Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 6296 ggr
ramm5tein_
0

Tips på att vara singel

Vad är dina bästa tips för att trivas som/att vara singel? Som när man kommit ur ett långt förhållande. Att handskas med saknaden, vänja sig utan närheten och att ständigt ha en partner att prata och dela vardag med. Jag har faktiskt aldrig varit singel särskilt lång tid sedan jag hittade min första kärlek som höll tills jag var 16…

Dina bästa tips för att inse att man är värd bättre/att det finns någon bättre för en själv men att det först och främst är STARKT, NYTTIGT och BRA att vara singel! 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Geru
0

Utveckla dig själv. Var glad. Se livet med frihet.

Saknaden försvinner. Vänner pratar man med och man blir förhoppningsvis mer socialt utåt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Winta
4

Älska dig själv, vad jag menar är att fler som är rädda att vara ensamma kan betyda t.ex kanske dålig självtroende, tomhet, rädslan, och övrigt. Utveckla egen personlighet, hitta på det vad du tycker om att göra, har velat men inte gjort när du då hade partner osv..

Man får mer erfarenhet och kanske framöver om man träffar ny kärlek och sen när det e slut igen får man påminna sig själv att man trivts som singel tidigare.

Det finns en del desperata folk som går redan till nästa förhållande efter när det tar slut. Vissa av min vänner gör sånt och säger att de inte klarar att vara singel ang rädslan. Som om de inte är trygga i sig själva..

Jag själv…älskar att vara singel, nu kan jag göra vad jag vill, träffa vänner, göra olika aktiviteter. Plus också att man inte är helt ensam egentligen, man har vänner, familj och även djur.

ramm5tein_
0

#2 Bra skrivet, helt och hållet sant! Det peppar mig. Jag tycker redan att jag har en stark personlighet och har ett ganska stort kontaktnät, så egentligen borde jag vara mogen att "slängas ut" där. Men kommer ut ett 3 år långt förhållande och är så van, så otroligt van. Jag träffade honom när jag var 17 och är nu 20, det händer ju en hel del med en under dom åren och det känts som att allt jag utvecklat mig själv har jag utvecklat tillsammans med honom. Just därför känns det så svårt trots att jag är rätt stark tror jag…

Men vill verkligen inte och har verkligen ingen lust överhuvudtaget till att ge mig in på något nytt. Är snarare rädd för nästa förhållande och känner inget hopp på att hitta någon lika bra som honom, trots att det fanns många nackdelar såklart.

Men helt klart det där med att vara ensam, det är man inte riktigt ändå. Familj, vänner och har en kanonfin hund jag älskar mest av allt i världen 🙂

LinaLj
4

Passa på att lära känna dig själv. Vad du gillar/inte gillar och passa på att njuta av att slippa kompromissa. Det är en lyx att kunna ligga i soffan en hel lördag och titta på sina favoritfilmer utan att behöva tänka på att någon annan kanske inte tycker att de är så bra eller att man kanske borde låta någon annan se på deras favoritfilm trotts att man tycker att den är hopplöst dålig. Det är nyttigt att få vara totalt självisk lite då och då.

När man är singel kan man även passa på att göra de där förändringarna i sitt liv som man kanske har funderat på tidigare en som man inte genomfört för att det inte gick av en eller annan orsak. Tex så började jag leta hus när jag blev singel. Jag var så trött på lägenheter och storstäder och ville ut på landet, men när jag var ihop med mitt ex så kunde vi aldrig bestämma oss var vi skulle bo. Det var absolut en av de bästa sakerna med att bli singel. 

Så rent generellt skulle jag ge som råd att unna dig att vara makalöst självisk så som man inte kan vara i ett förhållande och passa på att njuta av att kunna fatta alla besluten efter sin egna vilja.

ramm5tein_
2

#4 Riktigt bra skrivet! Tusen tack för den peppen! Varför glömmer man så lätt den biten att "unna sig själv" sådana enkla saker? Som att helt enkelt vara självisk och göra precis som man vill? Det är ju helt toppen att kunna göra så, men ändå tar ledsamheten så fort över. Man borde ju se det som en lyx istället…

Ser redan nu fram emot att inreda nästa hem EXAKT som jag vill, spendera hur många långa kvällar som helst med mina vänner och se på mååånga mååånga romantiska komedier (mitt ex klarade inte av dem 😉)

[luneri]
2

Vilken bra tråd och bra tips 🙂

Sarah
1

Ägnar mig åt hobbies, träffar vänner och dejtar, tränar och äter nyttigt :)

Anna4077
2

Det där med ett vara i fred med ett vara ensam är viktigt. Min sambo klarade inte av att vara ensam när han träffade mig. Inte bara i ett förhållande utför allmänt. Själv tycker jag det är viktigt att kunna vara ensam ibland och ännu mer att ha egen tid. När jag va singel åkte jag ensam till London en helg. Det var ingen som ville med. Kändes som jag va på kärlekssemester med mig själv :) Om jag blev singel skulle jag åka iväg. Australien, USA, England eller något och jobba. Men det passar inte alla. Men det kommer jag göra om jag blir singel. Man kan åka till Australien och jobba på ranch eller läger över sommaren i USA. Det är väldigt svårt att göra med en sambo hemma.

Anna och taxen Max

Gur4m1
0

JAg är inte singel men ägnar mig massor åt hobbies, "självförverkligande/utvecklande) och intressen. Men…en sak som håller mig tillbaka relationsmässigt är ju att flytta. Blev jag singel skulle jag nog ta chansen att söka jobb utomlands! :)

När jag varit singel har jag gjort det jag alltid gör, ägnat tid åt mina vänner och intressen. Utforskat nya intressen. Jag älskar att prova nya saker så länge det inte berör fysik, matte eller teknik (bygga saker) :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Underbarn
0

Intressen… sysselsättning.
En månad innan det tog slut mellan mig och min pojkvän efter 3 år ihop, köpte jag min häst. Så jag spenderar ofta 2-3 timmar per dag där (ibland mer, ibland mindre) och det har hjälpt mig. Funnit andra vänner genom stallet också. Annat att tänka på när man är i stallet.

Jag praktiserar (jobbsökande) på vardagar och efter det är jag i stallet sen är det bara mys för mig själv hemma framför tv. Vips så är dagen slut och dags att sova!
När jag inte hade häst, eller praktik hade jag INGENTING att göra om dagarna och det var fruktansvärt långtråkigt! Fyfyfyy. Men jag började dock gymma 3 gånger i veckan! (Såg skillnad) men sedan fick jag praktik och då kände jag att jag inte orkade gymma mer. Men det var också en skön sysselsättning.

Jag har festat mer (går i perioder), träffat ytterligare nya vänner och fått några flirtar. Det hjälper. :) Jag flyttade hem och då umgicks jag med mina vänner oftare, eftersom jag hade närmare till dom osv. så jag hade även en del att göra med dom vissa kvällar (både vardag och helger).

Nu ska jag börja sola regelbundet och ska snart utomlands en vecka med min syster :) SKÖNT

Mitt ex gjorde att jag inte flytta för jag ville vara med han. Hade det tagit slut tidigare hade jag nog flyttat till en större stad för att jobba eller plugga, ångrar det lite nu kanske. Nu har jag häst och inget jobb så jag har inte råd att flytta (vill inte söka jobb utan utbildning). Men jag tänker flytta så fort jag har råd. Ska nog stanna hemma och plugga 3 år därefter söka jobb överallt i Sverige och ta med mig hästen och flytta :) !! LÄNGTAR

Sweety
0

Kul att läsa. Bra skrivet allihopa! :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

ramm5tein_
0

Kul att läsa ännu fler svar :) Nu har jag klarat snart 3 månader att vara singel, ganska galant! haha.

[luneri]
1

Jag tycker det e kul att hitta på grejer, speciellt sånt jag inte brukar göra annars. Även att gå ut på krogen e ganska kul och träffa nytt folk att umgås och prata med. 

Själv har jag klarat mig i 4 månader som singel. Föredrar att ha förhållande, men det är inte så tråkigt att vara singel sålänge jag hittar på grejer och har kul under tiden. Kärleken, den kommer väl antar jag :)