mer än bara vänner..
Jag och min närmsta killkompis sedan 6år tillbaka, har fått mer än vänskapliga känslor för varandra. Problemet är att vi kommer inte längre än mys och kramar. Han vill heller inte visa så öppet vad vi känner utan vara diskreta. Trots att gemensamma vänner anar att det är något. Det är på sista tiden mest jag som tar insiativ. Vilket är sjukt jobbigt. Känns som jag är på för mycket. Hur ska vi komma vidare "vänner stadiet."? Och hur ska jag få honom att ta insiativ utan att säga det?
Jag tror att ni båda kan vara lite osäkra på hur ni ska hantera detta. Men varför ska han ta initiativ och till vad? Ta initiativ själv, du vinner du bara på :)
/Christine
Skulle kännas bättre om han också tog initiativ. Så jag verkligen känner att han är med på det. Känns som jag är alldeles för på annars. Vill mer än bara mysa och kramas. Som kyssar, smek, sex och förhållande. Och det vill jag inte ta initiativ själv utan gärna lite mer 50/50
Då får ni helt enkelt prata om hur ni ska ha eran relation. Det kanske är så att du vill mer än han, och han inte riktigt vet hur han ska hantera det. Kommunikation är A och O!
/Christine
Som ChristineL säger så är det nog bäst att du pratar med honom. Förklara hur du känner och vad du vill och fråga vad han tycker om det.
Får nog ta och göra det när jag vågar. Är ganska blyg av mig. Tror det är för att jag har ett barn som han tvekar.
Eller för att du är blyg av dig :) Om man är två perosner som där båda är dåliga på att ta initiativ eller den ena inte alls helst vill göra det så blir det småknepigt. Ge det tid. Prata om det. Det kan bara stärka eller stjälpa er relation och stjälptes det av att nin tog upp det så var det nog inget att ha till att börja med. Så var inte rädd för din partner. :)
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
#5 - Varför känner du dig blyg inför honom när ni känt varandra så länge?
/Christine
Jag blir blyg dem stunder vi är mer än bara vänner, för den delen är nytt för mig. Prata känslor är inget jag direkt vill vara först att prata om.
#8 - Du kan antagligen inte få honom till att göra det heller, så det är bara att göra slag i saken, eller fortsätta som det är nu.
/Christine