Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 755 ggr
EnsamTjej
2007-06-20 17:49
0

Trött trött

**Vet inte riktigt vad jag vill göra med livet, eller joo de vet jag!! Jag vill skaffa en vovve men först vill jag ha en till katt…och vill även hitta en kille som kan tycka om mig för den jag är och älska mig!!! men det verkar inte vara så himla lätt…har blivit sårad så många gånger nu att jag orkar inte med killar!!! vågar nästan inte lita på nån alls mera nu!!! Hur ska jag bäa mig åt?+ Tacksam för hälp
**

Gasoline
2007-06-20 22:52
0

Att skaffa vovve och katt kommer tids nog, gör inga impulsköp och tänk igenom riktigt noga ifall du klarar av det både ekonomiskt och skötselmässigt.
En snäll kille hittar man oxå tids nog, har blivit sviken några gånger, men har lyckats hitta en någorlunda rätt kille för mig.
Du får höra av dig via mail här eller på hotmail om du känner att du vill prata, lyssnar alltid.
bp.gasoline@hotmail.com

Sköt om dig

Phantom
2007-06-21 23:26
0

Ta det lugnt bara, du kan gärna vara kräsen när det gäller att lita på människor. Har du några som du känner sen tidigare? Kanske kan ta upp nån sån kontakt? Annars kan du bestämma dig för att klara dig själv ett tag och sedan ta tag i dina drömmar. Jag håller med Gasoline om att tänka efter när det gäller husdjur, de blir ju några år också…

parsley
2007-06-22 17:13
0

Ta djuren först. Tänk igenom vad krävs för att du ska skaffa en katt till? Ekonomi, skötsel osv? Fördelar, nackdelar? Raskatt, hittekatt, vuxen eller unge?

Vad krävs för att du ska skaffa en hund? Tid, ekonomi, skötsel? Rashund, blandrashund, vuxen, valp…osv

Känner du dig bränd, så ta det lugnt med killar ett tag. Man måste inte ha ett förhållande. Vad är det du vill ha ut av ett förhållande?

siddelina
2007-07-21 20:51
0

Har också råkat ut för killar som varit oseriösa. Ta det lugnt, rätt som det är står den rätte där. Ja, tänk efter när det gäller djuren. Det kostar pengar.

kalindas
2007-07-23 12:31
0

Skaffa djur som ett substitut för man är ensam är inte bra. De kostar pengar och kräver mycket tid.
Sen är det ofta ännu svårare att hitta en kille som kan acceptera alla djuren.
Jag har många djur och ångrar inte att jag köpte dem. Men ofta träffar man killar som får något skräckslaget i blicken när man säger hur många djur man äger…

Skaffa en kompis till din katt är en bra idé katter ska inte vara ensamma om de är innekatter.

Men fundera innan du skaffar hunden. Har du tid till den? Försäkring på hund är dyrt, kurser måste man gå och den får inte vara för mycket ensam.
Den enda fördelen med att skaffa hund, om du känner dig ensam, är att man ofta träffar hundägare ute och på kurser mm. På det viset kan du bygga upp ett socialt liv.
Men det kräver ju att man engagerar sig i sin hund och arbetar med den.

/Elisa

EnsamTjej
2007-07-24 09:07
0

Hej hej tack för era svar!! jaa det är nog så sant som ni säger att man ska inte ha för bråttom med killar rätt som det är så står det en där….när den tiden nu är men…