Relationer iFokus

Relationer

Etikettjobbet
Läst 6982 ggr
Smeagol
0

Trött på mitt jobb!!

Vet inte egentligen om detta hör hit i detta forum men men de finns så många människor så nån hjälp kanske man kan få??

Jag är så sjukt trött på mitt jobb om jag hade haft pengar eller ett nytt jobb på g så skulle jag sluta direkt men då är inte fallet =(

Det är så att allt är sk*t, inte allt men mycket. Jag jobbar som frukostvärdinna på ett hotel. Och de som äger hotelet är hel veck! De enda de gör när de får syn på en är att klaga och klag aldrig kan de säga något possitivt. Vet inte hur många gånger de gnäll på mig över något =( Man blir j*vlig less., Det är otroligt psykiskt påfrestande. Min chef är helt oki för de mesta, gillar hennes personlighet men när de kommer till dagar ja ska jobba osv så är vi mindre överens. Ja man jobbar som sagt på värdens sämsta jobba, men världens sämta lön och världens sämsta tider. mycket helg jobb är det och man får endast ob på söndagar. Och jag jobbar som extrapersonla så ni kan ju tänka er villken bra lön jag har..

Till lite funderingar som jag har är det verkligen rimmligt att man ska behöva jobba ALLA röda dagar bara för att man är extra personal?? Jag vill vara ledig på middsommar men de ser inte ut som att det kommer bli så:(

Känns som att man bara har skyldigheter och inga rättigheter alls. Och säger man att man inte vill eller kan jobba någon gång så säger min chef att antingen så jobbar man eller så kan man söka sig efter ett nytt jobb.

Ååå…finns så mycket att skriva men blir så arg och upprörd så jag orkar verkligen inte.

sedan är de så att det finns 8-10 personer anställd nu under sommaren men änå så är det alltid jag som får jobba för att alla andra inte kan. Och vad är tacken för det?? Inte ett skit..=(

Jazmine
0

Det är verkligen psykisk terror att inte trivas på jobbet. Det är ändå de man tillbringar den mesta tiden med, sina arbetskamrater.

Jag kom 'undan' mitt jobb, hade en chef som var otroligt kontrollerande, och jag hade ett vikariat som jag som 'tur' är blev löst ifrån. VD:n erbjöd mig 400 under lägstalön, och jag trodde han skämta! Hur osmart får man bli?

Min chef var en människa som jobbade över nästan jämt, och skrev radvis med mail till mig vad jag skulle göra/kolla när jag kom till jobbet. Alla i personalen satt i sina rum, och mailade varandra, för att annars 'la' hon sig i samtalet. Ofta kunde hon få riktiga utbrott i korridoren.

Jag hade tur, jag hade ingen uppsägningstid, utan fick en överenskommelse efter att jag pratat med konsulten. Nu har jag ett annat jobb, där jag trivs jättebra, underbara människor, som är välkommnande och ger beröm och uppskattning. Jag fick också höjd lön med 4000/månad.

Jag rekommenderar ingen att stanna på ett jobb man inte trivs på, ALLA resurser bör läggas ner på att försöka få ett annat jobb. Det går, även om det är otroligt jobbigt när det håller på.

Hoppas du kommer vidare, och lycka till!

Malin1
0

du kan ju faktiskt säga nej när de ringer o frågar?

menar va sjutton svårare än så är det inte!

Jobbar själv på hotell..

det är inte din arbetsgivares fel att OB bara ges på söndagar..
det är HRF's fel..

OB börjar ju först vid 16.00 på lördagar..

det är hos facket du ska trycka på..
om du är medlem där?

Smeagol
0

#2 jo jag vet att det inte ligger hoss chefen att det är dålig lön och ob. Ja men de är ju tal om att de ska höja lönen på hotell och resaturang men när är ju frågan??

Ja men jag brukar säga nej ibland när de ringer och frågar eller när chefen frågar mig direckt men i vissa fall så MÅSTE jag jobba då har jag inget val lixsom!!

Jag hade en j*kla tur och fick vara ledig över midsommar. ska bara jobba på söndagen. jippy!!=)

siddelina
0

Nä, sök dig vidare. Jag trivs inte heller på mitt jobb, så jag har kommit in på skola och ska plugga vidare.

MissPink
0

Trivs man inte så borde man göra allt man kan för att ta sig vidare. För i det långa loppet blir det ju bara skit av det hela om man vantrivs. Man blir trött, psykiskt utmattad, bitter och kanske smått hatisk.

När jag var yngre så jobbade jag också som extrapersonal som frukostvärdinna och då blev det på de dagar de behövde extrapersonal vilket innebär helger, julhelger, midsommar etc.

Hoppas du får ork att börja leta efter något annat. Varför inte på ett café; såna jobb är lätta att få.