Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2907 ggr
hthorsmatz
2013-04-05 22:34
0

Tips?

Hej!

Jag och min partner har varit tillsammans i typ 1 år och 3 månader nu. Min sexlust är väldigt hög, medan hans är normal. Kanske även känner att hans lust börjar avta något.. vilket känns väldigt tråkigt.

Jag har aldrig sagt nej, och skulle gärna kunna hoppa runt i sängen oftare! : D

Vi bor en bit ifrån varann så vi träffas ungefär varannan helg. Då har vi sex ungefär 4-7 ggr. Jag är jättenöjd med vårat sexliv och har det jävligt bra.

Dock så börjar det kanske bli lite enformigt, och "schemalagt" då han har en del rutiner som han vill gå efter, samt att ingen av oss har ett eget place.. Jag skulle gärna ha lite mer spontant sex med lite mer variation, det blir ju mest i sängen.

Skulle gärna göra något ovanligt och överraska honom.

Är det nån kille därute som kan ge tips på hur ni gillar att bli "överraskade"? Eller tjejer, har ni nåt hett tips som har funkat för er som era killar har gått igång på?

Tacksam för svar!

ChristineL
2013-04-05 23:14
4

Man kan inte säga att någon har en normal sexlust för det första ;)

Varför inte ses en helg utan att ha sex? Mys ändå på andra sätt och se vad hett det kommer bli nästa gång ;)
Ta in på hotell/vandrarhem så ni får vara för er själva och bara rå om varandra, laga mat tillsammans, skumbad, massage…

hthorsmatz
2013-04-05 23:37
1

#1 Okej, han har en lägre lust än vad jag har då! (;

Haha jag betvivlar starkt att vi skulle kunna hålla oss, tyvärr. Och det med hotell har jag funderat på några gånger, och det verkar som en jävligt bra grej, har bara inte blivit av att ta upp det tyvärr. (Måste tillägga att han är snål så det är svårt att göra något som kostar pengar haha..) Men det är dags att ta tummen ur och göra nåt åt det, då! : >

Gur4m1
2013-04-05 23:45
1

Ni har sex 4-7 gånger varannan helg, det är mycket oftare än många par har när "vardagen kickar in" (och såklart mycket mindre än vissa) ^_^.

Menar bara att…ibland kanske det rent av är bra att göra annat än sex. Enformigt blir det ju om man ses 2 helger i månaden och på dessa 5-6 dagar klämmer in 14 tillfällen med oozing sex. Svårt att "suprise!!-sexa" nån då :D

JAg tror….notera "Tror", inte att hans sexlust direkt gått ner, men han upplever kanske samma sak som dig- när ni väl ses så har ni sex…förmodligen rätt liknande sex, Bra sex men fortf sex. Det blir slentrian. Även om man bara ses då och då. Så jag tycker att du är helt inne på rätt spår med att göra något nytt. Men där tror jag att #1 är inne på något också! :D

Bjud honom på en weekend om han är snål. Eller ordna en utifrån din plånbok, Dvs kanske du har en vän eller släkting som bor någonstans- men åker bort en helg och ni kan vara lägenhetsvakt/husvakt? Att byta scenery kan vara kul.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

hthorsmatz
2013-04-05 23:58
0

#3  Ja absolut, jag är medveten om att vi har mycket sex och det är inget jag vill ändra på heller, vi har en stor passion för varandra och det är något man bör ta vara på, jag tycker det är såå tråkigt med par som varit tillsammans en längre tid och bara har mindre och mindre sex… nej, skärpning med sånt! :)

Och vi gör annat hela tiden, så jag tycker absolut inte att sexet tar för "stor plats" och är i vägen för andra aktiviteter. :)

Utan det är just det att jag vill komma på något nytt som skulle vara nåt extra för att hetta upp sexlivet lite!

Ja tyvärr så är ju min ekonomi som den är också, då jag är student.. men ska absolut tänka över saken och planera lite. Det är ju jävligt kul att ha sex på andra platser än just i sängen hela tiden. Man vet ju hur det är när man är ensamma i huset! ;D

Och nu kommer ju den underbara tiden då man kan gå ut i skogen och köra på också, haha! Brukar ni ha sex ute i det fria?

[Yllhilda]
2013-04-06 00:06
0

Jag tror Christine är något på spåren faktiskt. Men om ni känner att ni inte kan hålla er helt från sex kanske du kan testa att bara pilska upp honom utan att löpa linan ut.

Jag har märkt att det kan vara väldigt jobbigt att ha sex väldigt ofta under längre tid för många killar, för att inte tala om idétorkan som kan uppstå. Jag vet inte hur det är för er, men kanske om ni låter det gå ett tag(minst några timmar) så suget hinner byggas upp riktigt ordentligt igen.

Gur4m1
2013-04-06 00:14
0

Ja, jag menade inte att skippa passionen, den skall tas tillvara. Men vardagen kommer ändå och ibland har man annat i huvudet. Det blir ju lite "schemalagt" så att säga."nu ses vi, då vankas det sex" :D

Nej, har inte sex i skogen. Jag är inte en som gillar att visa upp mig eller partnern i de situationerna och det är helt omöjligt att ha sex i skogarna här utan att någon hundägare eller joggare råkar springa över en mitt i allt. :´( När jag bodde i norr så hände det att man for ut i skogen. Omjag haft bil och kunde åka låååååångt bort i småländska vildmarken så kanske.

Kanske gå och pilska upp som sagt, leka, smeka… verkligen ladda upp. Inte ge efter.

hthorsmatz
2013-04-06 00:26
0

#6 Ja och det känns lite tråkigt, det är ju mycket mer upphetsande om det sker spontant… men så är det nästan aldrig för oss då han har sina små rutiner att gå efter haha, så tråkig. :( 

Ja sånt gillar jag med, men han verkar inte göra det, har försökt.. det funkar inte så bra på honom. Då blir det mest irritation från hans sida haha!

[Yllhilda]
2013-04-06 01:04
0

Jag föreslår boken 'orgasmera mera'. Riktigt intressant bok med allt från sexets historia till kosttips för ett bättre sexliv. Den kostar runt 300 men är värt varenda krona! Jag gav tråkigt nog bort den till bättre behövande, för jag hade velat kolla in vissa par-övningar som fanns i den.

hthorsmatz
2013-04-06 02:19
0

#8 Jaa jag har sett den boken! Om den är så bra så kanske den är värd att köpa då… och även om den inte är till nån hjälp så är det ju alltid ett roligt ämne att läsa om ändå. :D

[Yllhilda]
2013-04-06 17:02
0

#9 Bara att tjuvbläddra i den på akademibokhandel och se om du gillar den ;)

Intehärutandär
2013-04-07 22:35
0

Jag tycker att rådet med avhållsamhet låter bra att varva med. 

Då jag bodde hemma och hade pojkvän (som också bodde hemma) så fick man vara uppfinningsrik och ha sex ute. I skogen, i tvättstugan, i källaren, på offentliga toaletter, i idrottshallen osv. Det gjorde det mycket mer spännande än att vara "ensam hemma" och råka bli påkommen av föräldrar eller syskon.

Gur4m1
2013-04-08 01:33
0

..ha källaren. Faktiskt. JAg och min dåvarande ungdomskärlek (vi båda bodde hemma) så brukade vi gå ner i "källaren" där de har förråden och ha sex där ibland. Bilar, stugor osv.

Roamer
2013-04-08 07:45
5

Beror ju på hur vågad du är. En kort kjol och ta med honom till ett köpcentrum och när ni går där så viskar du i örat att du inte har några trosor på dig och sen går och fikar med honom. Brukar bli svårt att släppa tanken på sex för de flesta killar då. Ett förspel kan pågå en hel förmiddag om taktiken läggs upp rätt och om det är för slentriant så bind fast honom i sängen naken, (rep, gladpack, nylonstrumpor) och kyss hela hans kropp utan att röra könet. Helkroppsmassage med olja funkar också som en förhöjare. Oändliga möjligheter att fresta och egga varandra och bara fantasin som sätter gränser.

Gurky
2013-05-14 17:06
1

Det är väldigt fint väder och varmt ute, varför begränsa sig till inomhus? ;)