precis lika fin ändå. 

Det är lustigt för det var så mycket man inte ville ha när man var singel.. Nu när jag har en partner som jag älskar så tycker jag att han är fin oavsett, jag kan inte komma på något som skulle få mig att "tända av". 

Men jag hoppas att det går vägen för dig och att han färgar håret :) Det kan ju inte vara roligt att känna så.

ChristineL
2013-05-09 21:03
4

Men vad har ni för förhållande egentligen om ni pikar varandras utseende? Jag hoppas inte ni har några planer på barn för vad som händer med kroppen under en graviditet kan man inte kontrollera.

PogoPedagog
2013-05-09 21:34
0

Jag blev oxå lite orolig första gången jag hittade gråa hår på sambon men det har nog enbart med att jag inser att jag själv blir äldre att göra. Det var svårt att förstå att jag var så gammal att jag hade en pojkvän med grå hår! Haha. Jag ser mig ju knappt som mer än 18 (är 28 egentligen)

Min sambo är nio år äldre än mig och det var väl dessutom så att jag insåg att nio år faktiskt är en ganska stor åldersskillnad. Han kommer ju alltid att vara äldre och eftersom män har lägre genomsnittsålder än Kvinnor så skrämde det mig att inse att jag kanske kommer få leva en massa år utan honom. Trots att det förhoppningsvis är långt kvar tills någon av oss dör gör den tanken mig jätteledsen eftersom jag älskar honom så mycket.

[glitterglam]
2013-05-09 23:49
5

Jag tycker du, Ts, låter hemskt omogen för din ålder och har inte hört någon jag känner diskutera något liknande. (Jag är i samma ålder).

Har man problem med några gråa hårstrån kan jag tycka att man borde hålla sig singel istället för att ha en partner och vara ytliga. Därmed inte sagt att utseende inte spelar någon roll. Men att attraheras mindre pga det låter ganska illa. Samma sak att din kille inte vill se dig tjock, kommer han dra den dag du eventuellt blir gravid då? För det är trots allt ca 1 år han skulle behöva "stå ut" med att se dig förändras.

Gur4m1
2013-05-09 23:59
1

JAg skrev ett låååångt inlägg men iFokus började lama sig och raderade mitt inlägg i bara farten så kort smamanfattat: Jag uplever samma sak som #26. Omognad, men det är okej när man är 22. Jag tycker osm ajg tycker och är också ganska ytlig, men tycker inte övervikt (som är ohälsosamt och inte bör uppmuntras av sin partner) inte är jämförtbart med naturlig, ofrånkomliga förändringar. VISS övervikt med åldern är ockås naturligt. Sen lever vi alla i våra relationer osm vi själva vill ha. Själv vill jag inte ha en partner som pikar mig….jäm och sätndigt över saker som är sådana delar som är så pass utom min kontroll.

Men lycka till!

Ser att ni säkert kommer åldras lyckligt tillsammans då ni verkar ha samma attityd båda två :D Be han färga håret.

taggigarosen
2013-05-10 19:34
0

Jag tycker inte grått hår är fult så jag skulle inte göra nått speciellt

Sarah
2013-05-10 21:23
0

eeeehhh…. 

flera av de snyggaste och charmigaste killarna jag känt har blivit gråhåriga runt 25.

Sarah
2013-05-10 21:24
6

och vad jag hade gjort i din situation… jag hade skämts över mitt beteende.

Loveofmylife
2013-05-11 12:10
7

Kan inte förstå att ni sitter här och dömer hennes liv genom rader ni läst över en skärm, att ens slänga ut sig att de inte borde skaffa barn eller att hon är omogen är ju bara fruktansvärt. Jag skulle snarare skämmas om jag vågade slänga mig ur såna saker över en sådan oskyldig grej som att hon inte är så förtjust i gråa hår i denna perioden i sitt liv.

Som en vuxen och mogen person (som många av er är härinne) beter sig inte såhär för att man inte håller med någon om en åsikt, ni kan svara trevligt oavsett vad ni tycker. Att visa lite respekt är de jag blir lärd utav vuxna och ni kanske också ska ta del utav det.

Hon kom hit för lite råd och behöver nog inte höra allt detta, ni har inte levt hennes liv eller haft hennes förhållande.

regskylt
2013-05-11 12:17
1

Jag är 25 och är väldigt gråhårig och färgar håret en gång i månaden för att dölja mina gråa. Mina partners jag har haft har inte tyckt illa om det utan tvärtom, tycker att det är gulligt. Skulle en partner till mig ogilla mina gråa hår och störa sig på dem så vet jag inte om personen är rätt för mig, gråa hår kan man ju faktiskt inte rå för.

Gur4m1
2013-05-11 14:42
2

#31 ta inte i så du spricker. Ts verkar inte ha tagt speciellt illa vid sig även om vissa haft lite hårdare ton än andra. Jag tycker gråa hår är ett ickeproblem men en del tycker nog att Fetma är ett ickeproblem (jag skulle störa mig på fetma).

Att kalla någon för omogen är inte en attack på någon tycker jag. TS är 22 år. Varför skulle inte äldre kunna uppfatta hennes åsikter som omogna? Speciellt då hon egentligen inte direkt ber om råd- Hennes kille har redna själv tagit upp ämnet, hon säger att de redan pikar varandras utseenden. Så vad är det att be om råd om? Hon undrar vad vi tycker om det- jag tycker hon har fått svar på det iomed våra reaktioner.

Jag mins själv att jag var mycket mer ytlig när jag var yngre, jag är ganska ytlig även idag men har insett att det finns mer/bör finnas mer där och då kommer inga gråa strån att skrämma mig. Jag och flera andra har förklarat att grå hår är inte = hög ålder. Men grå hår skrämmer henne. och hon försvarar det hon tycker. JAg vet ärligt inte riktigt vad TS är ute med första inlägget om folk inte får reagera på det.

#32 precis! Väjer man själv, för sin egen skull att förändra något är det en sak. Helt upp till sin egen fåfänga. När PARTNENR kommer och ber om det eller kräver det kanske rent av- för det blir ju ett krav nästan om partnern säger "du är snyggare i mörkt hår, grått hår är så fult". Menar..har man ett val då? Nej, klart man färgar- och då färgar man det plötsligt för att duga i andras ögon. Klart det blir obekvämt och jag skulle int eheller känna att jag är med rätt person då. Min pojkvän vill säkert inte att jag ska gå upp massor i vikt men jag vet att han stannar och accepterar mig även om jag gör det. Människor förändras, 22 är inte 18. 22 är bara 8 år från 30 ;)

Gur4m1
2013-05-11 14:51
2

#31 ingen har någons liv eller förhållande. Men säger någon "Min pojkvän är perfekt men har grå strån och det skrämmer mig- vad skulle ni göra" (kort sammanfattat) så känner jag att antingne är tjejen rädd för något annat egentligen, relationen och killen ÄR inte så bra, eller är så bra men hon vill göra slut så hon msåte fabricera en orsak att dumpa honom/dra sig undan/sabbba den bra relationen.

Eller så är hon rädd för gråa strån för det är = Gammal gubbe. Men vi har frklarat att så är det ju inte- och det var hon medveten om.

Grått är bara fult. Jag råkar veta hur många och jag själv varit med om i livet och är grått hår på en övrigt bra killeoch bra relation något att gnälla över så… Då är man nog ganska barnslig och kanske någothon någon gång på äldre dar kommer att minnas och ta fram skämskudden ;)

Själv gillar jag idén att man accepterar sin partner, inte försöker förändra dem (inom rimliga gränser). Det finns saker man kan se mellan fingrarna med, och saker man absolut aldrig ska tolerera från en partner. Grå hår hör till saker jag aldrig ens reflekterat över, inte ens som 20åring. Eftersom killen skämtat om det själv- så verkar hon ju slippa ta upp det med honom. Så… Problemet är egentligen redan löst.

Jag var iallafall inte ute efter att attackera någon eller låtsas att jag gått i hennes skor (Men du har inte gått i mina, hennes eller någon annans heller #32 så försök även ha förståelse för alla reaktioner mot hennes "problem"). Jag vet att det är en vid blanding av åldrar och relationserfarenheter bland svaren i denna tråd.

Loveofmylife
2013-05-11 14:53
1

# 33 Tar inte i så jag spricker, jag tycker verkligen bara att man faktiskt kan svara trevligt och tycker det är tråkigt när man inte kan göra det. Man kan ju faktiskt skriva vad man tycker utan att vara otrevlig.

För mig var första inlägget om råd och inte åsikter - men det kanske har och göra med hur man läser olika meningar, och vad man själv tycker är laddade ord. Sen har hon själv skrivit att de inte pikar varandra..vad har du fått det ifrån? Bara för att en annan ser det som en pik behöver inte hon göra det, vilket hon sa att hon inte gjorde.

Visst att man ska skriva sina åsikter men man kan ändå hålla tonen, tycker det är så tråkigt att läsa trådar där nästan alla kommentarer har en dålig ton. Fast sen kanske det bara är jag som läser det i otrevlig ton och tycker det är mycket negativt laddade ord i dem, det är personligt.

Så jo, jag tycker man kan skriva respektfullt åt människor oavsett vad man själv tycker. Saker blir så lätt negativt på nätet.

Loveofmylife
2013-05-11 15:10
0

# 34 haha nu skriver vi samtidigt. Alltså, jag tycker bara inte om när man kan få fram att de inte skulle passa att ha barn eftersom kroppen ändras, eller att de har andra problem än just gråa hår (även det inte riktigt var de du sa) pga det lilla hon har skrivit. Sen kanske inte hon tar illa åt sig nej, men det vet vi ju inte. Sen beror allt på hur man skriver saker, nej det behöver inte vara elakt att skriva att någon är omogen, det beror på hur man skriver det.

Gur4m1
2013-05-11 15:21
1

#36 alltås Ts skrive rju själv "jag känner mig så kräsen" ;D Så undrar hon hur vi andra skulle göra/tycker- något ditåt. Jag vill minnas att jag läste att de kommenterade varandras utseenden osv. För mig är sånt "pikar". Eftersom man visar varandra att man inte duger- även om båda är "okej och tacksamma över att partnern håller dem på "sträckbänken". :P Själv blir jag bara stressad och mår dåligt i en sådan relation.  Därför känner jag "uj så jobbigt med en partner som ska klaga på mitt hår….". Medan Ts verkar känna "ja men det är ingen stor grej för honom, bara för mig som måste se på det! ". ;)  

"Men klart att man vill se på han och tycka ett han er snygg!Kär samma som han vill se på mig och tycka att jag er snygg. (Han har sagt till mig att han alldrig vill se mig tjock och att jag ska passa på vad jag eter.  jag tar inte det som en peak før jag er inte tjock nu, mer som en motivation hjælp att hålla vikten) "

Hon tar det inte som en pik, jag skulle ta det som en pik. Hon r rädd för grå hår- men säger sen att hon vet att det inte är gamla som får grå hår, det är bara inte snyggt. Så får man ju tycka. Men om jag börjar dejta en blond kille så skulle jag inte börja motivera honom att börja färga det brunt för att "jag gillar brunt mer". JAg förstr att en del här inne är helt okej med det, att be en partner att "inte duga som han är längre", men för mig är det en rätt stor sak att göra- att be någon att förändra sig. Hur TS sköter sin relation är ju helt upp till henne och efterosm hennes kille har sina kriterier som hon bör efterleva för att bli kvar i leken så får väl han anpassa sig lite efter hennes. Be han färga det.

ChristineL
2013-05-11 15:26
2

#36 - Anledning till att jag skrev det om barn, om dom redan nu pikar på varandras utseende, han vill absolut inte att hon ska gå upp i vikt och säger att hon borde tänka på vad hon äter och hans gråa hår skrämmer henne. Det är bara det att kroppen förändras otroligt mycket under en graviditet, det handlar inte bara om viktuppgång. Vad skulle han då tycka om hennes finnar, ökad behårighet på kroppen, ständig trötthet mm? Kan man inte acceptera sin partners utseende så undrar man ju vad man då har tillsammans?

Loveofmylife
2013-05-11 15:37
2

Ni får tycka precis som ni vill :P Jag bara tycker man kan behålla en god ton, det är allt. Jag antar att vi läser saker helt olika, och tar det helt olika.

annainorrland
2013-05-11 15:44
0

Jag började få några gråa hår för ett par år sen. Sambon tycker det är gulligt säger han. Ibland färgar jag över, men just nu har jag lite ljusgrå tjusiga slingor i mitt mörkbruna hår🙂